“Κώστα τι πάμε να κάνουμε; Κι εσύ κι εγώ έχουμε παιδιά”. Πώς γυρίστηκε η σκηνή που ο Χατζηχρήστος και ο Ηλιόπουλος πέφτουν από τον τρίτο όροφο πολυκατοικίας. Το στιγμιότυπο είναι απόλυτα αληθινό και γυρίστηκε χωρίς κασκαντέρ

“Κώστα τι πάμε να κάνουμε; Κι εσύ κι εγώ έχουμε παιδιά”. Πώς γυρίστηκε η σκηνή που ο Χατζηχρήστος και ο Ηλιόπουλος πέφτουν από τον τρίτο όροφο πολυκατοικίας. Το στιγμιότυπο είναι απόλυτα αληθινό και γυρίστηκε χωρίς κασκαντέρ
Η ταινία «Μακρυκωσταίοι και Κωντογιώργηδες», είναι μια από τις κλασσικές κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου, που προβάλλεται μέχρι σήμερα στην τηλεόραση με επιτυχία. 

Γυρίστηκε στα τέλη του 1959 και έκανε πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 2 Φεβρουαρίου του 1960. Σύμφωνα με το σενάριο του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου, μια πολύ παλιά βεντέτα που φαίνεται να σκορπά τον τρόμο στους δύο πρωταγωνιστές, τελικά τους ενώνει, όταν γνωρίζονται χωρίς να ξέρει ο ένας το όνομα του άλλου.

Η ταινία ήταν η κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης θεατρικής παράστασης που είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο θέατρο Κοτοπούλη-Ρεξ.

Αρχικά το επιτελείο της Φίνος Φιλμ προόριζε τον έναν από τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους για τον Δημήτρη Χορν. Ο άλλος ρόλος δόθηκε στον Κώστα Χατζηχρήστο και όλοι ήταν έτοιμοι για να αρχίσουν τα γυρίσματα. Ο Χορν, όμως συνεχώς το ανέβαλε, μέχρι που τελικά αντικαταστάθηκε από τον Ντίνο Ηλιόπουλο.

Την περίοδο εκείνη ο ηθοποιός ήθελε να πρωταγωνιστήσει σε κάποιο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη κι έτσι δεν έδειξε ιδιαίτερο ενθουσιασμό για τους «Μακρυκωσταίους και Κοντογιώργηδες». Ο Ντίνος Ηλιόπουλος που πήρε τη θέση του είχε παίξει και στη θεατρική εκδοχή του έργου.

Για τον ρόλο που ερμήνευσε ο Ντίνος Ηλιόπουλος προοριζόταν ο Δημήτρης Χορν

Για τον ρόλο που ερμήνευσε ο Ντίνος Ηλιόπουλος προοριζόταν ο Δημήτρης Χορν

Η πτώση από πολυκατοικία

Στον κινηματογράφο όμως οι σκηνές έπρεπε να γίνουν πιο θεαματικές. Σύμφωνα με το σενάριο, κάποια στιγμή οι δυο πρωταγωνιστές βρίσκονται κυνηγημένοι και προκειμένου να μην πέσουν στα χέρια του άντρα που τους καταδιώκει, πηδάνε στο κενό από τον τρίτο όροφο μιας πολυκατοικίας. Η σκηνή που βλέπουμε μέχρι σήμερα, είναι απόλυτη αληθινή και γυρίστηκε χωρίς κασκαντέρ.

Την ιστορία περιγράφει ο επί χρόνια φροντιστής της εταιρείας Φίνος Φιλμ, Παντελής Παλιεράκης:

«Ο Ηλιόπουλος με τον Χατζηχρήστο, που δεν είχαν συνειδητοποιήσει τι θα πει να πηδάς από τόσο ψηλά, διασκέδαζαν με την ιδέα ότι θα κάνουν κάτι τέτοιο.

Στον τόπο του γυρίσματος, σε έναν δρόμο πίσω από το Πολυτεχνείο, είχε μαζευτεί κόσμος πολύς για να παρακολουθήσει αυτό το πραγματικά επικίνδυνο γύρισμα και πολλοί δημοσιογράφοι και φωτορεπόρτερ για να απαθανατίσουν το γεγονός. Είχε έρθει και η πυροσβεστική για να βοηθήσει μιας και οι δύο ηθοποιοί όπως ήταν φυσικό, δεν θα έπεφταν στο έδαφος, αλλά πάνω σε εκείνο το μουσαμά που χρησιμοποιούσαν οι πυροσβέστες σε περίπτωση διάσωσης των εγκλωβισμένων σε φλεγόμενο σπίτι.

Και έφτασε η μεγάλη στιγμή για να αρχίσει το γύρισμα. Άντε όμως να πείσεις τον Χατζηχρήστο και τον Ηλιόπουλο να πηδήξουν, που μόλις ανέβηκαν στο μπαλκόνι κι έριξαν τη ματιά τους κάτω, τους έπιασε ίλιγγος.

«Κώστα τι πάμε να κάνουμε; Κι εσύ κι εγώ έχουμε παιδιά», είπε ο Ηλιόπουλος. Εμένα η καρδιά μου πήγαινε να σπάσει από την αγωνία και τον φόβο μήπως συμβεί τίποτα κακό.

Αλλά εκεί που είχαμε φτάσει δεν γινόταν να κάνουμε πίσω. «Κοιτάξτε παιδιά, θα πέσετε γιατί αν δεν πέσετε, θα σας γιουχάρουνε από κάτω. Θα γίνετε ρεζίλι», τους είπα.

«Έτοιμοι, πάμε» φώναξε ο Σακελλάριος. Κάποια στιγμή πήρε την απόφαση ο Χατζηχρήστος και πήδηξε πρώτος.

Ο Χατζηχρήστος έκανε την αρχή

Ο Χατζηχρήστος έκανε την αρχή και πήδηξε στο κενό

Τον ακολούθησε ο Ηλιόπουλος και το γύρισμα έγινε, όχι από ηρωισμό, αλλά από τον φόβο τους μην τους γιουχάρουν.

Ήταν ένα γύρισμα χωρίς επανάληψη φυσικά μιας και τέτοιο «σάλτο μορτάλε» έγινε για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και μάλλον και τελευταία.

Η σκηνή, για τον φόβο των Ιουδαίων, γυρίστηκε ταυτόχρονα, από τέσσερις μηχανές!»

Η αφήγηση του Π. Παλιεράκη είναι από το βιβλίο του Αλκίνου Μπουνιά “30 χρόνια πίσω από την κάμερα της Φίνος Φίλμ” από τις εκδόσεις Σμυρνιωτάκης.

e55fa3f93dc970cf53d2ab80e4177554-600x341

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: «Άι χαβθ άι χαβθ, γουόζ ιν λόντον». Η ξεκαρδιστική σκηνή με τη Βουγιουκλάκη και τον Χρόνη Eξαρχάκο από την ταινία «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια». Ποιες σκηνές λογοκρίθηκαν

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr