Στις 4 Σεπτεμβρίου 1960, στα εγκαίνια της 25ης ΔΕΘ, ο πρώτος πειραματικός τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα ξεκίνησε τη λειτουργία του για διάστημα 22 ημερών.
Η ΔΕΘ του 1960 συνέπεσε με τη δεκαετή επέτειο από την ίδρυση της ΔΕΗ. Η ιδέα για έναν τηλεοπτικό σταθμό ανήκε στον Μάνο Ιατρίδη, τότε προϊστάμενο του Τμήματος Διαφωτίσεως της Υπηρεσίας Δημοσίων Σχέσεων της ΔΕΗ.
Η εκπομπή του σταθμού γινόταν κάθε βράδυ, από τις 19:30 μέχρι τις 22:00. Χιλιάδες πολίτες την παρακολουθούσαν από τους 100 δέκτες της Philips που είχαν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία της Θεσσαλονίκης.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε επικαιρότητα και άλλες εκδηλώσεις. Πλαισιώθηκε από πολλούς δημοσιογράφους και καλλιτέχνες, όπως ο Βασίλης Καζαντζής, ο Άλκης Στέας και η Μαίρη Λω.
“Την τσουρομάδισαν”
Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής πραγματοποίησε τα εγκαίνια μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού και χαράς. Όπως ήταν φυσικό, πλήθος επώνυμων συγκεντρώθηκε.
Ανάμεσα στο Βασιλιά Παύλο και τη Βασίλισσα Φρειδερίκη, την Κατίνα Παξινού και τον Αλέξη Μινωτή, βρέθηκε η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η ηθοποιός έκανε την πρώτη τηλεοπτική της εμφάνιση στον πειραματικό σταθμό της ΔΕΗ.
Είχε αρχίσει να “χτίζει” το μύθο της. Η υποδοχή που της επεφύλασσε ο κόσμος ήταν κάτι παραπάνω από ενθουσιώδης. Πολλοί θαυμαστές της προσπάθησαν να την αγγίξουν και άλλοι να πάρουν αυτόγραφό της.
“Την τσουρομάδισαν πραγματικά, την τραβούσαν από εδώ και από εκεί“, ανέφερε στη “ΜτΧ” η πρώτη παρουσιάστρια του πειραματικού τηλεοπτικού σταθμού, Λίτσα Φωκίδου.
“Ήρθε στην έκθεση και ο κόσμος έτρεχε από πίσω της, περίπου όπως με τον Σάκη Ρουβά σήμερα, ίσως και περισσότερο, γιατί οι άνθρωποι δεν είχαν συνηθίσει να βλέπουν ινδάλματα.
Φορούσε ένα πάρα πολύ ωραίο άσπρο φόρεμα με φραμπαλάδες και κρατούσε στο χέρι της ένα κόκκινο σακάκι“, συμπλήρωσε η παρουσιάστρια.
Το επεισοδιακό παρασκήνιο
Όμως, η εικόνα της Βουγιουκλάκη στο προσκήνιο ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη με εκείνη στο παρασκήνιο. Ειδικός χώρος για μακιγιάζ δεν υπήρχε.
Η Βουγιουκλάκη, που ήταν έμπειρη επαγγελματίας και πολύ αυστηρή σε θέματα εξωτερικής εμφάνισης, μπήκε σε ένα παραβάν και άρχισε να φωνάζει.
Ο εκνευρισμός της Αλίκης συνεχίστηκε, όταν εμφανίστηκε ο φωτογράφος Γιάννης Κυριακίδης, από τον οποίο απαιτούσε συγκεκριμένη γωνία λήψης.
“Ήμουν καθισμένη και περίμενα να την αναγγείλω και τα έχασα. Αναρωτιόμουν πώς θα βγει. Έπρεπε κάποιος να της δώσει δύο σκαμπίλια γερά για να περάσει η υστερία. Σας μιλάω για υστερία“, περιέγραψε η Λίτσα Φωκίδου.
Όταν, όμως, η Αλίκη βγήκε μπροστά στην κάμερα, έγινε αμέσως φιλική και πρόσχαρη. Όπως ήταν και στην πραγματικότητα.
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr