Η Κάθριν Χέπμπορν είναι ένας χολυγουντιανός θρύλος, η μοναδική ηθοποιός που έχει βραβευτεί με τέσσερα Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.
Δεν εμφανίστηκε ποτέ να τα παραλάβει στην τελετή των Όσκαρ και χρόνια αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι τα είχε παρατήσει σε ένα ντουλάπι στην κουζίνα της…
Κάθριν Χέπμπορν, το αγοροκόριτσο
Γεννήθηκε στις 12 Μαΐου του 1907 στην πλούσια περιοχή του Κονέτικατ.
Ο πατέρας της ήταν χειρουργός και η μητέρα της φεμινίστρια με έντονη πολιτική δράση.
Η οικογένεια Χέπμπορν, αν και κατείχε αξιόλογη κοινωνική θέση, αντιμετωπιζόταν με καχυποψία από τους γείτονες για τις προκλητικά προοδευτικές απόψεις της.
Η Κάθριν εκδήλωσε από νωρίς τη δυναμική και ανεξάρτητη συμπεριφορά που μπορεί να ικανοποιούσε τους γονείς της, αλλά εξαγρίωνε τη συντηρητική κοινωνία της εποχής.
Είχε ταλέντο στον αθλητισμό, ντυνόταν με αγορίστικα παντελόνια, αρνούνταν να κρύψει τις γνώσεις και τις πολιτικές της απόψεις.
Ο θάνατος του αδελφού της
Την άνοιξη του 1921 η Κάθριν και ο μεγαλύτερος αδελφός της, Τομ, τον οποίο υπεραγαπούσε, επισκέφθηκαν τη νονά τους στη Νέα Υόρκη.
Το πρωί που θα επέστρεφαν στους γονείς τους, ο Τομ καθυστερούσε να ετοιμαστεί και η Κάθριν πήγε στο δωμάτιό του.
Ο Τομ κρεμόταν απ’ το ταβάνι, σ΄ ένα κομμάτι υφάσματος τυλιγμένος σφιχτά γύρω από τον λαιμό του.
Τα πόδια του ακουμπούσαν στο πάτωμα, αποκλείοντας κάθε υποψία ότι ο θάνατός του ήταν ατύχημα και όχι αυτοκτονία.
Ο θάνατος του αγαπημένου της αδελφού συγκλόνισε τη 12χρονη Κάθριν, η οποία κλείστηκε στον εαυτό της και αρνούνταν να κοινωνικοποιηθεί.
Ακόμα και όταν πήγε στο πανεπιστήμιο Bryn Mawr, η συμπεριφορά της ήταν έντονα αντικοινωνική.
Οι βαθμοί της ήταν πολύ χαμηλοί και αδιαφορούσε για τα μαθήματα.
Η μοναδική ασχολία που έλκυε τον ενδιαφέρον της ήταν το θέατρο και πολύ σύντομα αποφάσισε να γίνει ηθοποιός.
Ο πρώτος και τελευταίος γάμος
Αποφοίτησε το 1928 και αμέσως ταξίδεψε στην Νέα Υόρκη, όπου αφιερώθηκε στην υποκριτική.
Την ίδια εποχή παντρεύτηκε για πρώτη και τελευταία φορά στη ζωή της, τον βαθύπλουτο Λάντλοου Σμιθ, με τον οποίο χώρισε έξι χρόνια αργότερα.
Ο Σμιθ λάτρευε τη Χέπμπορν και ήταν διατεθειμένος να ικανοποιήσει κάθε επιθυμία της, όπως το να μείνει στη Νέα Υόρκη για να γίνει ηθοποιός.
Με την οικονομική στήριξη του συζύγου της, η Χέπμπορν ήταν ελεύθερη να ακολουθήσει το όνειρό της.
Η πορεία της δεν ήταν τόσο εύκολη όσο περίμενε.
Οι συγκρούσεις και η επιτυχία
Η Χέπμπορν, αν και γοητευτική, ήταν ένας δύσκολος, ασυμβίβαστος χαρακτήρας.
Την έδιωξαν από τέσσερις διαφορετικές παραστάσεις πριν ακόμα αρχίσουν οι πρόβες, επειδή συγκρουόταν με τους παραγωγούς.
Τελικά κατάφερε να παραμείνει μέχρι τέλος σε μία παράσταση που της ταίριαζε “γάντι”.
Υποδύθηκε τη βασίλισσα των Αμαζόνων στο θεατρικό έργο “The Warrior’s Husband”.
Η στολή αναδείκνυε τη λεπτή, αθλητική σιλουέτα της και ο ρόλος της δυναμικής γυναίκας έμοιαζε γραμμένος για την ηθοποιό.
Η ερμηνεία της Χέπμπορν εντυπωσίασε τον χολιγουντιανό ατζέντη Λέλαντ Χάουαρντ, ο οποίος την σύστησε στην εταιρεία παραγωγής RKO.
Η Χέπμπορν έκανε θραύση στον κινηματογράφο.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ταινίας της, “Η τραγωδία ενός πατέρα”, υπέγραψε συμβόλαιο για μακροχρόνια συνεργασία.
Το 1933, στην τρίτη μόλις ταινία της, “Το Ξημέρωμα της Δόξας”, η Χέπμπορν κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ.
Παράλληλα με την επιτυχία της στον κινηματογράφο, η Χέπμπορν διατηρούσε εξωσυζυγικό δεσμό με τον ατζέντη Λέλαντ Χάουαρντ, στον οποίο δεν είχε αποκαλύψει ότι ήταν παντρεμένη.
Ο Χάουαρντ σκόπευε να την παντρευτεί και η Χέπμπορν πήρε διαζύγιο από τον Σμιθ.
Η σχέση τους όμως δεν άντεξε την πίεση και μαζί με την ερωτική της ζωή, δέχτηκε χτυπήματα και η κινηματογραφική.
Το “δηλητήριο των box office”
Ακολούθησε μια σειρά ταινιών εποχής που απέτυχαν εισπρακτικά και την κατέστησαν “δηλητήριο των box office”.
Κανείς παραγωγός δεν ήθελε την Χέμπορν και ο στενός της φίλος, Κάρι Γκραντ, χρειάστηκε να τους πιέσει για να τη συμπεριλάβουν σε ορισμένες ταινίες του.
Η Χέπμπορν ήθελε τον ρόλο της Σκάρλετ Ο’Χάρα στο “Όσα Παίρνει ο Άνεμος”, αλλά έλαβε την εξής απάντηση απ’ τον παραγωγό: “Δεν μπορώ να φανταστώ τον Ρετ Μπάτλερ να σε κυνηγάει για δώδεκα χρόνια”.
Μπορεί ο Ρετ Μπάτλερ να μην την κυνηγούσε, αλλά η Χέπμπορν δεν δυσκολεύτηκε ποτέ να βρει αντρική συντροφιά.
To 1936 o πολυεκατομμυριούχος Χάουαρντ Χιουζ προσγείωσε το αεροσκάφος του στο γήπεδο που έπαιζε γκολφ η Χέπμπορν.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η κίνηση εντυπωσίασε την ηθοποιό.
Η σχέση τους κράτησε έως και το 1938, όταν η Χέπμπορν εγκατέλειψε το Χόλιγουντ για να γυρίσει στο πατρικό της σπίτι.
Και αυτός της έκανε πρόταση γάμου, αλλά η ηθοποιός τον απέρριψε.
Μοναδική της έγνοια ήταν να επιδιορθώσει την καριέρα της.
To 1939, ο θεατρικός συγγραφέας και φίλος της Χέπμπορν, Φίλιπ Μπέρι, έγραψε ένα έργο βασισμένο στην υψηλή κοινωνία της Αμερικής.
Ο τίτλος του έργου ήταν “Philadelphia Story” και η Χέπμπορν ήταν η τέλεια ηθοποιός για να υποδυθεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Οι παραστάσεις σημείωσαν τεράστια επιτυχία και η Χέπμπορν αγόρασε τα δικαιώματα της ταινίας για να μην μπορέσει καμία άλλη ηθοποιός να της πάρει τον ρόλο.
Το 1940 το έργο προβλήθηκε στους κινηματογράφους και συμπρωταγωνιστές της Χέπμπορν ήταν όχι ένας, αλλά δύο αστέρες του Χόλιγουντ: ο Κάρι Γκραντ και ο Τζίμι Στιούαρτ.
Με το “Philadelphia Story”, η Χέπμπορν έσωσε την καριέρα της, που έκτοτε πήγε μόνο από το καλό στο καλύτερο.
Κάθριν Χέπμπορν και Σπένσερ Τρέισι. Ο μεγάλος έρωτας
Το 1942 κυκλοφόρησε η ταινία “Η Γυναίκα της Χρονιάς”, στην οποία συμπρωταγωνιστούσε με τον Σπένσερ Τρέισι.
Όταν γνωρίστηκαν για πρώτη φορά στα γυρίσματα, η Χέπμπορν σχολίασε ότι ήταν λίγο ψηλή για εκείνον και ο Τρέισι απάντησε: “Μην ανησυχείτε δεσποινίς Χέμπορν, θα σας φτιάξω εγώ”.
Ήταν η αρχή του μεγαλύτερου έρωτα της ζωής της.
Έμειναν μαζί μέχρι το θάνατο του Τρέισι, 25 χρόνια αργότερα και ήταν ερωτευμένοι μέχρι την τελευταία στιγμή.
Δεν παντρεύτηκαν ποτέ όμως, γιατί ο Τρέισι ήταν καθολικός και αρνούνταν να πάρει διαζύγιο απ’ τη σύζυγό του.
Συνεργάζονταν και κινηματογραφικά με τεράστια επιτυχία.
Το δίδυμο Χέπμπορν – Τρέισι ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή στο Χόλιγουντ.
Η Χέπμπορν υποδυόταν πάντα τη δυναμική, ανεξάρτητη επαγγελματία που ερωτεύεται τον τραχύ, αλλά ήρεμο Τρέισι και μαθαίνει πώς να φέρεται σαν γυναίκα.
Η τελευταία τους συνεργασία ήταν η ταινία “Μάντεψε ποιος θα ‘ρθει το βράδυ”, που κυκλοφόρησε το 1967.
Ο Τρέισι πέθανε λίγες μέρες μετά το τέλος των γυρισμάτων και η Χέπμπορν ήταν δίπλα του μέχρι την τελευταία στιγμή.
Η Χέπμπορν κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας της για την ερμηνεία της στην ταινία, ενώ ο Τρέισι ήταν υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου ηθοποιού.
Η Χέπμπορν κέρδισε το τέταρτο και τελευταίο Όσκαρ της το 1981 για την ταινία “Στη Χρυσή Λίμνη”.
Η ταινία ήταν ένα δώρο της ηθοποιού Τζέιν Φόντα για τον ηλικιωμένο πατέρα της, Χένρι, που πρωταγωνιστούσε.
Ο Φόντα κέρδισε το Όσκαρ για την ερμηνεία του και πέθανε λίγο αργότερα.
Η Χέπμπορν, ακούραστη και αγέραστη, συνέχισε να εμφανίζεται σε ταινίες μέχρι και το 1994, σε ηλικία 87 ετών.
Πέθανε εννιά χρόνια αργότερα, το 2003, σε ηλικία 96 ετών.
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Flickr
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Όντρεϋ Χέπμπορν, η οσκαρική ηθοποιός ήταν κόρη ενός τραπεζίτη και μιας βαρώνης, αλλά στον πόλεμο ζύγιζε 40 κιλά από την πείνα. Χόρευε για να μαζέψει λεφτά για την αντίσταση
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr