Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της χώρας ελέγχονταν από τους Γερμανούς. Είχαν επιβάλει ασφυκτικούς ελέγχους και η συμπεριφορά τους απέναντι στους σιδηροδρομικούς και τους επιβάτες ήταν βίαιη και απάνθρωπη.
Για λόγους ασφαλείας είχαν εκδώσει διάφορες διαταγές και απαιτούσαν απόλυτη εφαρμογή. Η ιστορία των σιδηροδρόμων έχει καταγράψει ακραίες συμπεριφορές καθώς υπήρξαν περιπτώσεις που οι κατακτητές χτυπούσαν άγρια τους “παραβάτες”. Ο Γιώργος Χανδρινός, Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φίλοι Σιδηροδρόμων είχε περιγράψει στην “Μηχανή του Χρόνου” τον εφιάλτη της κατοχής.
Όπως ανέφερε, μια φορά ένας έλληνας μηχανοδηγός ξεκίνησε με το τρένο από τη Λάρισα. Όταν έφτασε στον Δομοκό, σταμάτησε λίγα μέτρα μετά την αποβάθρα του σταθμού και έκανε πίσω για να έρθει στη θέση του. Τότε, ο Γερμανός επικεφαλής κατέβασε τον έλληνα μηχανοδηγό από τη μηχανή και τον χτύπησε άγρια, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο νοσοκομείο της Λάρισας.
Εκεί άφησε την τελευταία του πνοή μια μέρα μετά.
Σε μια άλλη περίπτωση ένας γερμανός φρουρός πυροβόλησε έναν επιβάτη επειδή είχε βγάλει το κεφάλι του έξω από το παράθυρο.
Η διοίκηση των ΣΕΚ διαμαρτυρήθηκε στη γερμανική διοίκηση, αλλά έλαβε απάντηση ότι σύμφωνα με τις εντολές που είχαν δώσει κάθε τέτοια κίνηση θεωρείτο εχθρική και θα πυροβολείτο επί τόπου.
Βέβαια, οι Γερμανοί δεν σκότωναν μόνο όταν έβλεπαν «εχθρικές» κινήσεις.
Σύμφωνα με τον Απόστολο Κουρμπέλη, υπάλληλο ΟΣΕ – Μέλος των Φίλων των Σιδηροδρόμων, ένας Γερμανός σκότωσε έναν εργάτη επειδή πρόσφερε νερό σε έναν κρατούμενο.
Όπως ανέφερε στη “ΜτΧ”, μια μέρα ένα τρένο με αιχμαλώτους έκανε στάση στο Ελευθεροχώρι και ένας από τους κρατούμενους δίψασε και ζήτησε νερό.
Τότε, ένας εργάτης γραμμής των ΣΕΚ τον λυπήθηκε και γέμισε ένα ποτήρι με νερό.
Τη στιγμή που του το προσέφερε, ένας γερμανός σκοπός πυροβόλησε και σκότωσε τον εργάτη.
Από τον πυροβολισμό υπήρξε και μια παράπλευρη απώλεια, καθώς σκοτώθηκε και ένας Γερμανός ο οποίος στεκόταν δίπλα του.
Η απειλές και τα αντίποινα δεν στάθηκαν εμπόδιο για τους έλληνες σιδηροδρομικούς που βοήθησαν τους αντάρτες να κάνουν σαμποτάζ και ανατινάξεις σε τρένα με γερμανικά εφόδια και στρατιωτικό υλικό.
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Flickr
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: H ανατίναξη της γερμανικής «αμαξοστοιχίας 53» στα Τέμπη από τους Έλληνες αντάρτες. Στοίχισε τη ζωή σε 450 Γερμανούς που πήγαιναν να πολεμήσουν στο Ανατολικό μέτωπο
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr