Με χαρτοπετσέτες στο στόμα και ειδικό μασελάκι μεταμορφώθηκε ο Μάρλον Μπράντο στον “Νονό”. Οι παραγωγοί τον είχαν απορρίψει, αλλά ο νεαρός Κόπολα επέμενε με κίνδυνο να απολυθεί…

Με χαρτοπετσέτες στο στόμα και ειδικό μασελάκι μεταμορφώθηκε ο Μάρλον Μπράντο στον “Νονό”. Οι παραγωγοί τον είχαν απορρίψει, αλλά ο νεαρός Κόπολα επέμενε με κίνδυνο να απολυθεί…
Ο «Νονός» θεωρείται μία απ’ τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου.

Ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές ιδιοφυΐες, ενώ το βασικό καστ, από τον Μάρλον Μπράντο μέχρι τον Αλ Πατσίνο και τον Ρόμπερτ Ντενίρο, είναι θρύλοι του σινεμά.

Φαντάζει αδιανόητο αλλά πριν από περίπου σαράντα χρόνια οι μεγαλοπαραγωγοί του Χόλιγουντ δεν εμπιστεύονταν τις ικανότητες του νεαρού Κόπολα και αμφισβητούσαν συνεχώς τις επιλογές του.

Μάλιστα ήθελαν να αντικαταστήσουν τον Αλ Πατσίνο. Το ίδιο πίστευαν και για τον ρόλο του Μάρλον Μπράντο!

Τα «καπρίτσια» του Μάρλον Μπράντο

Κάθε φορά που ο σκηνοθέτης ανέφερε το όνομα του Μάρλον Μπράντο για τον ρόλο του Δον Κορλεόνε, το στούντιο αντιδρούσε.

Ο Μπράντο, αν και κορυφαίος ηθοποιός, φημιζόταν για την δύσκολη και μη επαγγελματική συμπεριφορά του.

Καθυστερούσε να εμφανιστεί στα γυρίσματα, δεν μάθαινε ποτέ τα λόγια του απ’ έξω και προκαλούσε συνεχώς προβλήματα.

Ήταν μία ριψοκίνδυνη επιλογή, αλλά ο Κόπολα ήταν αποφασισμένος ότι μόνο αυτός έκανε για τον ρόλο.

Τελικά η Paramount υπέκυψε, αλλά μόνο αν ο ηθοποιός δεχόταν κάποιους πολύ αυστηρούς όρους.

Ο πρώτος όρος ήταν ότι έπρεπε να κάνει οντισιόν, μία πρόταση που θεωρείται προσβλητική για ηθοποιούς του βεληνεκούς του Μπράντο.

Τελικά του το παρουσίασαν ως «τεστ για το μακιγιάζ», για να μην του πουν την αλήθεια.

Ο δεύτερος ήταν ότι έπρεπε να δώσει κάποια χρήματα ως ασφάλεια, σε περίπτωση που καθυστερούσε το γύρισμα εξαιτίας του και τέλος, συμφώνησε να μην πάρει κανονική αμοιβή, αλλά να πληρωθεί από τα ποσοστά της ταινίας, σε περίπτωση που πήγαινε καλά.

Ο Μπράντο αποδέχτηκε τους όρους και πολύ γρήγορα έγινε εμφανές ότι ήταν η ιδανική επιλογή για τον ρόλο.

Με το που άρχισε να γνωρίζει τον χαρακτήρα του Δον Κορλεόνε, δημιούργησε τη δική του εικόνα για αυτόν.

Μάλιστα επισκέφτηκαν μετανάστες στην Νέα Υόρκη και συναντήθηκαν με πραγματικούς μαφιόζους.

Όταν ο Μπράντο παρακολούθησε ακροάσεις του αρχιμαφιόζου Φρανκ Κοστέλλο, εμπνεύστηκε την βραχνή ψιθυριστή φωνή του Βίτο.

«Είναι σαν μπουλντόγκ», έλεγε στον Κόπολα, ενώ γέμιζε το στόμα του με χαρτοπετσέτες, για να στραβώσει το πρόσωπό τους όπως φαίνεται στην ταινία.

(Μπορείτε να το δείτε στο βίντεο στο 1.36)

Στα γυρίσματα, όταν πια είχε επισημοποιηθεί η εμφάνιση του Κορλεόνε, ο Μπράντο φορούσε ειδικό μασελάκι που είχε φτιάξει οδοντίατρος.

Βέβαια δεν έμαθε ποτέ τα λόγια του. Τα έγραφε σε κάρτες, τις οποίες τοποθετούσε οπουδήποτε μπορούσε να τις βλέπει την ώρα του γυρίσματος, χωρίς να φαίνεται στην κάμερα.

Marlon Brando Makeup / screen test for 'The Godfather'

Πώς κέρδισε το ρόλο ο Αλ ΠΑτσίνο. «Σε γδύνει με τα μάτια του» είπε η μοντέρ

Ο Αλ Πατσίνο ήταν η πρώτη επιλογή του Κόπολα για τον ρόλο του Μάικλ Κορλεόνε, αλλά το στούντιο διαφωνούσε.

Ήταν ένας παντελώς άσημος ηθοποιός, που ο ίδιος παραδεχόταν ότι δεν ήξερε καθόλου από κινηματογράφο.

Η Paramount ήθελε να τον αντικαταστήσει με τον συμπρωταγωνιστή του, Τζέιμς Καν, που κατέληξε να παίζει τον αδερφό του, Σόνι.

Έκαναν δεκάδες οντισιόν και ο Κόπολα προσπαθούσε να πείσει τους συντελεστές, χωρίς επιτυχία. Μέχρι που μίλησαν οι γυναίκες.

Η σύζυγος του Τζορτζ Λούκας, Μάρσια, ήταν μοντέρ και όταν είδε τις οντισιόν του Πατσίνο, είπε στον Κόπολα να τον διαλέξει, γιατί «σε γδύνει με τα μάτια του».

Η συμπρωταγωνίστριά του, Νταϊάν Κίτον, συμφώνησε ότι ο Πατσίνο ήταν καλύτερος για τον ρόλο και τελικά, το στούντιο πείστηκε.

Διατηρούσαν βέβαια τις αμφιβολίες τους τον πρώτο καιρό, όταν ο ρόλος του Μάικλ απαιτούσε ηρεμία και περνούσε αδιάφορος από το κοινό.

Η σκηνή που πραγματικά ανέδειξε το ταλέντο του Πατσίνο ήταν η στιγμή που ο Μάικλ πυροβολεί τους εχθρούς του πατέρα του στο εστιατόριο.

Έκτοτε η Paramount σταμάτησε να έχει αμφιβολίες για τις ικανότητές του.

Ο αντικαταστάτης του Κόπολα περίμενε στο πλατό…

Ούτε καν ο Κόπολα δεν ήταν ασφαλής.

Στην αρχή των γυρισμάτων, όταν διαφωνούσε συνεχώς με το στούντιο για την επιλογή των ηθοποιών και διάφορες άλλες λεπτομέρειες της παραγωγής, η θέση του «έτριζε».

Σαν να μην έφτανε το άγχος που είχε ως νέος σκηνοθέτης που είχε αναλάβει ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ, είχε να αντιμετωπίσει και τον αντικαταστάτη σκηνοθέτη, που εμφανιζόταν πολλές φορές στο πλατό και παρακολουθούσε το γύρισμα, περιμένοντας τη στιγμή που θα τον απέλυαν!

Στο τέλος, η ταινία, το καστ και ο σκηνοθέτης απέδειξαν ότι ήταν οι κατάλληλοι.

Ο «Νονός» απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από κοινό, κριτικούς, αλλά και άλλους σκηνοθέτες, όπως ο τελειομανής και απαιτητικός Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που παραδέχτηκε ότι ήταν η καλύτερη ταινία που είχε δει ποτέ.

Πηγή αρχικής φωτογραφίας: Wikipedia 

Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: «O Noνός», η ταινία που οι μαφιόζοι έβαλαν αυστηρούς όρους για να επιτρέψουν να γυριστεί. Ο χαρακτήρας του Νονού, βασίστηκε στη μάνα του συγγραφέα Μάριο Πούτζο, που δέχθηκε απειλές ότι θα του σπάσουν τα πόδια

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr