Γιατί οι Πόρσε έχουν τον διακόπτη της μίζας αριστερά; Η στρατηγική επιλογή που δεν άλλαξε ποτέ

Γιατί οι Πόρσε έχουν τον διακόπτη της μίζας αριστερά; Η στρατηγική επιλογή που δεν άλλαξε ποτέ

Αν μπείτε σε Πόρσε και μάλιστα τύχει να την οδηγήσετε, τότε θα διαπιστώσετε ότι ο διακόπτης της μίζας για το κλειδί, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, βρίσκεται αριστερά του τιμονιού. Είναι μια στρατηγική επιλογή άλλης εποχής που τελικά δεν άλλαξε ποτέ.

Υπάρχουν κάποιες μάρκες που έχουν κρατήσει κάποια χαρακτηριστικά που έκαναν τα αυτοκίνητά τους μοναδικά. Αρκετές βέβαια προτίμησαν την ομοιομορφία και τη συμπαραγωγή, που μειώνει τα κόστη.

Η Πόρσε δεν άλλαξε ορισμένα χαρακτηριστικά της. Η απάντηση βρίσκεται στο αγωνιστικό παρελθόν της μάρκας.

Οι αγώνες Λε Μαν

Όταν η Πόρσε συμμετείχε στον θρυλικό αγώνα αντοχής Le Mans θέλησε να δώσει ένα πλεονέκτημα στους οδηγούς της.

Μέχρι το 1970, ο αγώνας αντοχής των 24 ωρών του Le Mans, ξεκινούσε με τους οδηγούς εκτός τιμονιού.

Τα αυτοκίνητα ήταν παρατεταγμένα έξω από την αγωνιστική πίστα. Οι οδηγοί ήταν στην απέναντι πλευρά. Με το σήμα του επόπτη, έπρεπε οι οδηγοί να τρέξουν, να πηδήξουν μέσα στο αυτοκίνητο, να ξεκινήσουν το μοτέρ και να αρχίσουν τον αγώνα. Προκειμένου οι οδηγοί της Πόρσε να γλιτώσουν χρόνο, οι μηχανικοί της εταιρείας σκέφτηκαν να τοποθετήσουν τον διακόπτη της μίζας αριστερά.

Λε μαν 1960. Οι οδηγοί περιμένουν παρατεταγμένοι την εκκίνηση.  Πηγή φωτογραφίας: youtube

Έτσι ο οδηγός θα μπορούσε μπαίνοντας στο αγωνιστικό αυτοκίνητο να εκκινήσει τη μίζα και παράλληλα με το δεξί χέρι να βάλει την πρώτη στο κιβώτιο ταχυτήτων. Άρα χρησιμοποιούσε δύο χέρια ταυτόχρονα και δεν περίμενε πρώτα να βάλει μπροστά και μετά να βάλει την πρώτη ταχύτητα.

Οι οδηγοί κέρδιζαν ελάχιστα αλλά πολύτιμα δευτερόλεπτα, τα οποία τους έδιναν τη δυνατότητα να φύγουν πρώτοι και να ‘ξεμπερδεύουν” με τα πιο αργά αυτοκίνητα. Έτσι δεν καθυστερούσαν στους πρώτους γύρους και αποκτούσαν διαφορά από τους άλλους οδηγούς.

Φυσικά τα πράγματα άλλαξαν όσον αφορά στα μέτρα ασφαλείας, κυρίως μετά το τραγικό δυστύχημα κατά τη διάρκεια των «24 Ωρών του Λε Μαν” τον Ιούνιο του 1955, που κόστισε τη ζωή σε 87 ανθρώπους.

Όμως η μίζα στα αριστερά ήταν πλέον ένα από τα χαρακτηριστικά της εταιρείας. Κι όταν κάποιος πληρώνει για να αγοράσει ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, ακόμη και αυτή η ασήμαντη λεπτομέρεια, ίσως τον γοητεύει. Ίσως και όχι…που να ξέρουμε;

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί πώς ξεκίνησε η “καινοτομία” της Πόρσε:

Πηγή αρχικής φωτογραφίας: youtube

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.