Η εποχή της ρεκλάμας. Τα πρώτα ραδιοφωνικά σποτ και οι διαφημίσεις που “σύστησαν” άγνωστα προϊόντα στην μεταπολεμική Ελλάδα. Η ιστορία της διαφήμισης στη “Μηχανή του Χρόνου”

Η εποχή της ρεκλάμας. Τα πρώτα ραδιοφωνικά σποτ και οι διαφημίσεις που “σύστησαν” άγνωστα προϊόντα στην μεταπολεμική Ελλάδα. Η ιστορία της διαφήμισης στη “Μηχανή του Χρόνου”
Την ιστορία της διαφήμισης στην Ελλάδα παρουσιάζει η «Μηχανή του Χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο σε επανάληψη τη Δευτέρα 15 Αυγούστου στις 21.00 στο COSMOTE HISTORY.

Η έρευνα ξεκινάει από τη δεκαετία του ’40 και τα ταραγμένα χρόνια της Κατοχής και του Εμφυλίου, όταν οι καταχωρήσεις περιορίζονταν σε προϊόντα σχετικά με τον πόλεμο και τα μηνύματα είχαν εθνικό χαρακτήρα και όχι καταναλωτικό. Ήταν η περίοδος που οι διαφημιστές πουλούσαν χώρο στις εφημερίδες και ο κόσμος τους αποκαλούσε χλευαστικά ρεκλαμαδόρους.

Στη μεταπολεμική δεκαετία του ’50 η ανάπτυξη και ο ανταγωνισμός, άλλαξαν τη διαφήμιση. Ο ηλεκτρισμός και η αντιπαροχή έστρεψαν το ενδιαφέρον των διαφημιστών σε συσκευές όπως ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια, αλλά και προϊόντα καθημερινής χρήσης.

Η «Μηχανή του Χρόνου» προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 21.00 και σε επανάληψη κάθε Κυριακή στις 17.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Όλα τα επεισόδια της σειράς είναι διαθέσιμα δωρεάν on demand στην υπηρεσία COSMOTE TV PLUS.

Η Μηχανή του Χρόνου σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Επικοινωνίας παρουσιάζει τα πρώτα ραδιοφωνικά σποτ, αλλά και διαφημίσεις που προβάλλονταν στους κινηματογράφους.

Η δεκαετία του ’60 έφερε αλλαγές στην κοινωνία και την οικονομία. Οι περισσότεροι έμεναν πια σε διαμέρισμα το οποίο έπρεπε να εξοπλίσουν. Εμφανίστηκαν τα πρώτα σούπερ μάρκετ και η αγορά γέμισε με απορρυπαντικά, συσκευασμένα τρόφιμα και καλλυντικά τα οποία διαφημίζονταν σε εφημερίδες, περιοδικά και ραδιόφωνο.

Ερευνητές και «βετεράνοι» διαφημιστές εξηγούν τις δυσκολίες των πρώτων ετών, όταν οι καταχωρήσεις έπρεπε να περάσουν από τον τσιγκογράφο για να καταλήξουν στα τυπογραφεία των εφημερίδων. Η εκπομπή παρουσιάζει τα κοινωνικά στοιχεία της κάθε δεκαετίας και πώς αυτά πέρασαν στη διαφήμιση.

Ο ρόλος της γυναίκας που είναι ο κύριος αποδέκτη των μηνυμάτων, οι διαφημίσεις τσιγάρων χωρίς καμία προειδοποίηση για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος και οι πρώτες τολμηρές διαφημίσεις.

Η «Μηχανή του Χρόνου» προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 21.00 και σε επανάληψη κάθε Κυριακή στις 17.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Όλα τα επεισόδια της σειράς είναι διαθέσιμα δωρεάν on demand στην υπηρεσία COSMOTE TV PLUS.  

Η ιστορία της διαφήμισης στην Ελλάδα. Η εποχή της ρεκλάμας (Α' Μέρος)

Στην εκπομπή μιλούν:

Κώστας Μαρτζούκος- Ερευνητής Της Ελληνικής Διαφήμισης, Μανώλης Παπαπολύζος, Προέδρος Ddb – Προέδρος ΕΔΕΕ, Γιώργος Ζαννιάς- Διαφημιστής- Πρώην Διευθύνων Σύμβουλος BBDO, Ζωζέτα Μηλιοπουλου-Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας Deree, Τάκης Κιουσόπουλος – Διαφημιστής- Πρώην Διευθύνων Σύμβουλος Adel – Saatchi & Saatchi, Αντώνης Κλάψης- Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιου Νεάπολις Πάφου, Εριέττα Μαυρουδή- Διαφημίστρια, Πέτρος Βενέτης- Διαφημιστής – Πρώην Διευθύνων Σύμβουλος Leo Burnett, Κατερίνα Τσεμπερλίδου -Πρώην Προέδρος Adel – Saatchi & Saatchi- Συγγραφέας.

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr