Τον Οκτώβριο του 1932, η επίσκεψη μίας Γαλλίδας πριγκίπισσας και του συντρόφου της, έφερε τα πάνω κάτω στην Αθήνα.
Η 49χρονη πριγκίπισσα Μαργαρίτα ντε Μπρογύ, γνωστή στο Παρίσι για τις καλλιτεχνικές της επιδόσεις και το ταλέντο της στη ζωγραφική, αποφάσισε να ταξιδέψει στην Ελλάδα με τον Μεξικανό σύντροφό της, για να επισκεφτεί την Ακρόπολη και μερικά ακόμη αρχαία μνημεία.
Θα είχε περάσει απαρατήρητη, καθώς δεν ήταν και ιδιαίτερα γνωστή στη χώρα μας, αν δεν είχε προκαλέσει τόσο μεγάλη συζήτηση η εκκεντρικότητα του χαρακτήρα και της εμφάνισής της.
Η εφημερίδα Ακρόπολις περιέγραφε:
“Το πρώτον γεγονός που εσοκάρισε τους ενοίκους της “Μ.Βρεττανίας”, όπου διέμενε, ήτο η εμφάνισίς της με το μπανιερό της, εις την αίθουσαν του ρεστωράν.
Σούσουρο μεγάλο έγινε ιδίως εις το Αρχαιολογικόν μας Μουσείον, όπου προσωπικόν και επισκέπται έμειναν εμβρόντητοι, βλέποντες την ντε Μπρογύ να περιφέρεται με την πυτζάμα της και να αποθαυμάζη τα αγάλματα με ζωηρά επιφωνήματα.
Ιδιαιτέρως ζωηροί ήσαν αι επιφωνήσεις της, όταν ευρέθη προ των γυμνών μαρμάρινων συμπλεγμάτων της Δήλου. Τα περιειργάζετο λεπτομερώς και περιέπιπτεν εις απερίγραπτον έκστασιν”
Το «γυμνικόν σκάνδαλον»
Λίγες μέρες μετά την επίσκεψή της σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, σειρά είχε η Ακρόπολη. Σε συνεννόηση με τη γαλλική πρεσβεία και τον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο στην Αθήνα η πριγκίπισσα και ο σύντροφός της κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν άδεια, ώστε να παραμείνουν στον ιερό βράχο και τις ώρες που θα ήταν κλειστός για το κοινό.
Η 49χρονη ντε Μπρογύ ήθελε να περιεργαστεί με ησυχία τα ιερά μνημεία και να τα απαθανατίσει στον καμβά, που έφερε μαζί της. Ο φύλακας του ιερού ναού κ. Αδαμαντίδης, βοήθησε την πριγκίπισσα να μεταφέρει το “ζωγραφικό της τελλάρο” κοντά στις Καρυάτιδες και αμέσως μετά απομακρύνθηκε, όπως τον διέταξε η “αυτού υψηλότης”.
Επειδή, όμως, η αλλόκοτη συμπεριφορά της πριγκίπισσας του είχε φανεί ύποπτη, αποφάσισε να μην φύγει από τον ιερό βράχο, αλλά να κρυφτεί κάπου κοντά. Τότε “ευρέθη προ του σκανδαλιστικοτέρου, αλλά και περιεργοτέρου των θεαμάτων“. Η πριγκίπισσα φωτογράφιζε γυμνό τον κόμη της, ο οποίος με τη σειρά του έσπευσε να την απαθανατίσει εντελώς γυμνή μπροστά από τις Καρυάτιδες.
“Η γηραιά πριγκίπισσα με ζωτικότητα αλκίμου νεαράς, άρχισε να πηδά, να λυγίζη τα γυμνά της γόνατα προς τον ήλιον και το κεφάλι της προς τα οπίσω. Εφωτογραφήθη επίσης εξηπλωμένη αλλά με το πρόσωπον προς τον ουρανόν, κρατούσα με το ένα χέρι στο στήθος της και έχουσα το ένα γόνατο ελαφρώς λυγισμένο” περιέγραψε αργότερα ο φύλακας.
Αυτό, όμως, που τον σόκαρε περισσότερο ήταν η “άσεμνος αρχαϊκή σκηνή”. Όταν, δηλαδή, το ζευγάρι φωτογραφήθηκε «εις την στάσιν της νύμφης και του σατύρου».
Τότε ήταν που ο φύλακας επενέβη, διέκοψε τη φωτογράφιση του ζευγαριού και απέσπασε τη φωτογραφική μηχανή τους. Απευθύνθηκε στην προϊσταμένη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας και ακολούθησε η απομάκρυνσή τους από το σημείο.
Την επόμενη ημέρα τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων έκαναν λόγο για “βεβήλωσις του Ιερού Βράχου της Ακροπόλεως” ενώ ο υπουργός Παιδείας, Π. Πετρίδης, έσπευσε να καταδικάσει το γεγονός, να κατασχέσει τις φωτογραφίες και να φροντίσει την άμεση αποχώρηση του ζευγαριού από τη χώρα, πριν καταλήξουν στα κρατητήρια της Γενικής Ασφάλειας.
Μέχρι σήμερα οι φωτογραφικές πλάκες της πριγκίπισσας δεν έχουν εντοπιστεί.
Ειδήσεις σήμερα:
- Συνελήφθη ο ενοικιαστής της γιάφκας στο Παγκράτι. Πρόκειται για 49χρονο φιλόλογο
- Διάγγελμα Πούτιν. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο. Μας χτύπησαν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς»
- Έρχονται χιονοπτώσεις και θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Οι θερμοκρασιακές διαφορές βορρά – νότου (Χάρτης )
- Κιβωτός του Κόσμου. «Όχι» από ΣτΕ στην επιστροφή της διοίκησης στην οικογένεια του πατέρα Αντώνιου
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ