2 Φεβρουαρίου 1922, ώρα 07:30 το πρωί. Ο 49χρονος αγγλοϊρλανδός σκηνοθέτης και ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου, Γουίλιαμ Ντέσμοντ Τέιλορ εντοπίστηκε νεκρός στο σαλόνι του μπανγκαλόου του στο Λος Άντζελες.
Διάφορα άτομα μπήκαν στο “κάδρο” των υπόπτων, αλλά κανένα δεν αποδείχθηκε με αδιάσειστα στοιχεία ότι ήταν ένοχο. Η υπόθεση αποτέλεσε ένα από τα πρώτα σκάνδαλα στην ιστορία του Χόλιγουντ, δεν εξιχνιάστηκε ποτέ και ενέπνευσε τη δημιουργία ταινιών και μυθιστορημάτων.
Επίσης “πυροδότησε” μια σειρά θεωριών, φημών και κουτσομπολιών και επισκίασε την καριέρα του Τέιλορ στο χώρο της “έβδομης τέχνης”, ο οποίος μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία, είχε σκηνοθετήσει περισσότερες από 50 ταινίες.
Η σφαίρα στην πλάτη
Η είδηση του θανάτου ενός δημοφιλούς σκηνοθέτη και γόνου βρετανών αριστοκρατών δεν άφησε αδιάφορη ούτε την κοινή γνώμη ούτε τις εφημερίδες που το έκαναν πρώτη είδηση.
Πλήθος κόσμου έσπευσε στο σπίτι του Τέιλορ, για να δει το πτώμα του και ένας άνδρας που ισχυριζόταν ότι ήταν γιατρός, τον εξέτασε και υποστήριξε ότι ο θάνατός του οφειλόταν σε στομαχική αιμορραγία.
Ο “γιατρός” χάθηκε μέσα στο πλήθος και έκτοτε κανείς δεν τον ξαναείδε. Το “πόρισμά” του αμφισβητήθηκε από την αυτοψία των αστυνομικών, οι οποίοι γύρισαν μπρούμυτα τη σορό του Τέιλορ και διαπίστωσαν ότι είχε δεχθεί σφαίρα στο αριστερό μέρος της πλάτης.
Η εκδοχή της ληστείας αποκλείστηκε από τις αρχές, διότι στις τσέπες του σκηνοθέτη βρέθηκαν ένα πορτοφόλι με 78 δολάρια, μια ταμπακιέρα, ένα ρολόι τσέπης και ένα σουγιαδάκι. Επιπλέον, ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι δύο καρατίων ήταν στο δάχτυλο του Τέιλορ.
Υποστηρίχθηκε ότι, προτού φτάσει η αστυνομία στον τόπο του εγκλήματος, είχαν φροντίσει άνθρωποι του Χόλιγουντ να μεταβούν στο χώρο και να εξαφανίσουν στοιχεία που θα διευκόλυναν την προανακριτική έρευνα.
Οι υπηρέτες
Το πρώτο άτομο στο οποίο στράφηκαν οι υποψίες ήταν ο Έντουαρντ Σαντς, προσωπικός υπηρέτης του Τέιλορ μέχρι και επτά μήνες πριν από τη δολοφονία. Ο Σαντς είχε πολλά ψευδώνυμα και βεβαρημένο ιστορικό, μια και είχε καταδικαστεί για πλαστογραφίες και υπεξαιρέσεις.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 1921, ο Τέιλορ βρισκόταν στην Ευρώπη και ο Σαντς εκμεταλλεύτηκε την απουσία του, για να σφετεριστεί το βιβλιάριο επιταγών του, να κλέψει κοσμήματα και να καταστρέψει το αυτοκίνητό του.
Την ημέρα του εγκλήματος εξαφανίστηκε, οι αρχές δεν εξέδωσαν ένταλμα σύλληψης και κανείς δεν γνωρίζει τι απέγινε.
Εκτός από το κίνητρο της εκδίκησης προς το πρόσωπο του πρώην αφεντικού του, εκφράστηκε η άποψη ότι ο Σαντς ίσως γνώριζε κάτι για την προσωπική ζωή του Τέιλορ και τον εκβίαζε.
Ύποπτος θεωρήθηκε και ο επόμενος υπηρέτης του Γουίλιαμ Ντέσμοντ Τέιλορ, ο Χένρι Πίβι. Ήταν ο άνθρωπος που βρήκε πρώτος το πτώμα του αφεντικού του και λίγες ημέρες πριν τη δολοφονία, συνελήφθη για επαιτεία.
Οι αστυνομικοί έκριναν ότι δεν προέκυπταν ενοχοποιητικά στοιχεία για τον Πίβι. που ήταν μαύρος. Ωστόσο η δημοσιογράφος της εφημερίδας New York Daily News, Φλόραμπελ Μούιρ ήταν πεπεισμένη ότι ο Πίβι βρισκόταν πίσω από το φόνο.
Για να “αποδείξει” τις υποψίες της και πιστεύοντας οι μαύροι φοβούνταν τα φαντάσματα, έπεισε ένα συνεργάτη της να φορέσει το λευκό σεντόνι και να υποδυθεί τον Τέιλορ, ο οποίος θα γυρνούσε από τον τάφο του, για να αντιμετωπίσει τον Πίβι.
Η ιδέα ήταν να τον τρομάξουν και έτσι να τον αναγκάσουν να ομολογήσει. Ο Πίβι, όμως, κατάλαβε το σχέδιο και έβαλε τα γέλια, όταν είδε μπροστά του το υποτιθέμενο φάντασμα στο νεκροταφείο.
Η Μέιμπελ Νόρμαντ και τα ναρκωτικά
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής, ο τελευταίος άνθρωπος που συναναστράφηκε με τον Γουίλιαμ Ντέσμοντ Τέιλορ ήταν η αμερικανίδα κωμική ηθοποιός, Μέιμπελ Νόρμαντ.
Η Νόρμαντ ήταν φίλη με τον Τέιλορ και είχε πρωταγωνιστήσει σε ταινίες με τον Τσάρλι Τσάπλιν. Βρέθηκε στο σπίτι του την 1η Φεβρουαρίου και έφυγε από εκεί στις 07:45 μ.μ.. Περίπου 15 λεπτά αργότερα, οι γείτονες υποστήριξαν ότι άκουσαν έναν ήχο που παρέπεμπε σε πυροβολισμό.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς Ρόμπερτ Τζίρου και Λόρι Τζέικομπσον, ο Τέιλορ ήταν ερωτευμένος με τη Νόρμαντ και αρχικά την προσέγγισε, για να τη βοηθήσει να απεξαρτηθεί από την κοκαΐνη, στην οποία ήταν εθισμένη.
Ο Τέιλορ είχε συναντηθεί με ομοσπονδιακούς εισαγγελείς και προσφέρθηκε να τους βοηθήσει, ώστε να φτάσουν στα ίχνη των εμπόρων ναρκωτικών. Σύμφωνα με ορισμένους, η συνάντηση μαθεύτηκε στον υπόκοσμο και κάποιος πληρωμένος δολοφόνος ανέλαβε να “κλείσει το στόμα” του Τέιλορ.
Παρότι η Νόρμαντ υποβλήθηκε σε εξαντλητική ανάκριση και έπαψε να θεωρείται ύποπτη, η φήμη της αμαυρώθηκε και η καριέρα της πήρε την κατιούσα. Λίγες ημέρες πριν πεθάνει από φυματίωση, σε ηλικία 36 ετών, φέρεται να ρώτησε μια φίλη της: “Πιστεύεις ότι θα βρουν ποτέ ποιος σκότωσε τον Τέιλορ;“.
Οι επιστολές της κόρης και η ύποπτη μάνα
Η αμερικανίδα ηθοποιός, Μαίρη Μάιλς Μίντερ και η μητέρα της, ηθοποιός του Μπροντγουέι Σάρλοτ Σέλμπι θεωρήθηκαν από πολλούς ως οι πλέον ύποπτες.
Η Μάιλς Μίντερ είχε εμφανιστεί σε πολλές ταινίες που σκηνοθέτησε ο Τέιλορ και οι μελετητές αναφέρουν πως ήταν σφοδρά ερωτευμένη μαζί του, μολονότι η διαφορά ηλικίας τους ήταν 30 χρόνια.
Στο σπίτι του Τέιλορ βρέθηκαν ερωτικές επιστολές της Μίντερ όπως και ένα νυχτικό. Δεν είναι πάντως σαφές αν υπήρξαν εραστές, καθώς αρκετοί θεωρούσαν ότι ο Τέιλορ λειτουργούσε σαν πατρική φιγούρα για την Μίντερ.
Επειδή τα αισθήματα δεν ήταν αμοιβαία, η Μίντερ μπορεί να αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της.
Όσον αφορά τη μητέρα της Μίντερ, Σάρλοτ Σέλμπι, υπήρχαν βάσιμες ενδείξεις για εμπλοκή της στην πολύκροτη υπόθεση. Ήταν μια χειριστική και αυταρχική μάνα που ενδεχομένως έσπρωχνε την κόρη της στην αγκαλιά του Τέιλορ, ώστε εκείνος να την αναδείξει σε σταρ του σινεμά.
Υπήρχε όμως και η αντίθετη γνώμη, ότι δηλαδή η Σέλμπι δεν ήθελε η κόρη της να έχει μεγάλη οικειότητα με τον Τέιλορ και κανέναν άλλο μεγαλύτερο άνδρα.
Σε αυτό συνηγορούσε και το γεγονός ότι η Σέλμπι είχε ακουστεί κάποτε να λέει στον Τέιλορ: “Αν σε ξαναπιάσω να κάνεις παρέα με τη Μέρι, θα σου τινάξω τα μυαλά στον αέρα!“.
Επιπρόσθετα, φέρεται να είχε στην κατοχή της ένα πιστόλι διαμετρήματος 0.38 και σφαίρες όπως αυτή που έπληξε θανάσιμα τον σκηνοθέτη και να χρημάτισε κάποιον, για να τις εξασφαλίσει άλλοθι. Η άλλη κόρη της, η Μάργκαρετ Σέλμπι την κατηγόρησε ανοιχτά ως ενορχηστρωτή του εγκλήματος.
Μάρτυρας είπε ότι είδε το βράδυ της δολοφονίας να φεύγει από το μπανγκαλόου μία φιγούρα, η οποία ήταν ή ανδρική ή γυναικεία που είχε μεταμφιεστεί σε άνδρα. Ίσως το συγκεκριμένο πρόσωπο να ήταν η Σέλμπι. Άλλωστε οι θεωρίες θέλουν και εικασίες.
Η αμφιβόλου αξιοπιστίας ομολογία
Το 1964, λίγο πριν πεθάνει η αμερικανίδα ηθοποιός, Μάργκαρετ Γκίμπσον, υποστήριξε από το νεκροκρέβατό της ότι εκείνη ήταν η δολοφόνος του Γουίλιαμ Ντέσμοντ Τέιλορ.
Το όνομά της Γκίμπσον δεν αναφέρθηκε ποτέ την περίοδο των ερευνών ούτε υπήρχε κάποιο τεκμήριο για τη σχέση που μπορεί να είχε με τον Τέιλορ. Πιθανόν να ψευδο-ομολόγησε, για να κερδίσει δημοσιότητα λίγο πριν φύγει από τη ζωή.
Όπως συμπεραίνει ο Νικ Ρένισον, συγγραφέας του βιβλίου “1922: Η χρονιά που άλλαξε τον κόσμο“, “καμία θεωρία σχετικά με το θάνατο του Τέιλορ δεν αποδείχθηκε ποτέ κατηγορηματικά ότι ήταν κάτι άλλο πέρα από αυτό, δηλαδή απλώς μία θεωρία“.
Δείτε παρακάτω ένα ντοκιμαντέρ του History Channel για τη δολοφονία του Γουίλιαμ Ντέσμοντ Τέιλορ:
Πηγές εικόνων κεντρικής φωτογραφίας: WikimediamtxCommons και Wikipedia
Ειδήσεις σήμερα:
- Επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου. To προφίλ του δράστη. 4 νεκροί
- Ανοιχτά καταστήματα και σούπερ μάρκετ την Κυριακή. Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο
- Χειμωνιάτικος καιρός με ισχυρές βροχές και θυελλώδεις άνεμοι. Ποιες περιοχές επηρεάζονται
- Οι δημοφιλείς προορισμοί για τις ημέρες των εορτών. Ψηλά στη ζήτηση τα Τρίκαλα και η Δράμα
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ