“Γκιλγκαμές”, το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Το έπος, όπου το μεταφυσικό ερωτοτροπεί με το θείο, η ιστορία με τον μύθο και τη γεωγραφία και ο έρωτας με τον θάνατο

“Γκιλγκαμές”, το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Το έπος, όπου το μεταφυσικό ερωτοτροπεί με το θείο, η ιστορία με τον μύθο και τη γεωγραφία και ο έρωτας με τον θάνατο

Ο Γκιλγκαμές, βασιλιάς της πόλης της Μεσοποταμίας, Ουρούκ, της οποίας τα ερείπια έχουν εντοπιστεί στο σημερινό Ιράκ, ήταν σύμφωνα με την παράδοση, τρισέγγονος του Νώε. Το έπος που περιγράφει τις περιπέτειές του θεωρείται το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Στην αφήγησή του διαπλέκονται δεκάδες ιστορίες, πολλές από τις οποίες εμφανίζονται στις μυθολογίες ύστερων λαών, όπως οι Έλληνες και οι Εβραίοι.

Το “Γκιλγκαμές” είχε επιβιώσει μέσα στις χιλιετίες στην προφορική μνήμη των λαών τις Καυκασίας μέσα από τις απαγγελίες των ασόκ, των παραδοσιακών αφηγητάδων. Έξαφνα, στα τέλη του 19ου αιώνα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σε ανασκαφές στην αρχαία Βαβυλώνα τις πρώτες πήλινες πλάκες σε σφηνοειδή γραφή πάνω στις οποίες ήταν χαραγμένο το πρωτότυπο, ίδιο σχεδόν λέξη προς λέξη, όπως είχε διασωθεί με τον λόγο. Πινακίδες που βρέθηκαν από τότε σε πολλά σημεία της Μέσης Ανατολής επιβεβαίωσαν τη γνησιότητα του έργου. Σήμερα πλέον έχουν ανασυνταχθεί τρεις διαφορετικές εκδοχές του, η λεγόμενη βαβυλωνιακή, η σουμεριακή και η ασσυριακή.

Για την απόδοση από τη ΡΟΔΑ το έργο διαπλάστηκε σε μορφή θεατρική, μεταφρασμένο και διασκευασμένο ανάλογα.

Η βραβευμένη θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ παρουσιάζει στη σκηνή Κεφαλαρίου στο φεστιβάλ Κηφισιάς, την παράσταση “Γκιλγκαμές, το μέγα βαβυλωνιακό έπος”. Δευτέρα 22 και Τρίτη 23 Ιουνίου

Οι κριτικές της παράστασης

«..η παράσταση, σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή, δεν είναι μόνο ένα άθροισμα από ‘καλές ερμηνείες’ και άλλα συστατικά του δράματος μέρη. Γίνεται η ίδια μια ποιοτική ‘σύσταση πραγμάτων’, που υπερβαίνει το άθροισμα των μερών της …. Ασκημένοι χορευτές – ηθοποιοί, σε κατάσταση νηφάλιας μέθης και αντιληπτικής ολοκλήρωσης, υπερβαίνουν τον καθημερινό τους εαυτό μιμούμενοι με εντέλεια τραγική τα θεϊκά νευρόσπαστα ..»

Λέανδρος Πολενάκης – ΑΥΓΗ / 23.02.2014

Για να είναι κανείς πραγματικός ηθοποιός πρέπει να είναι πραγματικός άνθρωπος. Ο καθένας πρέπει να είναι ηθοποιός. Αυτός είναι υψηλός στόχος. Ο στόχος κάθε θρησκείας, της κάθε γνώσης, είναι να είναι κανείς ηθοποιός.

(Γ.Γκουρτζιεφ)

 gi03
«..  Έχω χρόνια να δω τέτοια δουλειά. Μορφές της Μεσοποταμίας ξεπροβάλλουν μπροστά στο κοινό και σε αφήνουν άφωνο …. Όσον αφορά στο καλλιτεχνικό έργο, σαφώς πρόκειται για μία ιστορία που δεν έχουμε ξαναδεί. Επιπλέον, ο θίασος διαθέτει ηθοποιούς με ωραίες φωνές, αλλά και έναν καταπληκτικό πρωταγωνιστή ..»

Κωστής Μπίτσιος – Critics Point  /21 Μαρ 2014

 Πληροφορίες: Ν.Π.Δ.Δ. “Δημήτριος Βικέλας” ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.