Πώς προέκυψε το τοπωνύμιο των Βορείων Προαστίων “Φάρος Ψυχικού”; Υπήρξε ποτέ φάρος μες την πόλη; Η απάντηση είναι θετική.
Στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισίας με την παλαιά οδό Χαλανδρίου, δέσποζε μία ψηλή στήλη, που στην κορυφή της έφερε ένα φως που αναβόσβηνε. Λόγω της ομοιότητάς της με πραγματικό φάρο, σταδιακά η επωνυμία κυριάρχησε στην περιοχή.
Την λειτουργία του φάρου, που στήθηκε για συγκοινωνιακούς λόγους, σημάδεψε ένα τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα το 1933. Σε αυτό σκοτώθηκε ο εφοπλιστής Αχιλλέας Μαντάκας. Από τότε έμεινε γνωστός ως “φάρος του θανάτου”.
Ο φάρος – τροχονόμος
Ο φάρος – τροχονόμος στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισιάς με την παλαιά οδό Χαλανδρίου λειτουργούσε μόνο τη νύχτα. Ήταν μια τετράγωνη και ψηλή στήλη στερεωμένη σε τσιμεντένια βάση, στην οποία αναγράφονταν πληροφορίες για τους οδηγούς και την κατεύθυνση των αυτοκινήτων.
Στην κορυφή της υπήρχε φως που αναβόσβηνε, προσδίδοντας στη στήλη την ονομασία “Φάρος” ή “Φανός”. Στην έρημη και εντελώς σκοτεινή λεωφόρο Κηφισίας, η παρουσία του δέσποζε και σύντομα μετατράπηκε σε κυρίαρχο τοπόσημο. Ωστόσο, η λειτουργία του σταμάτησε το 1933.
Το τραγικό δυστύχημα
Την 31η Μαρτίου 1933, ο 34χρονος εφοπλιστής και ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου “Μέγα Εθνικόν” στην οδό Πανεπιστημίου, Αχιλλέας Γ. Μαντάκας επέστρεφε από την Αγία Παρασκευή με το αυτοκίνητό του μάρκας “Λασάλ”. Στο αυτοκίνητο επέβαιναν τρία ακόμη άτομα. Ο ξάδερφός του και δυο φίλοι.
Μόλις έφτασαν στην διασταύρωση με την λεωφόρο Κηφισίας, όπου σύμφωνα με το ρεπορτάζ των εφημερίδων, υπήρχε μία “απότομος καμπή“, το αυτοκίνητο προσέκρουσε στον “φάρο” και ανετράπη. Το βολάν του αυτοκινήτου καρφώθηκε στο στήθος του οδηγού Αχιλλέα Μαντάκα, με αποτέλεσμα να τον θανάσιμο τραυματισμό του.
Ο ξάδερφος του εφοπλιστή, που βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού, υπέστη σοβαρά τραύματα στα χέρια και το πρόσωπο, ενώ οι άλλοι δύο επιβάτες τραυματίστηκαν από τα θραύσματα των τζαμιών. Μέσα σε λίγα λεπτά κατέφτασαν αστυνομικές δυνάμεις της περιοχής και με τη βοήθεια των κατοίκων μετέφεραν τους τραυματίες στο νοσοκομείο του Ερυθρού Σταυρού.
Ο οδηγός εξέπνευσε κατά τη μεταφορά του και το “φρικωδώς παραμορφωμένον πτώμα του”, όπως έγραφε ο τύπος της εποχής, μεταφέρθηκε στο ξενοδοχείο του. Λέγεται πως η παρέα των τεσσάρων αντρών γυρνούσε από κέντρο διασκέδασης στην Αγία Παρασκευή και ο οδηγός βρισκόταν υπό την επήρεια της μέθης καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Η αλήθεια είναι ότι ήδη πριν το τραγικό δυστύχημα, υπήρχαν αρκετές Κασσάνδρες που καλοπροαίρετα προειδοποιούσαν για τον “Φάρο” ότι “ασφαλώς θα τον γκρεμίση κανένα αυτοκίνητο“. Και δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν. Έκτοτε ο φάρος – τροχονόμος δεν επανατοποθετήθηκε.
Διαβάστε ακόμα στη “ΜτΧ”: Το λεωφορείο που έγινε «νεκροφόρα», στην Κρήτη. Από τους 50 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους οι 21, όταν έπεσε σε χαράδρα 60 μέτρων
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr