Γιατί η Shell διαφήμιζε την Ελλάδα ως κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό. Τα φορτηγά της κυκλοφορούσαν με τεράστια πόστερ για την Ολυμπία, τη Ρόδο και τα μνημεία στην Έφεσο και την Αλικαρνασσό

Γιατί η Shell διαφήμιζε την Ελλάδα ως κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό. Τα φορτηγά της κυκλοφορούσαν με τεράστια πόστερ για την Ολυμπία, τη Ρόδο και τα μνημεία στην Έφεσο και την Αλικαρνασσό
Αρχές του προηγούμενου αιώνα ξεκίνησε η συστηματική διαφήμιση των εταιρειών μέσω των αφισών.

Η Shell, η πολυεθνική εταιρεία πετρελαίου της οικογένειας Σάμιουελ, αποδείχτηκε μετρ του είδους.

Προκειμένου να αυξήσει τη χρήση  των καυσίμων της, κυκλοφόρησε μαζικά μια σειρά πόστερ που βρίσκονταν πάνω στα φορτηγά της, γνωστά ως “Λορι Μπιλς”.

Τα “Λόρι Μπιλς” δημιουργήθηκαν ως απάντηση της εταιρείας στις διαμαρτυρίες για τις ενοχλητικές και επικίνδυνες πινακίδες στους δρόμους.

Το πρώτο πόστερ κυκλοφόρησε το 1920 και στη συνέχεια η εταιρία δημιούργησε παγκόσμιες καμπάνιες που αποτελούν ακόμα και σήμερα σπουδαίο υλικό μοντέρνας τέχνης.

Τα φορτηγά της Shell. Στα αριστερά φαίνεται μια από τις πιο γνωστές αφίσες με το σλόγκαν "See Britain First"

Τα φορτηγά της Shell. Στα αριστερά φαίνεται μια από τις πιο γνωστές αφίσες με το σλόγκαν “See Britain First”

Η μεγάλη αλλαγή έγινε αρχές δεκαετίας του ’30, όταν ανέλαβε μάνατζερ ο Jack Beddington.

Αυτός ανέθεσε σε σπουδαίους καλλιτέχνες να δημιουργήσουν μοντέρνα σχέδια και έξυπνα πόστερ που θα προωθούσαν την εταιρεία.

Στην ουσία, μέσα από την εικόνα και τα πιασάρικα σλόγκαν, προωθούσαν την μετακίνηση με το νέο τότε μέσο, το αυτοκίνητο και τις απολαύσεις που προσέφερε η απόδραση από τη πόλη.

Η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων άνοιγε μια τεράστια αγορά που έπρεπε να εκμεταλλευθεί.

Προϊόν των διαφημίσεων ήταν άνθρωποι, αξιοθέατα, γεγονότα, και σημαντικά επιτεύγματα.

Η παγκόσμια καμπάνια της Shell Oil Company of Canada δημιουργήθηκε το 1939 και αποτέλεσε μια από τις τελευταίες με τέτοιου είδους πόστερ, καθώς τα επόμενα χρόνια, λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, σταμάτησε την κυκλοφορία τους .

Το σκεπτικό της καμπάνια ήταν απλό: καλούσε τους μελλοντικούς πελάτες της να αποκτήσουν μια “εμπειρία στον κόσμο με κάθε γαλόνι“.

Αθήνα, Ολυμπία, Ρόδος, Αίγυπτος, Βαβυλώνα, Αλεξάνδρεια, ήταν τα διαφημιστικοί προορισμοί της καμπάνιας

Συγκεκριμένα ο καλλιτέχνης Λεονάρντο Ζακ σε συνεργασία με τον συγγραφέα Γουόλιγκ Γκρουμ σχεδίασαν, τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου, όπως τα είχε αναφέρει ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος τον 2ο αιώνα π.Χ.

Ο Κολοσσός της Ρόδου 292-280 π.Χ

Ο Κολοσσός της Ρόδου 292-280 π.Χ

Το Χρυσελεφάντινο άγαλμα του Ολυμπίου Διός 430 π.Χ

Το Χρυσελεφάντινο άγαλμα του Ολυμπίου Διός 430 π.Χ

Ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο 356 π.Χ

Ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο 356 π.Χ

Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας 280 π.Χ.

Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας 280 π.Χ.

Το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού 353-351 π.Χ.

Το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού 353-351 π.Χ.

Η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας 2584-2561 π.Χ.

Η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας 2584-2561 π.Χ., (Digital Public Library of America)

Οι Κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνας 8ος-6ος αιώνας π.Χ.

Οι Κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνας 8ος-6ος αιώνας π.Χ., (Digital Public Library of America)

Οι διαφημιστικές αφίσες της Shell παραμένουν μια σημαντική καινοτομία και έβαλε μια πινελιά τέχνης στο διεθνές εμπόριο.

Τα “Λόρι Μπιλς” βρισκόταν πάνω στα φορτηγά και έγιναν μέρος της κουλτούρας της εποχής.

Το 1953 το φορτηγό έδωσε τη θέση του στα βυτιοφόρα και σταμάτησε η παραγωγή τους.

Πληροφορίες από Digital Public Library of America

letterhomeΔιαβάστε στη “ΜτΧ”: Αντικατασκοπικές αφίσες της ΕΣΣΔ. «Αν φωνάζεις, βοηθάς τον εχθρό!»

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr