Ξεκινούσε κάθε μέρα να βγει στο δάσος. Στο χέρι του κρατούσε τον χάλκινο πέλεκύ του, απαραίτητο εργαλείο για τη δουλειά του. Τον πρόσεχε ιδιαίτερα διότι μπορεί να ζούσε την εποχή όπου κυριαρχούσαν οι πολύχρυσες Μυκήνες, εκείνος όμως δεν ήταν παρά ένας απλός ξυλοκόπος που προσπαθούσε να ζήσει κόβοντας ξύλα.
Την εποχή που η Δημοκρατία βρίσκεται στο απόγειό της, η τέχνη γνωρίζει τις πιο λαμπρές στιγμές της. Κάθεται να ξεκουραστεί και σκαλίζει το έδαφος.
Ξεθάβει τον χάλκινο πέλεκυ που είχε θάψει ο Μυκηναίος ξυλοκόπος. Τον κρατά στα χέρια του έκπληκτος. Δεν έχει ξαναδεί κάτι τέτοιο.
Τα εργαλεία της εποχής του είναι πιο ορθογώνια, ενώ αυτό που βρίσκεται μπρος στα μάτια του έχει ελλειπτικό σχήμα και οι ακμές της κόψης είναι υπερυψωμένες. Τα εργαλεία που εκείνος χρησιμοποιεί είναι σιδερένια. Τούτο εδώ είναι χάλκινο.
Θέλει όμως να γνωρίζει ο θεός πως του το έχει προσφέρει εκείνος και αποφασίζει στη μία πλευρά να χαράξει με στικτά γράμματα μια επιγραφή.
Δυστυχώς, σήμερα μέρος της έχει φθαρεί με αποτέλεσμα να μην είναι κατανοητό το περιεχόμενό της κι έτσι να μην μπορούν με βεβαιότητα να πουν αν τελικά όντως προσφέρθηκε ως δώρο σε κάποιον θεό ούτε, πολύ περισσότερο, σε ποιον θεό προσφέρθηκε.
Είχε δει κρητομυκηναϊκούς σφραγιδόλιθους ως αφιερώματα σε αρχαϊκά ιερά, σμίλες και χάλκινα μεσοελλαδικά ξίφη να έχουν προσφερθεί σε χώρους λατρείας.
Οι σύγχρονοί του έχουν στέρεα πλασμένη τη συνείδηση της ατομικής τους προσωπικότητας και διαθέτουν επίγνωση της ιστορικής τους τοποθέτησης, γι’ αυτό και δωρίζουν στη θεότητα που λατρεύουν εκτός από τεχνήματα περικαλλή, και αντικείμενα ξεχωριστά.
Πάντως, ο χάλκινος προϊστορικός πέλεκυς μετά βεβαιότητος αποτέλεσε ανάθημα των Κλασικών Χρόνων σε κάποιο ιερό, όπως φαίνεται από τον τύπο των γραμμάτων που χαράχτηκαν στην επιφάνειά του.
Όσον αφορά το ότι προέρχεται από τη Δωδώνη, ως μόνη πηγή σήμερα έχουμε τη μαρτυρία του ανθρώπου που τον πούλησε το 1932 στο Μουσείο Μπενάκη, όπου βρίσκεται και σήμερα εκτεθειμένο στο ισόγειο της οδού Κουμπάρη.
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Οι αρχαίοι Έλληνες μπορεί να εφηύραν την υδραντλία χιλιάδες χρόνια πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση. Οι διαγωνισμοί, η διαύγεια και η πρωτοφανής οργάνωση των δημοσίων έργων στην αρχαία Ελλάδα
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr