Η ΑΑΔΕ ελέγχει εξονυχιστικά τους influencers. “Μπορεί για μια προωθητική ανάρτηση να παίρνουν έως 10.000 ευρώ”

Η ΑΑΔΕ ελέγχει εξονυχιστικά τους influencers. “Μπορεί για μια προωθητική ανάρτηση να παίρνουν έως 10.000 ευρώ”

Στο στόχαστρο βάζει ξανά η ΑΑΔΕ όσους δηλώνουν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ αλλά διάγουν πολυτελή βίο, ενώ από κόσκινο θα περάσουν και 20 γνωστοί influencers.

Για το θέμα μίλησε σήμερα στο Action24 ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος. Όπως σημείωσε, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων μελετάει διεξοδικά συγκεκριμένες ύποπτες περιπτώσεις και αναμένεται σύντομα να καλέσει περίπου 800 άτομα για εξηγήσεις.

«Δηλώνουν 10.000 ευρώ εισόδημα και ξοδεύουν 400 χιλιάδες»

Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Πριν από έναν χρόνο είχε ξεκινήσει μια τεράστια διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ. Ελέγχθηκαν 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ, φυσικά και νομικά πρόσωπα. Τότε αυτοί οι μαζικοί έλεγχοι κατέληξαν σε περίπου 800 άτομα τα οποία, ενώ δηλώνουν πολύ χαμηλά ποσά ως εισοδήματα (10-30 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο), παρουσιάστηκαν, σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που έχουν κάνει και τις αγορές, να έχουν εισοδήματα πολλαπλάσια, εκατονταπλάσια κάποιοι από αυτούς. Δηλαδή να έχει κάποιος 10.000 ευρώ εισόδημα και να σπαταλάει 300-400 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο. Ο καθένας από αυτούς θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις, η ΑΑΔΕ βρίσκεται σε διαδικασία επικοινωνίας με αυτούς τους ανθρώπους. Μπορεί οι εξηγήσεις που θα δώσουν να είναι πειστικές, περιμένουμε να δούμε. Αυτά αφορούν το 2023, θα ξεκινήσει η ίδια διαδικασία και για το 2024 με τη χρήση πιο εξελεγμένων ψηφιακών μεθόδων».

«Οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά, με τη χρήση αλγορίθμων. Θα τσεκάρουμε τις δαπάνες, τα δηλωθέντα, τις κινήσεις λογαριασμών, προκειμένου όλα αυτά να μπουν σε μια ενιαία πλατφόρμα, να αξιολογηθούν και να βγει ένα πλήθος υποψήφιων προς έλεγχο», πρόσθεσε ο κ. Τσάπαλος.

Για τους influencers που μπαίνουν στο στόχαστρο

Όσον αφορά τους influencers και τα χρήματα που παίρνουν για αναρτήσεις που διαφημίζουν προϊόντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επισήμανε:

«Υπάρχει μια έρευνα εδώ και αρκετό διάστημα για 20 περιπτώσεις influencers που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Έχει συσταθεί μια task force, μια ομάδα κρούσης μέσα στην ΑΑΔΕ που κάνει μόνο αυτό: σκανάρει, ουσιαστικά, τη δραστηριότητα influencers στο Διαδίκτυο. Προσοχή, δεν σκανάρουμε απλά πρόσωπα. Δεν γινόμαστε ”Μεγάλοι Αδελφοί”. Όταν υπάρχουν όμως άνθρωποι που έχουν εμπορική δραστηριότητα στο Διαδίκτυο, διαφημίζουν προϊόντα εξόφθαλμα και κάνουν μια συναλλαγή με μια επιχείρηση που τους δίνει ένα προϊόν και τους λέει ”προωθήστε το”, εκεί μιλάμε για μια άλλη περίπτωση έρευνας, εκεί μιλάμε για εμπορική δραστηριότητα που χρήζει ελέγχου […]. Ταρίφα δεν υπάρχει, γιατί μιλάμε για μαύρα χρήματα. Κινούνται διάφορα ποσά και κοστολόγια. Μπορεί και μία ανάρτηση να χρειαστεί να δώσει 5-10 χιλιάδες ευρώ για να γίνει από έναν μεγάλο influencer».

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr