Με πληροφορίες από το ρεπορτάζ της Λίνας Γιάνναρου, Kathimerini.gr
“Το κινητό μπορεί ο μαθητής να το φέρνει στο σχολείο, αλλά πρέπει να είναι στην τσάντα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής ημέρας”, ανέφερε ο Πρωθυπουργός και συνέχισε πως “δεν έχουμε κατ’ ανάγκην την απαίτηση για 100% συμμόρφωση από την πρώτη στιγμή, αλλά θέλουμε να εξηγήσουμε και στα παιδιά και στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς γιατί είναι σημαντικό ο μαθητής ή η μαθήτρια στο σχολείο να είναι απολύτως προσηλωμένοι στην εκπαιδευτική διαδικασία”.
Μεταξύ των 11 αλλαγών που ανακοίνωσε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε και την πρωτοβουλία “Κινητό στην τσάντα”. Οι μαθητές δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές στις σχολικές εγκαταστάσεις. Πώς όμως μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο;
Το πρόβλημα δεν είναι τα κινητά
Εκπαιδευτικοί ανεφέρουν ότι τα κινητά ήδη απαγορεύονται στα σχολεία. Ωστόσο, στις τάξεις του λυκείου αυτή η απαγόρευση είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. “Γιατί τα παιδιά θα κάνουν τσαμπουκά και μετά θα έρθουν και οι γονείς να κάνουν τσαμπουκά», ανέφερε στην “Καθημερινή” εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιωτικό σχολείο και τόνισε πως “στο λύκειο τα παιδιά είναι με το κινητό στο χέρι, σαν να μην τρέχει τίποτα”.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι το πρόβλημα τα τελευταία χρόνια δεν είναι τα κινητά, αλλά τα smartwatch που είναι συνδεδεμένα με τις κινητές συσκευές, καθώς επίσης και οι ηχογραφήσεις στην τάξη. Όπως ανέφερε η δρ. τίνα Νάτσου, καθηγήτρια φυσικής, “το πιο σοβαρό θέμα στα γυμνάσια και τα λύκεια σήμερα είναι τα βίντεο που τραβούν τα παιδιά, αλλά και οι ηχογραφήσεις στην τάξη με τα έξυπνα ρολόγια που είναι συνδεδεμένα με το κινητό. Τα παιδιά ηχογραφούν συνέχεια στο σχολείο και η δουλειά γίνεται με το ρολόι. Είτε για πλάκα, είτε για να έχουν το μάθημα, είτε γιατί οι γονείς τους θέλουν να τσεκάρουν τι γίνεται».
Η κα Νάτσου ανέφερε πως οι γονείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας παρακολουθούσαν τα μαθήματα των παιδιών τους και συνεχίζουν μέχρι σήμερα. “Έμαθαν οι γονείς να μπαίνουν στις τάξεις και να παρακολουθούν. Τους άρεσε. Εφτιαξε μια κουλτούρα παρακολούθησης. Τα παιδιά είναι συνέχεια online, αλλά και οι γονείς τους τα τσεκάρουν συνέχεια.
Ανίσχυροι οι εκπαιδευτικοί
Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια σταδιακή απαξίωση των εκπαιδευτικών και του σχολικού περιβάλλοντος, ενώ τα παιδιά του Λυκείου παρουσιάζουν περισσότερη πειθαρχία στα Φροντιστήρια. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές εκ των πραγμάτων δεν μπορούν πάντα να επιβληθούν στους μαθητές τους.
“Οι εκπαιδευτικοί στην ουσία είναι φοβερά αδύναμοι. Από το γυμνάσιο και πάνω, όλα τα παιδιά έχουν κινητό στην τσάντα, ενώ πάρα πολλά παιδιά κυκλοφορούν και με smartwatch. Και φυσικά, δεν μπορείς να τσεκάρεις αν είναι συνδεδεμένο την ώρα του μαθήματος με το κινητό στην τσάντα γιατί απαγορεύεται να ανοίξεις τσάντα μαθητή. Ο εκπαιδευτικός είναι σήμερα τελείως ανίσχυρος. Από το να φάει καταγγελία, κάνει τα στραβά μάτια. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Σιγά μην ασχοληθεί για να βρει τον μπελά του. Το θέμα είναι ευρύτερο. Δεν μπορεί κανείς να βάλει όρια στα παιδιά. Οποιος βάζει όρια βρίσκει τέτοιο μπελά από τους γονείς, που το ξανασκέφτεται. Οπότε απλά φροντίζει τα παιδιά να είναι ασφαλή και τίποτε άλλο. Αυτό που πρέπει όλοι να καταλάβουν είναι ότι οι γονείς είναι που θέλουν τα κινητά στα σχολεία, γιατί έτσι ελέγχουν τα παιδιά τους. Αυτό είναι το θέμα”, ανέφερε στην “Καθημερινή” η κα Νάντσου.
Δύσπιστοι οι δάσκαλοι
Ήδη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει εκφράσει τις αμφιβολίες της για το αν θα πετύχει το μέτρο “Κινητό στην τσάντα”. ερωτήματα προκύπτουν για το πώς οι εκπαιδευτικοί θα απαγοτεύον τη χρήση κινητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή ανάμεσα στα κενά.
Ο εκπαιδευτικός Ηλίας Ανδριανός ανέφερε στην “Καθημερινή” πως “θα εξαρτηθεί πολύ η επιτυχία του από τη στάση που θα κρατήσουν οι συνάδελφοι ειδικά στα διαλείμματα ή και στα κενά που θα έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Με το δεδομένο ότι πολλοί συνάδελφοι κινούνται και αυτοί συνεχώς με ένα κινητό στο χέρι και όχι στην τσάντα τους, “βλέπω” δυσλειτουργίες στο εγχείρημα. Να έχετε πάντα υπ’ όψιν σας ότι στα θέματα που αφορούν τα σχολεία παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, ίσως τον κρισιμότερο, η στάση των συναδέλφων και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα που έχει δημιουργηθεί σε κάθε σχολικό χώρο και όχι η θέση ή μη θέση της ΟΛΜΕ και των συναφών συνδικαλιστών, που ουσιαστικά ουδεμία σχέση έχουν με την καθημερινότητα”.
Ένα άλλο ερώτημα που προκύπτει είναι πώς οι εκπαιδευτικοί θα περιορίσουν τη χρήση του κινητού, που πλέον αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι όλο και νεότερων σε ηλικία παιδιών. Αποτελούν όμως και ένα σύμβολο κοινωνικής τάξης και ταυτότητας των μαθητών. Ο ανταγωνισμός στις μάρκες των κινητών ειναι τεράστιος, ενώ ακόμη και παιδιά οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, κυκλοφορούν με ακριβές κινητές συσκευές.
“Σε πολλά σχολεία, υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός στις μάρκες των κινητών», ανεφερε η κα Νάντσου και πρόσθεσε: “Τα παιδιά κυκλοφορούν με πανάκριβα κινητά, τα οποία αλλάζουν συνέχεια. Ακόμη και παιδιά οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Είναι θέμα στάτους”.
Ο εκπαιδευτικός Γιώργος Κιούσης τόνισε πως “δεν είμαστε μια κοινωνία που μπορούμε να κάνουμε λελογισμένη χρήση του κινητού. Καλύτερα από την απαγόρευση θα ήταν να γίνονται μαθήματα σεβασμού στους δασκάλους, σεβασμού στους συμμαθητές. Δεν είναι η χρήση το πρόβλημα, είναι η κακή χρήση που μπορεί να φέρει σε κίνδυνο όχι μόνο τους μαθητές, αλλά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Βλέπεις τα παιδιά να γυρίζουν βίντεο με προσωπικά δεδομένα και να τα ανεβάζουν online. Είναι θέμα ορθής χρήσης της τεχνολογίας”.
Με πληροφορίες από: Καθημερινή
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Shutterstock
Ειδήσεις σήμερα:
- Συνελήφθη ο ενοικιαστής της γιάφκας στο Παγκράτι. Πρόκειται για 49χρονο φιλόλογο
- Διάγγελμα Πούτιν. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο. Μας χτύπησαν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς»
- Έρχονται χιονοπτώσεις και θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Οι θερμοκρασιακές διαφορές βορρά – νότου (Χάρτης )
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr