Η εναέρια λήψη είναι ένα ιστορικό ντοκουμέντο και τραβήχτηκε μέσα από το ιταλικό βομβαρδιστικό την ώρα της επίθεσης στην Κέρκυρα.
Στο σκόπευτρο του πιλότου και των πυροβολητών είναι το εικονιζόμενο φορτηγό πλοίο “Σουζάνα” που έχει αγκυροβολήσει στο κόλπο του Δαφνίλα. Θεωρείτο το μόνο ασφαλές σημείο απόκρυψης κατά την διάρκεια του πολέμου.
Το πλοίο ήταν φορτωμένο με σιτάρι και κατευθυνόταν προς το αλβανικό μέτωπο, με σκοπό να εφοδιάσει τις ελληνικές δυνάμεις.
Το πρωινό της 4ης Απριλίου 1941, τα ιταλικά βομβαρδιστικά Picchiatello B2 της 239 μοίρας ξεκίνησαν αλλεπάλληλες αεροπορικές επιδρομές και επιτέθηκαν στην Κέρκυρα.
Το Σουζάνα ήταν ο πρώτος στόχος της ημέρας. Η προσβολή πραγματοποιήθηκε υπό τις εντολές του σμηναγού Giuseppe Cenni, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για πολλές από τις βομβιστικές επιθέσεις στην Ελλάδα.
Ο Ιταλός σμηναγός είχε εφεύρει μια ιδιαίτερη μέθοδο βομβαρδισμού, η οποία ήταν γνωστή με το όνομα “Skip Bombing”.
Το αεροπλάνο βουτούσε απότομα προς τα κάτω και τότε ελευθέρωνε τη βόμβα. H βόμβα αναπηδούσε στο νερό και χτυπούσε τον στόχο πλευρικά, προκαλώντας έτσι μεγαλύτερη ζημιά.
Στη βύθιση του πλοίου “Σουζάνα” οι Ιταλοί πιλότοι χρησιμοποίησαν τη συγκεκριμένη μέθοδο.
Αφού πέτυχαν το στόχο τους, αεροπλάνα της ίδιας μοίρας πραγματοποίησαν αργότερα νέα επίθεση στο τορπιλοβόλο “Προύσα” που βρισκόταν και αυτό στην Κέρκυρα.
Tορπιλοβόλο “Προύσα”
Τα τορπιλοβόλα ήταν μικρά, οπλισμένα και γρήγορα σκάφη που μπορούσαν εύκολα να αποφύγουν εχθρικές επιθέσεις και ανάλογα να επιτεθούν.
Ωστόσο, η αιφνιδιαστική επίθεση των Ιταλών δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στο τορπιλοβόλο “Προύσα” .
Όταν πραγματοποιήθηκε η επίθεση, το ελληνικό τορπιλοβόλο βρισκόταν ανάμεσα στο Καφέ Γυαλί και στον Βιδό της Κέρκυρας.
Την προηγούμενη μέρα είχε αποπλεύσει από την Πάτρα με προορισμό τους Άγιους Σαράντα, ώστε να βοηθήσει τα ναρκαλιευτικά «Στρυμών» και «Αλιάκμων», που είχαν υποστεί ζημιές.
Στην επιστροφή του, το πλήρωμα έκανε μία στάση 100 μέτρα από την προκυμαία της Κέρκυρας, για να αποβιβαστεί ο αντιναύαρχος Δ. Οικονόμου και στη συνέχεια θα συνέχιζε για τη Δαφνίλα.
Τότε, εννιά ιταλικά βομβαρδιστικά JU87 B2 Picchiatello πέταξαν από πάνω του και του έριξαν κάθετα σε μικρή απόσταση πέντε βόμβες 500 κιλών προκαλώντας μεγάλες ζημιές στις μηχανές του πλοίου.
Το αντιαεροπορικό αεροβόλο του πλοίου πρόλαβε να ρίξει μόνο επτά βολές.
Το πλήρωμα αφόπλισε τις βόμβες και τις τορπίλες, ώστε να αποφευχθεί μια ενδεχόμενη έκρηξη.
Παρά τις προσπάθειες της πυροσβεστικής υπηρεσίας και του βοηθητικού Ευαγγελίστρια να το σώσουν αντλώντας τα νερά, δεν τα κατάφεραν.
Τα πλοία “Σουζάνα” και “Προύσα”παρέμειναν για αρκετό καιρό μισοβυθισμένα στα σημεία που δέχτηκαν τις επιθέσεις.
Και στις δύο περιπτώσεις δεν υπήρξαν θύματα. Οι αλλεπάλληλοι βομβαρδισμοί των ελληνικών πλοίων συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ωστόσο δεν κατάφεραν να κάμψουν το ηθικό των ναυτικών, οι οποίοι συνέχισαν να μεταφέρουν εφόδια και επανδρωμένες αποστολές στην κατεχόμενη Ελλάδα.
Την αρχική φωτογραφία εντόπισε ο συλλέκτης Θεόδωρος Μεταλληνός. Η έρευνα και η ταυτοποίηση των πλοίων έγινε από τον Γιώργο Καρέλα
Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: «Κατσώνης», το υποβρύχιο που βυθίστηκε από γερμανικό ανθυποβρυχιακό. Ένα καΐκι ήταν η αιτία που εκτέθηκε στους Γερμανούς. Πνίγηκαν 32, αιχμαλωτίστηκαν 17 και διέφυγαν μόνο 3 Έλληνες από το πλήρωμα
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr