Φορολογήθηκαν τα ψυγεία για να ασφαλιστούν οι αγρότες, επινοήθηκε το σουτιέν που αναπνέει και ο παγωμένος καφές πριν από τον φραπέ. Θρυλικές διαφημίσεις της δεκαετίας του ΄60

Φορολογήθηκαν τα ψυγεία για να ασφαλιστούν οι αγρότες, επινοήθηκε το σουτιέν που αναπνέει και ο παγωμένος καφές πριν από τον φραπέ. Θρυλικές διαφημίσεις της δεκαετίας του ΄60

Η δεκαετία του`60 θεωρείται η δεκαετία της βιομηχανικής έκρηξης με πολλά και καινοτόμα προϊόντα, είναι ακόμη η δεκαετία της τηλεόρασης, της υπερκατανάλωσης και της αμφισβήτησης του κατεστημένου.

Στη χώρα μας η Ελληνίδα νοικοκυρά αντιγράφει, όσο μπορεί και όσο την ενημερώνουν, την Ευρωπαία, ενώ παράλληλα υιοθετεί και αμερικάνικες συνήθειες.

Το πρώτο ηλεκτρικό πλυντήριο πιάτων έρχεται στην Ελλάδα, τα ψυγεία φορολογούνται  ενώ “δημιουργείται” ο πρώτος κρύος καφές, πριν από τον φραπέ.

11639955_10155730101025504_1595227550_o

Παρακάτω θα δείτε μερικές από τις διαφημίσεις της δεκαετίας του ’60 που αποτυπώνουν το λεγόμενο λάιφ στάιλ της εποχής για όσους βέβαια ήθελαν και μπορούσαν αν το ακολουθήσουν. Μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα ήταν μια φτωχή χώρα, με χιλιάδες μετανάστες, πολιτική αστάθεια και μικρή οικονομική ανάπτυξη.

“Το σουτιέν που αναπνέει.

Το διχτυωτό ελαστικό που: Προσαρμόζεται σε κάθε φυσική αλλαγή του στήθους, δεν ερεθίζει το δέρμα, εξαερίζει το στήθος και δεν ιδρώνετε”

11653871_10155730101020504_652273377_o

“Κόβει τρίβει, στίβει, χτυπά και ετοιμάζει. Με 3.475 δραχμές αποκτάτε ένα Starmix που χωρίς κανένα κόπο χτυπά μαγιονέζα, αυγά σαντιγί, ζύμες, πουρέ κλπ.

Το Starmix είναι το πιο τέλειο μίξερ που έγινε ποτέ. Σας βοηθά σε κάθε τι που παρασκευάζεται στην κουζίνα. Μόλις το αποκτήσετε θα αντιληφθείτε τη χρησιμότητα και την υπεροχή του”.

11651244_10155730101005504_982752763_n

“Πάντα στη ίδια τιμή.

Ο νόμος για τις αγροτικές ασφαλίσεις, επέβαλε 500 δραχμές φορολογία στα ψυγεία. Η τεράστια ζήτηση ψυγείων ΙΖΟΛΑ κατά το 1961 και οι προβλεπόμενες πωλήσεις επιτρέπουν στην εταιρεία να αναλάβει η ίδια την πληρωμή του φόρου εις το ακέραιο και να διατηρήσει τις τιμές των ψυγείων της, τις ίδιες!

Η ΙΖΟΛΑ πιστεύει πως έτσι συμβάλλει στην επιτυχία των αγροτικών ασφαλίσεων και στην άνοδο του ελληνικού βιοτικού επιπέδου χωρίς να επιβαρύνεται ο καταναλωτής”.

11541285_10155730101000504_189567270_n

“Μη σας τρώει πια ο νεροχύτης.

Έφτασε το ηλεκτρικό πλυντήριο πιάτων. Υπεραυτόματο, βολικό και φτηνό.

Το Κόλστον δεν χρειάζεται παρακολούθηση.

Με μια μόνο κίνηση στον διακόπτη ζεσταίνει νερό μόνο του, πλένει, ξεβγάζει, αποχετεύει, αποστειρώνει, στεγνώνει και σταματά τη δουλειά αυτόματα.

Για να μην πιάνεται η μέση σας στο νεροχύτη.

Για να διατηρήσετε όμορφα τα χέρια σας. Αναθέστε το πλύσιμο των πιάτων σας στο Κόλστον”.

11641903_10155730101055504_897986930_o

“Με μία μόνο κίνηση το Bac – Stick σας απαλλάσσει από κάθε σωματική οσμή που ενοχλεί το περιβάλλον σας. Εκατομμύρια γυναίκες σε όλο το κόσμο χρησιμοποιούν κάθε μέρα το θαυματουργό Bac- Stick χάρις στο οποίο εξασφαλίζουν τη σωματική φρεσκάδα και δροσιά τους”.

11649101_10155730101070504_1593361718_o

“Μια κουταλιά Αμερικάνικος καφές και….κρύο νερό. Παγωμένος καφές BRAVO. Η μεγαλύτερη καλοκαιρινή απόλαυση.

Χρόνια στη τέχνη του καλού καφέ”.

11541250_10155730101075504_503860969_n

“Η γυναίκα που έχει επιτυχίες μεταχειρίζεται το χαμόγελό της σαν όπλο και είναι σίγουρη πως τα κατάλευκά της δόντια, σαγηνεύουν και η αναπνοή της είναι ευχάριστη. Για αυτό μεταχειρίζεται οδοντόκρεμα Kolynos. Και η δική σας επιτυχία μπορεί να εξαρτηθεί από το χαμόγελο σας, για αυτό δοκιμάστε την οδοντόκρεμα Kolynos”.

Οι παραπάνω διαφημίσεις εκτός από ρετρό, είναι σημαντικές και για να κατανοήσουμε τις πολιτιστικές αλλαγές που έφεραν στην ελληνική κοινωνία ορισμένα προϊόντα.

Μπορεί ο παγωμένος καφές να μην ήταν καθοριστική αλλαγή, αλλά το ψυγείο, άλλαξε το ρυθμό της κατανάλωσης, τη μαγειρική και την ποιότητα ζωής. Οι οδοντόκρεμες έγιναν η αφορμή για να αλλάξει η στοματική υγιεινή και τέλος το πλυντήριο πιάτων, έσωσε πολλούς άνδρες από την πιο δυσάρεστη αγγαρεία της ημέρας! Εκτός αν νομίζετε ότι οι άνδρες των 60ς δεν έπλεναν πιάτα….

Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Ο ερωτισμός στις παλιές διαφημίσεις. Από το «μάμυ μπλου» και την Αμάντα Λήρ στην θεία Όλγα που είχε την καλύτερη μπουγάδα…

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr