3 Σεπτεμβρίου 2012. Ένα αποτρόπαιο έγκλημα με θύμα έναν 52χρονο ιερέα και θύτες την 43χρονη παπαδιά και τον 41χρονο εραστή της συγκλόνισε την Ηλεία και την Ελλάδα.
Μια πρεσβυτέρα και ο εραστής της, αγρότης στο επάγγελμα, κατηγορήθηκαν πως δολοφόνησαν τον ιερέα ενώ βρίσκονταν σε διακοπές στην Ηλεία.
Το έγκλημα αποδόθηκε αρχικά σε αγνώστους με εικαζόμενο κίνητρο τη ληστεία. Γρήγορα, όμως, φανερώθηκαν ποιοι ήταν οι πραγματικοί αυτουργοί.
Η υπόθεση σόκαρε την κοινή γνώμη. Οι συζητήσεις για τα “γιατί” και “πώς” έδιναν και έπαιρναν τόσο στους εκκλησιαστικούς κύκλους όσο και στην κοινωνία.
Πώς γνωρίστηκαν παπαδιά και αγρότης
Ο ιερέας και η παπαδιά γνωρίστηκαν σε μια σχολή, φυσικά πριν φορέσει τα ράσα. Τότε ο μετέπειτα ιερέας, δούλευε σε συνεργείο. Αφού παντρεύτηκαν και απέκτησαν τρία παιδιά, της πρότεινε να πάνε να ζήσουν στο χωριό Πυρά της Φωκίδας, το 2001.
Μετά από κάποια χρόνια, ο 52χρονος αποφάσισε να γίνει παπάς. Ιερουργούσε τόσο στα Πυρά όσο και στο κοντινό χωριό Μαυρολιθάρι, ενώ επισκεπτόταν και βοηθούσε πολλούς κρατουμένους των φυλακών Μαλανδρίνου.
Κάποιοι από αυτούς, στις άδειές τους ή όταν αποφυλακίζονταν, περνούσαν από τα Πυρά για να δουν τον ιερέα και να λάβουν από αυτόν χρηματική βοήθεια.
Σύμφωνα με όσα προέκυψαν από την προανάκριση και την τακτική ανάκριση, ένας από τους φυλακισμένους, βαρυποινίτης που είχε σκοτώσει τον πατέρα του, είχε βρει καταφύγιο στον ιερέα. Εκεί γνωρίστηκε και με την 43χρονη παπαδιά και οι σχέσεις τους δεν άργησαν να γίνουν πιο στενές.
Μιλούσαν συχνά στο τηλέφωνο, αντάλλασσαν μηνύματα και, όποτε ο φυλακισμένος έπαιρνε άδειες, συναντιούνταν. Μέσω του συγκεκριμένου βαρυποινίτη, η παπαδιά ήρθε σε επαφή και γνωρίστηκε με τον 41χρονο αγρότη και μετέπειτα συγκατηγορούμενό της.
Ο τελευταίος βρισκόταν στις φυλακές για μικροκλοπές και παράβαση του νόμου περί ναρκωτικών. Όσο περνούσαν οι μέρες και οι εβδομάδες, ο έρωτας μεταξύ παπαδιάς και αγρότη “φούντωνε”.
Τότε ήταν που η παπαδιά είπε στον εραστή της πως “έπρεπε να βγει από τη μέση ο ιερέας σύζυγός της”. Ο 41χρονος συμφώνησε και άρχισαν να καταστρώνουν τα σχέδιά τους.
“Παπαδιά, με φάγανε!“. Το καρτέρι του θανάτου
Το έγκλημα έγινε το μεσημέρι της 3ης Σεπτεμβρίου 2012, σε μια ερημική τοποθεσία στο 21ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Πύργου-Κυπαρισσίας στην Ηλεία.
Μετά από αλλεπάλληλες συνεννοήσεις κι επαφές, παπαδιά και εραστής αποφάσισαν να στήσουν καρτέρι θανάτου στην Ηλεία, τόπο καταγωγής του δεύτερου.
Ο εραστής πήρε μαζί του κυνηγετικό όπλο κι αρκετά φυσίγγια. Περίμενε έως ότου εμφανιστεί το αυτοκίνητο που οδηγούσε η ερωμένη του και στο οποίο επέβαινε ο 52χρονος ιερέας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της προανάκρισης, μόλις το αμάξι έφτασε στο προσυνεννοημένο σημείο, η παπαδιά σταμάτησε στην πάροδο και προφασίστηκε ότι έπρεπε να κάνει την ανάγκη της.
Ο ιερέας βγήκε κι αυτός από το αυτοκίνητο και ξαφνικά εμφανίστηκε ο εραστής της παπαδιάς. “Γάζωσε” τον ιερέα δύο φορές, σωριάζοντάς τον στο έδαφος.
“Παπαδιά, με φάγανε!”, ήταν τα τελευταία λόγια του θύματος. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.
Ο εραστής εξαφανίστηκε με τη μηχανή του και η παπαδιά, αφού πλησίασε και αντίκρισε το νεκρό σύζυγό της, έμεινε στον τόπο του εγκλήματος.
Οι αντιφάσεις που οδήγησαν στην αποκάλυψη
H παπαδιά εξαρχής προσπάθησε να “θολώσει τα νερά”. Σταμάτησε ένα διερχόμενο ταξί καθώς και άλλα αυτοκίνητα, ώστε να “ζητήσει βοήθεια”.
Στον ταξιτζή και στους οδηγούς είπε ότι, ενώ είχε βγει από το αμάξι για να κάνει την ανάγκη της, είδε δύο άνδρες με μαύρα ρούχα να οδηγούν μια μηχανή μεγάλου κυβισμού.
Οι τελευταίοι, σύμφωνα πάντα με την παπαδιά, πλησίασαν τον σύζυγό της, τον λήστεψαν και τον δολοφόνησαν.
Στους οδηγούς η παπαδιά φαινόταν σοκαρισμένη, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στις πρώτες βοήθειες στα Κρέστενα. Όμως, οι γιατροί που την εξέτασαν διαπίστωσαν ότι δεν έφερε πραγματικά σημάδια σοκ.
Στην κατάθεσή της, η παπαδιά έκανε πολλά και κραυγαλέα λάθη. Οι αστυνομικοί δεν άργησαν να καταλάβουν ότι ληστεία δεν υπήρξε ποτέ.
Τα χρήματα που βρέθηκαν στην κατοχή του νεκρού, ήταν από τα πλέον κομβικά πειστήρια που απέκλεισε μονομιάς την υπόθεση περί ληστείας.
Υπήρχε και έτερος “υποψήφιος”
Κατά την εξέταση διαφόρων μαρτύρων στην Αστυνομία, αναφέρθηκε πως η παπαδιά είχε απευθύνει πρόταση και στον προηγούμενο φίλο της, τον βαρυποινίτη μέσω του οποίου γνώρισε τον 41χρονο αγρότη.
Εκείνος, όμως, φέρεται να της είπε ότι συμπαθούσε πολύ τον ιερέα σύζυγό της και δεν ήθελε να “φορτωθεί στην πλάτη” του μία ακόμη δολοφονία.
“Θα είναι αμαρτία να πάει μία αθώα στη φυλακή”
Ενώ κατά την προανάκριση η παπαδιά και ο εραστής της ανέφεραν τι είχε προηγηθεί με τη σχέση τους και όσα συνέβησαν την ώρα της δολοφονίας, στο δικαστήριο ακολούθησαν εντελώς διαφορετική “γραμμή”.
Η παπαδιά ισχυρίστηκε πως δεν είχε καμία σχέση με το φόνο του ιερέα ούτε είχε ερωτικό δεσμό με τον 41χρονο συγκατηγορούμενό της. Από την πλευρά του, ο εραστής της παπαδιάς προσπάθησε να ελαφρύνει τη θέση της ερωμένης του και τα “πήρε όλα πάνω του”.
“Η συγκατηγορούμενή μου είναι αθώα. Της είχα πει εγώ να φέρει τον παπά για να του μιλήσω στο συγκεκριμένο σημείο, όχι για να τον σκοτώσω. Την πίεσα, την κατάφερα και υπέκυψε να φέρει τον παπά […] Ήρθε πράγματι στο σημείο εκείνο που περίμενα. Τότε εγώ μίλησα στον ιερέα και του είπα ¨αγαπώ τη γυναίκα σου”.
Είδα ότι αντιδρούσε ο παπάς. Γύρισε να μπει στο αυτοκίνητο και του έριξα με το όπλο δύο φορές και αμέσως μετά έφυγα […] Θα είναι αμαρτία να πάει μία αθώα στη φυλακή“, είπε στην απολογία του ο 41χρονος δράστης.
Η εκδοχή που παρουσίασε η παπαδιά στο δικαστήριο
Από τη μεριά της, η 43χρονη παπαδιά κατέθεσε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
“Τον Ν. τον είδα για πρώτη φορά τον Ιούλιο [του 2012] μόνο για λίγα λεπτά. Μπήκε μέσα στο αμάξι μου και, όταν τον είδα, του είπα “εσύ δεν είσαι για εμένα”.
Όταν πήγαινα στον Πύργο, εκείνος ήταν πάντα μπροστά μου και δεν μπορώ να το εξηγήσω αυτό. Ήταν σχέση χωρίς σεξ. Τον φοβόμουνα τον Ν., μην κάνει κακό στα παιδιά μου και στον άνδρα μου”.
Όσο για τη σκηνή του φόνου, η παπαδιά υποστήριξε ότι ο ιερέας σύζυγός της τής είπε να σταματήσουν στο πλάτωμα της επαρχιακής οδού Πύργου-Κυπαρισσίας: “Εγώ νόμιζα ότι μπορεί να του πει του Ν. “Άσε τη γυναίκα μου, είναι δικιά μου“.
“Έτσι σταματήσαμε εκεί και ο άνδρας μου μου είπε: “Σταμάτα εδώ και πήγαινε πιο πέρα και κρύψου να κάνεις την ανάγκη σου”. Έφυγα εγώ πιο πέρα, μετά δεν ξέρω τίποτε. Δεν είδα. Το μόνο που άκουσα ήταν “γυναίκα, με φάγανε!””.
Η καταδίκη των δύο συνεργών
Στη δίκη κατέθεσαν και οι αστυνομικοί που διενήργησαν την προανάκριση και στους οποίους η παπαδιά είχε παραδεχθεί ότι είχε ερωτικές επαφές με τον 41χρονο αγρότη.
Ένα από τα παιδιά του ιερέα και της παπαδιάς, είπε ενώπιον των δικαστών πως όλο το χωριό γνώριζε για τις εξωσυζυγικές σχέσεις της μητέρας του με τον αγρότη.
Ο δικηγόρος του εραστή είχε δηλώσει ότι η παπαδιά σχεδίασε το φόνο του παπά για να απολαύσει την περιουσία του. Από την άλλη, ο δικηγόρος της παπαδιάς είχε πει πως η “ζήλεια όπλισε το χέρι” του εραστή της.
Τελικά, τον Ιούνιο του 2013, το Μεικτό Ορκωτό Κακουργιοδικείο Αιγίου καταδίκασε τόσο την παπαδιά όσο και τον εραστή της σε ισόβια κάθειρξη. Ο 41χρονος κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία από πρόθεση, ενώ η 43χρονη πρεσβυτέρα ένοχη για ηθική αυτουργία στην ανθρωποκτονία.
Μετά την ανακοίνωση της ετυμηγορίας, ο 41χρονος απέφυγε να πει οτιδήποτε, ενώ η 43χρονη παπαδιά, φεύγοντας από τα δικαστήρια του Αιγίου συνοδεία αστυνομικών, ισχυρίστηκε πως είναι αθώα και πως δεν έχει καμία σχέση με το έγκλημα.
Η ποινή της ισόβιας διατηρήθηκε τόσο από το Μεικτό Ορκωτό Εφετείο Πάτρας, όταν η υπόθεση εκδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό, το Μάρτιο του 2018, όσο και στον Άρειο Πάγο, το Μάρτιο του 2019.
Βασικές πληροφορίες του κειμένου αντλήθηκαν από το βιβλίο του Πάνου Σόμπολου “Εγκλήματα γένους θηλυκού στην Ελλάδα”, Εκδόσεις Πατάκη
Πηγή εικόνων κεντρικής φωτογραφίας: εφημερίδα “Τα Νέα“
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr