Η γενειοφόρος νάνος. Έγινε “κυρία επί των τιμών” σε 3 βασίλισσες και εξαφανίστηκε όταν την κορόιδεψαν δημόσια

Η γενειοφόρος νάνος. Έγινε “κυρία επί των τιμών” σε 3 βασίλισσες και εξαφανίστηκε όταν την κορόιδεψαν δημόσια

Η Helena Antonia ήταν μια γενειοφόρος γυναίκα νάνος, κυρία της αυλής της Μαρίας της Αυστριακής, αυτοκράτειρα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και αγαπημένη της Μαργαρίτας της Αυστριακής, βασίλισσας της Ισπανίας. 

Επίσης υπήρξε στη συνοδεία, της βασίλισσας της Πολωνίας, Κώνστανς.

Η Έλενα Αντωνία γεννήθηκε στη Λιέγη το 1579 και πέθανε μετά το 1621. Δεν υπάρχουν στοιχεία για την καταγωγή της, αλλά πιθανότατα γεννήθηκε από λαϊκούς ανθρώπους. Η ζωή της περιγράφεται στο χρονικό του Γερμανού μυθιστοριογράφου και δραματουργού Christian August Vulpius από το 1811.

Από την ηλικία των εννέα ετών, άρχισε να βγάζει τρίχες στο πρόσωπο. Αυτό πιθανότατα προκλήθηκε από υπερτρίχωση. Εκείνη την περίοδο, οι γυναίκες με γένια θεωρούνταν αντικείμενα που προσέλκυαν το κοινό στα λεγόμενα “freak show”.

Μην ξέροντας τι να κάνουν με την ιδιομορφία που ανέπτυξε το μικρό κορίτσι, οι γονείς της την έδωσαν ως δώρο στον Ερνέστο της Βαυαρίας, ο οποίος ήταν ο Πρίγκιπας-Επίσκοπος της πόλης της Λιέγης.

Ο επίσκοπος την έκανε δώρο στον Κάρολο Β’, Αρχιδούκα της Αυστρίας και η Έλενα Αντωνία έφυγε για το Γκρατς της Αυστρίας.

Όταν ο  Κάρολος Β’ πέθανε το 1590, εκείνη μεταφέρθηκε στο σπίτι της χήρας του, Μαρίας Άννας της Βαυαρίας.

Ο Christian August Vulpius περιέγραψε την Έλενα Αντωνία εκείνη την εποχή ως “υγιή, φιλική, ήπια ιδιοσυγκρασία, επιδέξια σε πολλές δουλειές και με αρκετά καλό μυαλό. Το πρόσωπό της ήταν μακρύ με μια έκφραση υποτίμησης, είχε λαμπερά μαύρα μάτια, κόκκινα μάγουλα”.

“Σε ηλικία 18 ετών, τα γένια έφτασαν στο στήθος της. Ήταν ντυμένη με γυναικεία στολή εκείνης της εποχής, φορούσε κυρίως πράσινη, στολισμένη με χρυσή αλυσίδα” 

Πορτρέτο της Έλενας Αντωνίας σε ηλικία 18 ετών. Πηγή φωτογραφίας: picryl

Tα ποτρέτα και οι χαρακτηρισμοί

Το 1595, σε ηλικία δεκαέξι ετών, ένας από τους ζωγράφους της αυλής έκανε το πορτρέτο της και τα επόμενα δύο χρόνια τη ζωγράφισαν οι  Johannes Löselius, Dominicus Custos και Ulisse Aldrovandi. Η έντονη τριχοφυία του προσώπου της προκαλούσε εντύπωση και αρνητικά σχόλια.

Ο γερμανός γιατρός Johannes Schenck von Grafenberg  εκείνη την εποχή την είχε χαρακτηρίσει “τέρας”, εξαιτίας της γενειάδας της.

Τον Δεκέμβριο του 1605, η Κωνσταντία της Αυστρίας, κόρη του Καρόλου Β’ και της Μαρίας Άννας, παντρεύτηκε τον βασιλιά της Πολωνίας, στην Κρακοβία.

Η Έλενα Αντωνία ανήκε στην ακολουθία που συνόδευσε τη βασίλισσα στην Πολωνία. Ήταν μια από τις κυρίες συνοδείας που ζωγράφισε η Constance, καθισμένη σε μια άμαξα στην επίσημη είσοδο της στην Κρακοβία.

Η Έλενα Αντωνία και άλλες κυρίες της Αυλής. Πηγή φωτογραφίας: wikipedia

Δεν είναι γνωστό ακριβώς πόσο καιρό παρέμεινε στην υπηρεσία της βασίλισσας της Πολωνίας, πάντως το 1621 είχε εγκαταλείψει τη θέση της.

Εκείνη τη χρονιά εμφανίστηκε σε ένα “freak show” στο Βρότσλαβ, όπου την απεικόνισαν και πάλι δύο ζωγράφοι. Ένα από τα πορτρέτα είχε το κείμενο: “Πορτρέτο της δεσποινίδας Ελένης Αντωνίας, γεννημένης στην Επισκοπή της Λιέγης, με μεγάλη γενειάδα, που ήρθε στο Βρότσλαβ το 1621 και εμφανίστηκε δημόσια”.

Σύμφωνα με μαρτυρίες ήταν μια πολύ δύσκολη στιγμή. Οι θεατές την κορόιδεψαν λέγοντας ότι τα γένια της μεγάλωσαν γιατί κανένας άντρας δεν ήθελε να την παντρευτεί.

Δεν είναι γνωστό τι απέγινε η Έλενα Αντωνία. Μετά από αυτή την εμφάνιση στο Βρότσλαβ το 1621, τα ίχνη της χάθηκαν.

Πηγή αρχικής φωτογραφίας: wikipedia

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr