Το 1964 η Αλίκη Βουγιουκλάκη πρωταγωνίστησε στην ταινία “Το Δόλωμα” με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Ντίνο Ηλιόπουλο.
Ήταν η 10η ταινία της ηθοποιού για την εταιρεία Φίνος Φιλμ και η τελευταία για τέσσερα χρόνια, αφού μέχρι το 1968 η Αλίκη συνεργάστηκε με άλλες εταιρείες κάνοντας ένα «κενό» στη Φίνος.
Η δεκαετία του ’60 ήταν η «χρυσή δεκαετία» της Βουγιουκλάκη. Τότε έκανε τις περισσότερες και πιο επιτυχημένες ταινίες της καριέρας της.
Το κασέ της είχε ανέβει στα ύψη και οι παραγωγοί γνώριζαν πως αν συνεργάζονταν μαζί της, θα είχαν σίγουρη την εισπρακτική επιτυχία.
Το 1968 ο ισχυρός άνδρας της Φίνος Φιλμς, Φιλοποίμην Φίνος, απαίτησε από τους συνεργάτες την Αλίκη.
Λέγεται πως μια μέρα τους μάζεψε στο γραφείο του και είπε: «Φέρτε μου πίσω την Αλίκη με οποιοδήποτε κόστος».
Η επιθυμία του έγινε πράξη παρόλο που το κόστος ήταν όντως μεγάλο.
Η Βουγιουκλάκη επέστρεψε λαμβάνοντας το ποσό των 500.000 δραχμών για να ενσαρκώσει τον περίφημο Πίπη στην ταινία «Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης».
Στο πλευρό της, ο τότε σύζυγος και παρτενέρ Δημήτρης Παπαμιχαήλ, ο οποίος επίσης δεν συνεργαζόταν με τη Φίνος Φιλμς εκείνη την περίοδο.
Μάλιστα, η χαρά του Φίνου ήταν τέτοια που την πρώτη ημέρα των γυρισμάτων στήθηκε ένα γλέντι για να γιορταστεί η επιστροφή του ζευγαριού στην εταιρεία.
Το σενάριο της ταινίας υπέγραψε ο Λάκης Μιχαηλίδης και τη σκηνοθεσία ο Ντίνος Δημόπουλος.
Η Αλίκη «τσαλάκωσε» την εικόνα της και μεταμφιέστηκε σε αγόρι, φορώντας περούκα και αντρικά ρούχα στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, αλλά διατήρησε το νάζι και την τσαχπινιά που είχε αγαπήσει ο κόσμος. Μάλιστα, η μεταμφίεση ήταν τόσο επιτυχημένη που μπέρδευε τον κόσμο.
Ο γυναικολόγος της ηθοποιού, που τότε έκανε μια θεραπεία για να μπορέσει να μείνει έγκυος, περιέγραψε πως σε μια συνάντησή τους, το ζευγάρι είχε καθυστερήσει και ήρθε κατευθείαν από τα γυρίσματα. Όταν έφτασαν στο σπίτι τους ο γιατρός, που ήταν ήδη εκεί, είδε να βγαίνουν από το αυτοκίνητο ο Παπαμιχαήλ και ένας νεαρός και νόμιζε πως η Αλίκη τον έστησε στο ραντεβού τους!
Σύμφωνα με το σενάριο, η Ρένα (Βουγιουκλάκη) είναι κόρη ενός πλούσιου Κερκυραίου ο οποίος την αναγκάζει να κάνει ένα γάμο που δεν θέλει.
Για να τον αποφύγει το σκάει από το σπίτι της και μεταμφιέζεται σε αγόρι με το όνομα Πίπης και ο πατέρας της της ανακοινώνει ότι θα δώσει αμοιβή σε όποιον τη βρει και την «προδώσει».
Στο δρόμο συναντάει τον Λευτέρη (Παπαμιχαήλ) ο οποίος είναι φτωχός και αναζητά δουλειά.
Οι δυο τους γίνονται αρχικά φιλαράκια και όταν ο Λευτέρης καταλαβαίνει ότι ο Πίπης είναι γυναίκα, ερωτεύονται.
Κάποιος την προδίδει και αναγκάζεται να γυρίσει στο σπίτι της νομίζοντας ότι προδότης είναι ο Λευτέρης.
Η ταινία είχε αρκετά εξωτερικά γυρίσματα τα οποία έγιναν στην Κέρκυρα, στον δρόμο μεταξύ Ηγουμενίτσας και Ιωαννίνων και στην Αττική.
Το πλούσιο σπίτι της Ρένας, όπου διοργανώνεται ο γάμος από τον οποίο το σκάει, είναι η βίλα Λεβίδη στην Παλλήνη, που σήμερα είναι εγκαταλελειμμένη.
Στη δεξίωση του γάμου ένα από τα μέλη της ορχήστρας είναι ο 19χρονος τότε, Βλάσσης Μπονάτσος.
Τότε, Μπονάτσος και Βουγιουκλάκη απλά συνεργάστηκαν για την ταινία. Περίπου 15 χρόνια αργότερα, έγιναν ζευγάρι στη ζωή.
Το εκκλησάκι που γίνεται ο γάμος της Ρένας και του Λευτέρη στο τέλος της ταινίας είναι ο Άγιος Γεώργιος στο Καβούρι, ενώ η σκηνή με τον Νίκο Ρίζο ως μικροπωλητή, γυρίστηκε στο Λούνα Παρκ, Ροντέο στην παραλιακή που δεν υπάρχει πια.
Για τις ανάγκες τις ταινίες Παπαμιχαήλ και Βουγιουκλάκη ηχογράφησαν τα τραγούδια του Νίκου Μαμαγκάκη «Η αγάπη θέλει δύο και «Στον ήλιο του μεσημεριού», τα οποία ξεχώρισαν και ακούγονται μέχρι σήμερα, ενώ η Βουγιουκλάκη τραγούδησε μόνη της το «Αλητάκι μπατιράκι».
Η πρώτη προβολή της ταινίας έγινε στις 30 Δεκεμβρίου του 1968.
Ήταν μια από τις πιο παραγωγικές χρονιές του ελληνικού κινηματογράφου, αφού τότε γυρίστηκαν συνολικά 108 ταινίες.
«Η αρχόντισσα και ο Αλήτης» ήρθε πρώτη σπάζοντας το φράγμα των 750.000 εισιτηρίων.
Ο Φίνος δικαιώθηκε και η υψηλή αμοιβή της Βουγιουκλάκη δικαιολογήθηκε και με το παραπάνω.
Ο ρόλος της στην ταινία και ο χαρακτήρας του Πίπη φαίνεται πως σημάδεψε το ζευγάρι.
Λίγο πριν από τον θάνατο της, όταν η Βουγιουκλάκη βρισκόταν στο νοσοκομείο, δέχτηκε την επίσκεψη του πρώην συζύγου της ο οποίος μόλις την είδε διασωληνωμένη της ψιθύρισε «σήκω Πίπη να φύγουμε»…
Διαβάστε επίσης: «Σαν ποιον μοιάζει μωρέ, σαν ποιον μοιάζει». Η σωσίας της Αλίκης Βουγιουκλάκη που την αντικατέστησε στη «Νεράιδα και το Παλικάρι» επειδή ήταν έγκυος! Το σπίτι των Φουρτουνάκηδων ήταν του σκηνοθέτη Ν. Κούνδουρου
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr