Η συντριβή ενός Μπόινγκ 727, που προκάλεσε τηλεοπτικό δίκτυο για να γίνει εκπομπή. Τα συμπεράσματα του πειράματος και το βίντεο της πτώσης

Η συντριβή ενός Μπόινγκ 727, που προκάλεσε τηλεοπτικό δίκτυο για να γίνει εκπομπή. Τα συμπεράσματα του πειράματος και το βίντεο της πτώσης

Στις 27 Απριλίου του 2012, μια πολυεθνική ομάδα τηλεοπτικών στούντιο οργάνωσε ένα αεροπορικό δυστύχημα κοντά στο Μεξικάλι του Μεξικού.

Ένα μη επανδρωμένο Boeing 727-200, εξοπλισμένο με πολλές κάμερες, ανδρείκελα δοκιμών πρόσκρουσης και άλλα επιστημονικά όργανα, οδηγήθηκε σε πρόσκρουση στο έδαφος. Η άσκηση γυρίστηκε για την τηλεόραση.

Το αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε για το πείραμα. Πηγή φωτογραφίας: Wikipedia

Η πτήση

Το αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Boeing 727-200 που αγοράστηκε από τις εταιρείες τηλεοπτικής παραγωγής και χρειάστηκαν αρκετές άδειες από την κυβέρνηση του Μεξικού για να πραγματοποιηθεί η τηλεκατευθυνόμενη πτήση και η συντριβή. Επιπλέον, οι μεξικανικές αρχές έθεσαν τον όρο, το αεροσκάφος  να πιλοτάρεται από φυσικούς ιπτάμενους χειριστές, για το μεγαλύτερο μέρος της πτήσης, καθώς θα πετούσε πάνω από κατοικημένη περιοχή.

Πιλότος ήταν ο πλοίαρχος Jim Bob Slocum, και όταν θα έπεφτε με αλεξίπτωτο, ο έλεγχος θα γινόταν εξ αποστάσεως από τον Chip Shanle, έναν πρώην πιλότο του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών που εργαζόταν στην American Airlines.

Το αεροπλάνο απογειώθηκε από το διεθνές αεροδρόμιο General Rodolfo Sánchez Taboada στο Μεξικάλι, με τρία πληρώματα πτήσης και τρεις άλτες υποστήριξης, καθώς και μια σειρά από ανδρείκελα συντριβής. Ένα αεροπλάνο καταδίωξης Cessna Skymaster ακολουθούσε σε κοντινή απόσταση. 

Καθώς η πτήση πλησίαζε την έρημο Σονόρα  στο Μεξικό,  χειριστές έπεσαν με αλεξίπτωτο, μέσω της κοιλιακής σκάλας του 727. Ο Slocum ήταν ο τελευταίος που εγκατέλειψε το τζετ, τρία λεπτά πριν από την πρόσκρουση. Στη συνέχεια, ο Shanle καθοδήγησε το αεροσκάφος με τηλεχειριστήριο, από το αεροπλάνο καταδίωξης.

Το αεροσκάφος μετά την πειραματική πτήση. Πηγή φωτογραφίας: Wikipedia

Το αεροσκάφος χτύπησε στο έδαφος με 230 χιλιόμετρα  την ώρα και με ρυθμό καθόδου 1.500 πόδια ανά λεπτό. Μετά την πρόσκρουση, το Boeing 727 καταστράφηκε σε πολλά τμήματα, με το κύριο σύστημα προσγείωσης να έχει διαλυθεί, ενώ το πιλοτήριο αποκολλήθηκε από την άτρακτο.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης η ζώνη της συντριβής είχε αποκλειστεί από ομάδες ασφαλείας, τη μεξικανική αστυνομία και στρατό, για την ασφάλεια του κοινού.

Στο σημείο της συντριβής, μετά την άσκηση, έγινε περιβαλλοντική επιχείρηση καθαρισμού, υπό την επίβλεψη των μεξικανικών αρχών.

Τα μεγάλα τμήματα του αεροπλάνου που διασώθηκαν από τη συντριβή,  το μεγαλύτερο μέρος της ατράκτου, το αποσπασμένο πιλοτήριο και τμήμα της μύτης,  μεταφέρθηκαν σε διπλανό χωράφι και παρέμειναν εκεί έως τον Δεκέμβριο του 2022.

Το αεροπλάνο το 2016 στο μέρος όπου φυλάσσεται. Πηγή φωτογραφίας: Wikipedia

Τα συμπεράσματα

Το συμπέρασμα για αυτή τη δοκιμή ήταν ότι, σε μια τέτοια περίπτωση, οι επιβάτες στο μπροστινό μέρος ενός αεροσκάφους είναι αυτοί που κινδυνεύουν περισσότερο σε μια τέτοια σύγκρουση. Τα ανδρείκελα που κάθονταν πιο κοντά στα φτερά του αεροπλάνου “είχαν υποστεί σοβαρούς τραυματισμούς”, αλλά όχι θανάσιμους.

Τα ανδρείκελα δοκιμών κοντά στο τμήμα της ουράς ήταν σε μεγάλο βαθμό άθικτα, επομένως οι επιβάτες σ’ αυτό το σημείο πιθανότατα θα είχαν απομακρυνθεί χωρίς θανάσιμο τραυματισμό. Ωστόσο, σε άλλα δυστυχήματα, όπως όταν η ουρά χτυπά πρώτη στο έδαφος, μπορεί να ισχύσει το αντίστροφο. Όπως συνέβη με την πτήση 214 της Asiana Airlines, στην οποία ένα Boeing 777-200ER συνετρίβη κοντά στον διάδρομο προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο.

Επίσης οι σχετικές προειδοποιητικές οδηγίες σε ενδεχόμενη πρόσκρουση με το έδαφος, θεωρείται ότι προστατεύουν τους επιβάτες από  διάσειση και τραυματισμό της σπονδυλικής στήλης. Το επιπρόσθετο όμως φορτίο από τη στάση του σώματος, επιβαρύνει  τα πόδια και θα μπορούσε να προκαλέσει κατάγματα.

Επιπλέον, οι καλωδιώσεις και τα  πάνελ του αεροσκάφους  που κατέρρευσαν στην άτρακτο, δημιούργησαν κινδύνους για τους επιβάτες από τα συντρίμμια και εμπόδια στην εκκένωση.

Η προβολή του πειράματος

Το πείραμα προβλήθηκε  από το Discovery Channel στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία και τη Γαλλία και την Ινδία.

Η συντριβή ήταν το θέμα ενός 2ωρου επεισοδίου  του Discovery Channel Curiosity 2ωρου επεισοδίου “Plane Crash”.

Το επεισόδιο που προβλήθηκε στο Channel 4 της Βρετανίας τον Οκτώβριο του 2012, συγκέντρωσε αρνητική κριτική, καθώς προβλήθηκε περίπου ένα δεκαπενθήμερο μετά το αεροπορικό δυστύχημα της πτήσης Sita Air Flight 601 στο Νεπάλ.

Δείτε το βίντεο με την πειραματική πρόσκρουση του Μπόινγκ 727:

Πηγή αρχικής φωτογραφίας: youtube

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.