Οι Rolling Stones, έχουν ως σήμα κατατεθέν τη “γλώσσα-χείλη”. Από το 1970 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά, έγινε παγκόσμιο μουσικό σύμβολο. Μέχρι και σήμερα φιγουράρει παντού σε ροκ μπαρ, συναυλίες, αυτοκόλλητα, μπλούζες, ποτήρια κ.α.
Πώς γεννήθηκε το λογότυπο;
Το 1969 οι Rolling Stones, ήθελαν να αποκτήσουν τον δικό τους προσωπικό και καλλιτεχνικό χαρακτήρα για την ευρωπαϊκή περιοδεία που θα έκαναν. Η δισκογραφική τους εταιρεία Decca, τους πρότεινε πολλές ιδέες που δεν τους ικανοποιούσαν.
Έτσι, ο Μικ Τζάκερ και η υπόλοιπη μπάντα, στράφηκαν στο Royal College of Art. Εκεί, γνώρισαν τον 24χρονο καλλιτέχνη Τζον Πάσε. Ο καλλιτέχνης, σχεδίασε μια αφίσα για την μπάντα η οποία αποτελούνταν από ένα κρουαζιερόπλοιο και ένα αυτοκίνητο την οποία και δέχτηκαν, όχι όμως ευχάριστα. Ο Τζάκερ, του είπε ότι “μπορεί και καλύτερα” και ανέμενε περισσότερα από αυτόν.
Ο Τζάγκερ, έδειξε στον Πασέ, εικόνες μιας ινδουιστικής θεότητας, της Κάλι, που ήθελε να χρησιμοποιήσει ο καλλιτέχνης, ως έμπνευση για το λογότυπο. Στην Αγγλία τότε, το ενδιαφέρον για την Ινδική κουλτούρα ήταν στη μόδα. Η Κάλι σε μια φωτογραφία, είχε 4 χέρια και το στόμα της ανοιχτό, φανερώνοντας τη μακριά της γλώσσα. Με τη γλώσσα της, σκότωνε τον εχθρό της, “γιορτάζοντάς” το γεγονός με τους πιστούς της.
Έτσι και εμπνεύστηκε τελικά, το σύμβολο των Rolling Stones. Oνομάστηκε «Tongue and Lips» ή αλλιώς “Hot Lips Rolling Stones”.
Στο λογότυπο ο Πασέ, ήθελε να φανερώνει την στάση των Rolling Stones απέναντι στο κατεστημένο αλλά και την έντονη προσωπικότητά τους. Ήθελε να είναι ένα λογότυπο έντονο και ιδανικό σε μέγεθος ώστε να χωράει παντού. Φυσικά και ο σεξουαλικός συμβολισμός ήταν προφανής και αποδεκτός. Πολλοί θεώρησαν ότι έμπνευσή του Πασέ, ήταν το στόμα και τα χείλη του Μικ Τζάκερ που ήταν παρόμοια με το λογότυπο. Δεν ήταν όμως ο πρωταρχικός του στόχος και δήλωσε ότι ίσως να έγινε υποσυνείδητα.
Χρηματοδότηση και πνευματικά δικαιώματα
Το λογότυπο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1971, σε κάρτες VIP για την παράσταση των Rolling Stones στο Marquee Club του Λονδίνου, καθώς και στο άλμπουμ τους “Sticky Fingers” την ίδια χρόνια. Έκτοτε, παρέμεινε σε όλα τα άλμπουμ και τα singles των Rolling Stones, καθώς και σε άλλα προϊόντα του συγκροτήματος όπως μπλουζάκια και αναπτήρες.
Για το λογότυπο του ο Πασέ, έλαβε το ποσό των 50 στερλινών Αγγλίας. Αργότερα, υπέγραψε μια συμφωνία πνευματικών δικαιωμάτων και κέρδισε μερικές δεκάδες χιλιάδες περισσότερες. Τελικά, εκχώρησε τα δικαιώματά του το 1982, για 26.000 λίρες ώστε να μην καταφύγει στα δικαστήρια.
Οι Rolling Stones κράτησαν τα πνευματικά δικαιώματα από τα οποία κι ένα μέρος τους, κατέληξε στον Πάσε. Πριν από λίγο καιρό ο Πασέ, πούλησε το πρωτότυπο ασπρόμαυρο σχέδιο του στο Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου στο Λονδίνο για 92.500 δολάρια.
Το νέο μαύρο λογότυπο προς τιμή του ντραμίστα του συγκροτήματος
Τον Σεπτέμβριο του 2021, το συγκρότημα, αποφάσισε να αλλάξει το λογότυπο από κόκκινο σε μαύρο, προς τιμή του θανάτου του ντραμίστα Τσάρλι Γουάτς που πέθανε τον Αύγουστο του 2021.
Οι Rolling Stones, με την νέα τους περιοδεία θα χρησιμοποιήσουν το λογότυπο σε εμπορεύματα και περιοδικά, αποτιμώντας έτσι φόρο τιμής στον γνωστό ντραμίστα. Ο ντραμίστας, ήταν ζωτικό μέρος της μπάντας και όπως δήλωσαν είναι περίεργο για αυτούς να μην είναι μαζί τους. Το νέο λογότυπο, είναι ο τρόπος τους να τον τιμήσουν.
Οι Rolling Stones, δημιουργήθηκαν στο Λονδίνο και εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σε μουσική σκηνή το 1962. Κυκλοφόρησαν περισσότερα από 55 άλμπουμ και έχουν ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 200 εκατομμύρια δίσκους και CDς. Η απήχησή τους στον ψηφιακό κόσμο της μουσικής παραμένει σε υψηλά επίπεδα με εκατομμύρια θεάσεις σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα και τις πλατφόρμες.
Αρχική εικόνα: Youtube
Διαβάστε ακόμα στη “ΜτΧ”:Ο Μικ Τζάγκερ εμπνεύστηκε το «Sympathy for the Devil» από ένα βιβλίο που είχε λογοκριθεί από τον Στάλιν. Γιατί τον χαρακτήρισαν σατανιστή
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr