Έρευνα του MIT. Όσο πιο πρόθυμος είναι ένας χρήστης των σόσιαλ μίντια να «μοιραστεί» περιεχόμενο, τόσο πιο απρόθυμος να το διασταυρώσει

Έρευνα του MIT. Όσο πιο πρόθυμος είναι ένας χρήστης των σόσιαλ μίντια να «μοιραστεί» περιεχόμενο, τόσο πιο απρόθυμος να το διασταυρώσει

Όσο πιο πρόθυμος είναι ένας χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social mediamtx) να μοιραστεί με άλλους ειδήσεις και λοιπό περιεχόμενο, τόσο λιγότερη προθυμία έχει να νοιαστεί για την ακρίβεια αυτού που θέλει να προωθήσει.

Αυτό δείχνει μια νέα αμερικανική έρευνα του πανεπιστημίου ΜΙΤ που βασίστηκε σε πειράματα, σύμφωνα με την οποία πολλοί άνθρωποι είναι απρόθυμοι να σκεφτούν προηγουμένως κατά πόσο είναι αληθινό ή όχι το περιεχόμενο που θέλουν να μοιραστούν – αρκεί να τους τραβάει την προσοχή και να “τους κάνει”.

Αρκεί μάλιστα, προτού καν το αποφασίσει, να αναρωτηθεί κανείς κατά πόσο θα μοιραστεί κάτι στα social mediamtx, για να μειωθεί η ικανότητα του να κρίνει και να ξεχωρίζει την αλήθεια από το ψέμα. Κάτι που αναπόφευκτα οδηγεί σε διάχυση περισσότερων ψευδών ειδήσεων (fake news).

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό “Science Advances”, ζήτησαν από 3.157 ανθρώπους να αξιολογήσουν μέσω διαδικτύου κατά πόσο ήσαν ακριβείς μια σειρά από ειδήσεις σχετικά με την πολιτική και την πανδημία. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες.

Στη δεύτερη μόνο ομάδα οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναρωτηθούν αν θα μοιράζονταν κάποια είδηση μέσω Twitter ή Facebook. Διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι αυτοί ήσαν 35% χειρότεροι στο να ξεχωρίσουν την αληθινή είδηση από την ψευδή, σε σχέση με τα μέλη της πρώτης ομάδας, που ποτέ δεν τους ζητήθηκε να αναρωτηθούν αν θα μοιράζονταν την είδηση με άλλους.

“Ρωτώντας απλώς τους ανθρώπους αν θέλουν να μοιραστούν κάποια πράγματα, τους κάνει πιο πιθανό να πιστέψουν τίτλους ειδήσεων που αλλιώς δεν θα πίστευαν και λιγότερο πιθανό να πιστέψουν τίτλους που θα έπρεπε να πιστέψουν”, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής του ΜΙΤ Ντέηβιντ Ραντ.

Οι ερευνητές έκαναν λόγο για “μια ουσιαστική ένταση ανάμεσα στο μοίρασμα και στην ακρίβεια στο πεδίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης”, καθώς “αυτά τα δύο πράγματα δεν ενισχύουν το ένα άλλο με θετικό τρόπο”. Όπως είπαν, “αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι οι άνθρωποι μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στο να πιστέψουν ψευδείς ισχυρισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεδομένου ότι το μοίρασμα είναι βασικό συστατικό αυτού που κάνει κοινωνικά τα social mediamtx”.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.