Το ταλέντο και η δυναμικότητά της τής χάρισαν ανεπίσημα τον τίτλο της «Πρώτης Κυρίας της country μουσικής». Η εκκεντρικότητα και ο εκρηκτικός της χαρακτήρας της την έκαναν να ξεχωρίσει στα καλλιτεχνικά δρώμενα, αλλά να υποφέρει στην προσωπική της ζωή.
Η «Πρώτη Κυρία» ήταν μόλις 55 όταν πέθανε. Μέσα σε 30 χρόνια μουσικής πορείας, πάνω από 20 κομμάτια της σκαρφάλωσαν στο Νο1 των τσαρτ. Επίσης 11 άλμπουμ της κατέκτησαν την κορυφή, κέρδισε δύο βραβεία Grammy, ενώ έγινε η πρώτη ερμηνεύτρια της country που είδε το δίσκο της να γίνεται χρυσός. Τα πρώτα 25 χρόνια της ζωής της δεν προμήνυαν με τίποτα αυτό που θα ακολουθούσε.
Από τα χωράφια στη σκηνή
Πριν η Τάμμυ εξελιχθεί σε φημισμένη «πρώτη κυρία της country», ήταν απλώς η Βιρτζίνια Γουαϊνέτ. Γεννημένη το 1942 σε μία μικρή κωμόπολη του Μισισιπή, μεγάλωσε μέσα στις φάρμες και τα χωράφια των παππούδων της. Ο πατέρας της πέθανε όταν ήταν μόλις 8 μηνών και η μητέρα της έφυγε για ένα μεγάλο διάστημα στην πόλη προκειμένου να δουλέψει. Έτσι, η Βιρτζίνια και τα αδέρφια της μεγάλωναν βοηθώντας στις αγροτικές δουλειές, προσπαθώντας παράλληλα να μη μένουν πίσω στο σχολείο.
Η μικρή ήταν πολυπράγμων και δεν έμενε πίσω σε κανένα τομέα. Πριν ακόμα αποφοιτήσει, παντρεύτηκε τον πρώτο της σύζυγο και πήγε να μείνει μαζί του. Λίγους μήνες αργότερα, ήρθε στον κόσμο η πρώτη τους κόρη. Πριν ακόμα η Βιρτζίνια κλείσει τα 20, είχε αποκτήσει μία κόρη ακόμα, ενώ ήταν έγκυος στην τρίτη. Τότε αποφάσισε να αφήσει τον άντρα της για να κυνηγήσει το μεγάλο της όνειρο, τη μουσική.
Ήξερε ότι η ζωή της νοικοκυράς δεν της ταίριαζε. Εκτός αυτού, η σκληρή δουλειά δεν την τρόμαζε. Από μικρή είχε σκληραγωγηθεί στα χωράφια, ενώ τα τελευταία χρόνια είχε δουλέψει σε εργοστάσιο για να τα βγάλει πέρα.
Μόνη της με τρία μικρά παιδιά, άρχισε να δουλεύει ως κομμώτρια, ενώ παράλληλα εμφανιζόταν για λίγα λεπτά σε μία πρωινή εκπομπή σταθμού τοπικής εμβέλειας όπου τραγουδούσε. Η καθημερινότητα κυλούσε δύσκολα για τη νεαρή μητέρα. Η Βιρτζίνια Γουαϊνέτ ήταν αποφασισμένη να πετύχει.
Η «γέννηση» της Τάμμυ
Σε ηλικία 24 ετών, μετακόμισε με τις κόρες της στο Νάσβιλ. Ήθελε να δοκιμάσει την τύχη της στην πόλη των δισκογραφικών. Αυτή τη φορά, το ρίσκο που πήρε, απέφερε πολύ γρήγορα καρπούς. Μετά από λίγες οντισιόν, ο παραγωγός της Epic Records, Μπιλ Σέριλ, εντυπωσιάστηκε από το πείσμα και το ταλέντο της και αποφάσισε να της προσφέρει συμβόλαιο.
Ένας από τους όρους που της έθεσε ήταν η αλλαγή του ονόματος. Το Βιρτζίνια δεν «πουλούσε» σ’ αυτόν τον χώρο. Το Τάμμυ αντίθετα, ήταν μικρό, εύηχο και της ταίριαζε.
Το πρώτο της κομμάτι, “Appartment No. 9” κυκλοφόρησε το Δεκέμβρη του 1966 και έφτασε στη θέση 44 των τσαρτ της country. Το επόμενο, “Your Good Girl’s Gonna Go Bad”, έγινε αμέσως επιτυχία και έφτασε το νούμερο 3. Το “My Elusive Dreams”, λίγους μήνες αργότερα έγινε το πρώτο της νο.1 και το “I Don’t Wanna Play House” που ακολούθησε της χάρισε ένα βραβείο Grammy. Οι Epic Records είχαν στα χέρια τους ένα μουσικό «ορυχείο».
Απανωτοί γάμοι
Το 1967 παντρεύτηκε τον στιχουργό Ντον Τσάπελ, με τον οποίο συνεργαζόταν. Εκ των υστέρων φάνηκε ότι ήταν μία παρορμητική απόφαση, καθώς ένα χρόνο αργότερα το ζευγάρι χώρισε. Το Φεβρουάριο του 1969 παντρεύτηκε το πάλαι ίνδαλμά της, Τζορτζ Τζόουνς. Το 1970 απέκτησαν μία κόρη, την Τζορτζέτ και πήγαν να ζήσουν στη Φλόριντα.
Παρότι μπροστά στις κάμερες, το διάσημο ζευγάρι έδειχνε ευτυχισμένο, πίσω από τις κλειστές πόρτες του σπιτιού το πρόβλημα αλκοολισμού του Τζόουνς δημιουργούσε πολλές εντάσεις. Παρά τις προσπάθειες της Τάμμυ να τον βοηθήσει, το ποτό αναπόφευκτα οδήγησε στο διαζύγιο το Μάρτιο του ’75.
Αφού παρέμεινε για 16 μήνες μόνη, τον Ιούλιο του ’76 παντρεύτηκε τον επιχειρηματία Μάικλ Τόμλιν. Ο γάμος αυτός έληξε άδοξα μόλις 44 μέρες μετά. Την επόμενη χρονιά, αντάλλαξε για πέμπτη φορά βέρες με τον τραγουδιστή και συνθέτη, Τζορτζ Ρίτσι. Ήταν πια πεπεισμένη ότι στον άντρα αυτό βρήκε το «λιμάνι» της.
Το λιμάνι όπου βούλιαξε το πλοίο
Όλοι οι κοντινοί της άνθρωποι εξέφρασαν από νωρίς τις ανησυχίες τους για τον Ρίτσι. Ήταν κτητικός, βίαιος και συμφεροντολόγος.
«Προσπάθησε πολύ να χωρίσει τη μαμά από την οικογένεια και τους φίλους της για να είναι ο μοναδικός άνθρωπος στον οποίο μπορούσε να βασιστεί. Νομίζω ότι την έκανε να νιώθει σαν να μην έχει άλλη επιλογή και ήταν πολύ δύσκολο να ξεφύγει», έγραψε στο βιβλίο που εξέδωσε χρόνια αργότερα η κόρη της, Τζορτζέτ.
Οι κόρες της και οι αδερφές της υποπτεύονταν ότι ο Ρίτσι την χτυπούσε. Εκτός αυτού, την περίοδο που η σχέση τους ξεκίνησε, άρχισε και ο εθισμός της Τάμμυ στα βαριά ναρκωτικά. Η ζωή της από εκείνο το σημείο πήρε την κατιούσα.
Λίγο καιρό αφού παντρεύτηκαν, η Τάμμυ Γουαϊνέτ έγινε πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες. Όχι για το γάμο της, ή για τις καλλιτεχνικές της επιτυχίες, αλλά διότι έπεσε θύμα απαγωγής. Ένας άγνωστος άντρας την ανάγκασε υπό την απειλή όπλου να μπει στο αυτοκίνητό του και αφού την κακοποίησε σωματικά, την παράτησε 130 χιλιόμετρα εκτός πόλεως. Η διάσημη τραγουδίστρια εμφανίστηκε στις κάμερες με μία μεγάλη μελανιά στο μάγουλο και ένα κάταγμα.
Οι κόρες της αργότερα θα υποστήριζαν ότι η μητέρα τους είχε σκηνοθετήσει την απαγωγή για να δικαιολογήσει τα τραύματά της. Στην πραγματικότητα την είχε κακοποιήσει ο σύζυγός της.
Τη δεκαετία του ’80, ο Ρίτσι πέρα από χρέη συζύγου, συμβούλου και συνθέτη, ανέλαβε κι επίσημα χρέη μάνατζερ. Πλέον μονοπωλούσε όλους τους τομείς της ζωής της. Παράλληλα, η καριέρα της Τάμμυ βρισκόταν σε ελεύθερη πτώση. Οι δίσκοι της πουλούσαν, όχι όμως όπως στο παρελθόν. Οι ζωντανές της εμφανίσεις από πολλούς χαρακτηρίζονταν απογοητευτικές. Όσο ο καιρός περνούσε, ήταν εμφανές ότι η μεγάλη σταρ βρισκόταν διαρκώς υπό την επήρεια ουσιών.
Τη δεκαετία του ’90, τα σημάδια των εξαρτήσεων και της κακομεταχείρισης ήταν πια εμφανή και στο σώμα της. Τα άκρα της ήταν μονίμως πρησμένα, ενώ μελανιές «λέκιαζαν» κάθε μήνα διαφορετικό μέρος του κορμιού της. Παράλληλα, αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας. Το 1992, μία λοίμωξη της χοληδόχου κύστης παραλίγο να αποβεί μοιραία στοιχίζοντάς της τη ζωή. Οι αδερφές και οι κόρες της που την έβλεπαν σε αυτήν την κατάσταση προσπαθούσαν να τη βοηθήσουν.
Η απάντηση της Τάμμυ ήταν πάντα η ίδια: «Μην ανησυχείτε, δεν θα πεθάνω».
Τελικά διαψεύστηκε. Στις 6 Απριλίου του 1998, ο Τζορτζ Ρίτσι δήλωσε ότι βρήκε την 55χρονη γυναίκα του νεκρή στο κρεβάτι. Λόγω της ήδη επιβαρυμένης υγείας της, δεν έγινε νεκροψία και η Τάμμυ θάφτηκε τρεις μέρες αργότερα με τελετή που έγινε σε στενό κύκλο.
Η οικογένειά της δεν δέχθηκε αβίαστα τον θάνατο. Οι κόρες της κινήθηκαν δικαστικά απαιτώντας την εκταφή της. Παράλληλα, άσκησαν μήνυση στον Ρίτσι και στον οικογενειακό γιατρό, κατηγορώντας τους για δόλο. Είχαν βάσιμες υποψίες ότι ο πατριός τους χορηγούσε στη μητέρα τους δυνατά παυσίπονα και τη νάρκωνε με διαφόρων ειδών χάπια.
«Υπήρξαν άτομα που είδαν με τα μάτια τους τη μαμά να λέει ότι δεν ήθελε παυσίπονα, να μην της δίνει πια. Και ο Ρίτσι συνέχισε να της κάνει ενέσεις», γράφει η Τζορτζέτ στο βιβλίο της.
Ο ιατροδικαστής έκρινε τελικά ότι ο θάνατος προήλθε από καρδιακή αρρυθμία και η αγωγή εναντίον του Ρίτσι αποσύρθηκε. Στην διαθήκη της, η Τάμμυ Γουαϊνέτ κληροδοτούσε όλη της την περιουσία σε εκείνον, τόσο την υλική και τη χρηματική, όσο και την πνευματική. Η οικογένειά της έμεινε μόνο με την ανάμνηση της Τάμμυ.
Δύο χρόνια αργότερα, ο Τζορτζ Ρίτσι παντρεύτηκε την κατά πολύ νεότερή του, Σέιλα Σλότερ. Ο γάμος τους πυροδότησε φήμες που είχαν ακουστεί στο παρελθόν ότι οι δυο τους διατηρούσαν σχέση από όταν η Τάμμυ ήταν ακόμα εν ζωή.
αρχική εικόνα: YouTube
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Ολίβια Νιούτον Τζον. Η δραματική περιπέτεια της πρωταγωνίστριας του «Grease». Αντιμετώπισε αλλεπάλληλους καρκίνους και ο σύντροφός της εξαφανίστηκε μυστηριωδώς
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr