Η οικογένεια που φωτογράφισε πάνω από 200 ναυάγια πλοίων. Έστηναν καρτέρι και φωτογράφιζαν τη βύθιση των πλοίων! Η μοναδική τους συλλογή με τα χιλιάδες αρνητικά κοστίζει μια περιουσία (φωτό)

Η οικογένεια που φωτογράφισε πάνω από 200 ναυάγια πλοίων. Έστηναν καρτέρι και φωτογράφιζαν τη βύθιση των πλοίων! Η μοναδική τους συλλογή με τα χιλιάδες αρνητικά κοστίζει μια περιουσία (φωτό)

Τέσσερις γενιές της οικογένειας Γκίμπσον φωτογράφισαν πάνω από 200 ναυάγια τις ώρες της βύθισης. Όλα ξεκίνησαν πριν από 150 χρόνια, όταν ο Τζον Γκίμπσον πήρε στα χέρια του την πρώτη φωτογραφική μηχανή.

Όλες οι λήψεις που έκανε απεικόνιζαν ναυάγια, που στην πλειοψηφία τους είχαν τραγικό τέλος στις βραχώδεις ακτές. Οι ναυτικοί συνηθως πνίγονταν.

Η συγκεκριμένη περιοχή γύρω από την Κορνουάλη και τις νήσους Scilly, ήταν ύπουλη και επικίνδυνη. Οι Γκίμπσον ήταν πάντα εκεί για να το απαθανατίσουν.

Το νορβηγικό πλοίο Hansy, ναυάγησε το Νοέμβριο του 1911, στην ανατολική πλευρά της Κορνουάλης. Τρεις άντρες διασώθηκαν από σωσίβιες λέμβους και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος κατόρθωσαν να διαφύγουν πάνω στα βράχια.

Το νορβηγικό πλοίο “Hansy”, ναυάγησε το Νοέμβριο του 1911, στην ανατολική πλευρά της Κορνουάλης. Τρεις άντρες διασώθηκαν από σωσίβιες λέμβους και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος κατόρθωσαν να διαφύγουν πάνω στα βράχια.

Με το πέρασμα του χρόνου, η κάθε γενιά Γκίμπσον κατάφερε να βγάλει έναν τουλάχιστον φωτογράφο. Έτσι, στη συλλογή συγκεντρώθηκαν 1.000 αρνητικά, τα οποία αντιστοιχούσαν σε 200 ναυάγια. Η αξία τους σήμερα ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια δολάρια.

Το γερμανικής ιδιοκτησίας πλοίο "Cita", ναυάγησε στην πορεία το προς το Μπέλφαστ, τον Μάρτιο του 1897. Μέρος του πληρώματος διασώθηκε, ενώ το πλοίο παρέμεινε για πολλές μέρες στο ίδιο σημείο.

Το γερμανικής ιδιοκτησίας πλοίο “Cita”, ναυάγησε στην πορεία το προς το Μπέλφαστ, τον Μάρτιο του 1897. Μέρος του πληρώματος διασώθηκε, ενώ το πλοίο παρέμεινε για πολλές μέρες στο ίδιο σημείο.

Αν και κανείς από την οικογένεια δεν θεωρεί τον εαυτό του φωτορεπόρτερ, όσα έχουν καταγράψει με τις κάμερες τους έχουν γίνει με επαγγελματικό τρόπο και αποτελούν ήδη κομμάτι της ιστορίας.

Βρετανικό ιστιοπλοϊκό με σιδερένια κατασκευή. Το "Cromdale", ξεκίνησε από τη Χιλή με προορισμό την Κορνουάλη, με φορτίο νιτρικών. Δεν υπήρξαν θύματα, αλλά το τρικάταρτο πλοίο μέσα σε μια εβδομάδα είχε διαλυθεί εντελώς μέσα στη θάλασσα.

Βρετανικό ιστιοπλοϊκό με σιδερένια κατασκευή. Το “Cromdale”, ξεκίνησε από τη Χιλή με προορισμό την Κορνουάλη, με φορτίο νιτρικών. Δεν υπήρξαν θύματα, αλλά το τρικάταρτο πλοίο μέσα σε μια εβδομάδα είχε διαλυθεί εντελώς μέσα στη θάλασσα.

Φρόντιζαν να καταγράφουν την ιστορία κάθε ναυαγίου με λεπτομέρειες. Έτσι, όλες οι φωτογραφίες είναι τεκμηριωμένες και συνοδεύονταν από την πλήρη ιστορία. Το ενδιαφέρον για την δουλειά τους ξεπέρασε γρήγορα τα βρετανικά σύνορα και έγινε παγκόσμιο.

Τζον και Χέρμπερτ Γκίμπσον

Τζον και Χέρμπερτ Γκίμπσον

Ο Τζον Γκίμπσον γεννήθηκε το 1827, σε ναυτική οικογένεια. Με τρόπο άγνωστο, κατάφερε να αποκτήσει μια φωτογραφική μηχανή. Εκείνη την εποχή ένα τέτοιο απόκτημα κόστιζε αρκετά και μια ναυτική οικογένεια δεν μπορούσε εύκολα να αντεπεξέλθει στην αγορά του.

Μέχρι το 1860, είχε καθιερωθεί ως επαγγελματίας φωτογράφος και είχε το δικό του στούντιο. Ύστερα από πέντε χρόνια επέστρεψε στις νήσους Scilly και εκπαίδευσε τους δυο γιους του.

Τον Αλεξάντερ και τον Χέρμπερτ. Έτσι ξεκίνησε η οικογενειακή παράδοση, που πέρασε σταδιακά και στις επόμενες γενιές.

Το πλοίο "Glenbervie", μετέφερε πιάνα και υψηλής ποιότητας οινοπνευματώδη ποτά, συνετρίβη σε βράχια κοντά στην Κορνουάλη. 400 βαρέλια κονιάκ και ρούμι χάθηκαν, ενώ τα 16 μέλη του πληρώματος σώθηκαν.

Το πλοίο “Glenbervie”, μετέφερε πιάνα και υψηλής ποιότητας οινοπνευματώδη ποτά, συνετρίβη σε βράχια κοντά στην Κορνουάλη. 400 βαρέλια κονιάκ και ρούμι χάθηκαν, ενώ τα 16 μέλη του πληρώματος σώθηκαν.

Οι αρμοδιότητες ήταν μοιρασμένες. Ο Τζον τραβούσε τις φωτογραφίες και οι δυο γιοι του έγραφαν τα γεγονότα, όπως συνέβησαν στο κάθε ναυάγιο. Αυτή η διαδικασία γινόταν για κάθε φωτογραφία ξεχωριστά. Το τελικό στάδιο ήταν η δημοπρασία. Γι’αυτό φρόντιζαν να είναι όλα στην εντέλεια.

Ο Αλεξάντερ και ο Χέρμπερτ ήταν πολύ δεμένοι μεταξύ τους. Όταν πέθανε ο Χέρμπερτ, το 1937, ο αδερφός του πήδηξε μέσα στον τάφο γιατί δεν μπορούσε να τον αποχωριστεί.

Οι φωτογραφίες των Γκίμπσον, έγιναν διάσημες, το 1869, με την άφιξη της πρώτης τηλεγραφικής γραμμής στα νησιά Scilly. Πριν συμβεί αυτό, η φήμη τους εξαπλώνονταν από στόμα σε στόμα. Με τον τηλέγραφο στο νησί, ήταν σε θέση να μαθαίνουν πιο γρήγορα τις ειδήσεις. Ο Τζον ήταν ο πρώτος ανταποκριτής ειδήσεων της περιοχής και ο γιος του Αλεξάντερ, ήταν ο πρώτος επίσημος τηλεγραφητής του νησιού.

Το "Mildred", ταξίδευε από το Νιούπορτ στο Λονδίνο όταν έχασε την πορεία του εξαιτίας της πυκνής ομίχλης. Προσέκρουσε στα βράχια στις 6 Απριλίου 1912. Όλο το πλήρωμα χάθηκε.

Το “Mildred”, ταξίδευε από το Νιούπορτ στο Λονδίνο όταν έχασε την πορεία του εξαιτίας της πυκνής ομίχλης. Προσέκρουσε στα βράχια στις 6 Απριλίου 1912. Όλο το πλήρωμα χάθηκε.

Το 1876, ναυάγησε το 3,5 χιλιάδων τόνων γερμανικό ατμόπλοιο “Schiller”. Τριακόσιοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Τα δυο αδέρφια, εργάζονταν νύχτα μέρα για να ετοιμάσουν τις φωτογραφικές ιστορίες του ναυαγίου. Ο Τζον ετοίμασε τις αναφορές για τις εφημερίδες και μετά ο Αλεξάντερ τις διαβίβαζε σε όλο τον κόσμο.

Το ναυάγιο του "Schiller"

Το ναυάγιο του “Schiller” με τους 300 νεκρούς.

Ενώ για κάποιους φάνταζε εύκολη δουλειά η αλήθεια είναι πως πολλές φορές τους άγγιζε η κατάρρευση. Ο κίνδυνος ήταν μεγάλος ακόμα και για τη ζωή τους. Ταξίδευαν κάτω από αντίξοες συνθήκες, σε δύσβατα σημεία, με βαρύ εξοπλισμό. Κουβαλούσαν γυάλινες πλάκες για τις ανάγκες της δουλειάς και η θέση τους πάνω στην ακτογραμμή πολλές φορές έθετε σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα.

Ο “κυνηγός ναυαγίων”, Ρεξ Κόγουαν, είχε δηλώσει ότι κανείς δεν ήταν σε θέση να αποτυπώσει ένα ναυάγιο καλύτερα από την οικογένεια Γκίμπσον. Ήταν ρεαλιστικές και συνέπαιρναν όποιον τις κοιτούσε.

Η σκληρή δουλειά ανταμείφθηκε και χρηματικά. Κέρδισαν εκατοντάδες – χιλιάδες δολάρια μέσα από τις δημοπρασίες τους. Ακόμα και σήμερα οι συλλογές τους πωλούνται περίπου 150 χιλιάδες δολάρια η κάθε μια.

Ximara-mtx-2Διαβάστε επίσης στη ΜτΧ: Η μάχη για ένα σωσίβιο στον «ελληνικό Τιτανικό». Η βύθιση του «Χειμάρρα» υπήρξε το μεγαλύτερο ναυάγιο της ακτοπλοΐας που αρχικά αποδόθηκε σε σαμποτάζ κομμουνιστών. Καταδικάστηκε ο πλοίαρχος για λάθος πορεία…

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr