Ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοΐα που είχε ήδη ξεκινήσει από τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, έφτασε στο αποκορύφωμά του το 1936, με τη δολοφονία του εφοπλιστή Λεόντιου Τεριάζου.
Ο Λεόντειος Τεριάζος ήταν εφοπλιστής από την Κωνσταντινούπολη. Οι εφημερίδες της εποχής τον χαρακτήριζαν ικανό στις δημόσιες σχέσεις, άξιο εφοπλιστή και καλό οικογενειάρχη. Ο εφοπλιστής είχε την “Πατριωτική Ατμοπλοία” και έκανε εμπόριο γαιανθράκων για τον ανεφοδιασμό των πλοίων. Ένας από τους πελάτες του ήταν ο εφοπλιστής από την Κεφαλονιά, Σπύρος Τυπάλδος, ο οποίος μαζί με τον αδερφό του είχαν τον πλοίο “Αμβρακικός”
Οι δύο τους αγόραζαν γαιάνθρακα από τον εφοπλιστή Τεριάζο. Μεταξύ τους ωστόσο δημιουργήθηκαν οικονομικές διαφορές, καθώς τα αδέρφια χρωστούσαν χρήματα στον Λεόντιο Τεριάζο.
Οι οφειλές που οδήγησαν στην κατάσχεση
Σύμφωνα με τον τύπο της εποχής το ύψος της οφειλής που είχαν τα οι αδελφοί Τυπάλδου προς τον Τεριάζο είχα φτάσει περί το 1.400.000 δραχμές.
Οι οφειλές ανάγκασαν τον Τεριάζο να προχωρήσει σε κατάσχεση του πλοίο “Αμβρακικός”. Συνέπεια της κατάσχεσης ήταν το πλοίο να μην εκτελεί δρομολόγια. Ο πλειστηριασμός του πλοίου ορίστηκε να γίνει την Κυριακή 8 Νοεμβρίου 1936.
Ο Τεριάζος του ζήτησε να αναμείνει λίγο. Χωρίς να το δεχτεί ο Τυπάλδος έβγαλε το περίστροφο του και τον πυροβόλησε. Όπως χαρακτηριστικά περιγράφει η εφημερίδα “Ακρόπολις” στις 8 Νοεμβρίου 1936:
” Ο Τυπάλδος εξαγωγών περίστροφο πυροβόλησε δις κατά του Τεριάζουυ και τον τραυμάτισε θανασίμως εις την καρδιακή χώρα και τον αριστερό οφθαλμόν”.
Πυροβόλησε και τον κλητήρα
Ο κλητήρας του γραφείου άκουσε τον πυροβολισμό και προσπάθησε να πιάσει τον Τυπάλδο. Τότε ο δράστης πυροβόλησε και τον κλητήρα, χωρίς όμως να τον πετύχει. Ο Τυπάλδος δραπέτευσε ενώ ο Τεριάζος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου και επιβεβαιώθηκε ο θάνατος του.
Ο Σπύρος Τυπάλδος έμεινε στη φυλακή πέντε χρόνια. Αποφυλακίστηκε το 1941. Μετά την απελευθέρωση επανήλθε στη ναυτιλία. Το όνομά του απασχόλησε ξανά τον Τύπο το 1966 με το ναυάγιο του πλοίου “Ηράκλειο” που ανήκε στην εταιρεία του. Το ναυάγιο στη βραχονησίδα Φαλκονέρα συγκλόνισε την Ελλάδα και από τότε παραμένει μία μαύρη σελίδα στην ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς στα νερά του Αιγαίου χάθηκαν 250 επιβάτες και η εταιρεία είχε σοβαρή ευθύνη.
Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: «Φαλκονέρα». Το ναυάγιο που συγκλόνισε την κοινή γνώμη με 277 νεκρούς. Η συγκινητική μαρτυρία του οδηγού, που το φορτηγό του έσπασε την μπουκαπόρτα του πλοίου «Ηράκλειον». «Δεν είχαν δέσει το όχημα», δηλώνει (βίντεο)
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr