Στη δημοσιότητα έδωσε η βρετανική Daily Mail φωτογραφίες του Jack Fenton, που έχασε τη ζωή του χθες το απόγευμα από τον έλικα του ελικοπτέρου στα Σπάτα.
Σύμφωνα με το βρετανικό δημοσίευμα το οποίο επικαλείται τον ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό OPEN, το μοιραίο δυστύχημα συνέβη τη στιγμή που ο άτυχος 21χρονος χρησιμοποιούσε το κινητό του. Eνδεχομένως, λέει, προσπαθούσε να βγάλει selfie ή μιλούσε στο τηλέφωνό του, όταν χτυπήθηκε από τον έλικα του ελικοπτέρου.
Τι ερευνά η αστυνομία
Η αστυνομία και οι ερευνητές του δυστυχήματος θα επικεντρωθούν στο γιατί ο Fenton βγήκε από το αεροσκάφος ενώ οι έλικες εξακολουθούσαν να περιστρέφονται.
Οι έλικες τείνουν να συνεχίζουν για περίπου δύο λεπτά μετά το σβήσιμο του κινητήρα, εκτός εάν ο πιλότος πατήσει ένα κουμπί για να τους σταματήσει σε περίπου 50 δευτερόλεπτα.
Οι πιλότοι θα πρέπει να ενημερώνουν διεξοδικά τους επιβάτες τους να παραμείνουν μέσα μέχρι να σταματήσει κάθε κίνηση, αλλά στο ελικόπτερο ούτε οι πόρτες κλειδώνουν, ούτε υπάρχει πλήρωμα -εκτός από τον πιλότο- για να καθοδηγεί τους επιβάτες. Ο πιλότος και δύο υπάλληλοι του αεροδρομίου εμφανίστηκαν σήμερα ενώπιον εισαγγελέα, καταθέτοντας για τις πιθανές κατηγορίες περί αμέλειας. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Sun, ο πιλότος του ελικοπτέρου Bell 407 είναι βαθιά σοκαρισμένος από το περιστατικό.
Ο Jack αποβιβάστηκε από το ελικόπτερο και κάτω από συνθήκες που δεν διευκρινίζονται περπάτησε προς την ουρά του ελικοπτέρου.
Ένας αξιωματούχος της αστυνομίας δήλωσε στους Times: «Ήταν ο πρώτος που αποβιβάστηκε από το ελικόπτερο Bell 407 στην Αθήνα και καθώς κινήθηκε προς τα πίσω, χτυπήθηκε στο κεφάλι από τον μικρό πίσω έλικα του ελικοπτέρου. Δεν υπήρχε καμία πιθανότητα να επιβιώσει. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος».
Πήγε να βγάλει selfie;
Οι αστυνομικοί εξετάζουν αν προσπαθούσε να βγάλει selfie όταν χτυπήθηκε. δήλωσε στη Sun: «Εξετάζουμε κάθε ενδεχόμενο, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας το αγόρι να πήγε εκεί για να βγάλει μια selfie μέσα στον ενθουσιασμό της στιγμής».
Ο σοκαρισμένος πιλότος κατάφερε να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με το δεύτερο ελικόπτερο -που ακολουθούσε- και στο οποίο επέβαιναν οι γονείς του και ζήτησε επείγουσα άδεια να ματαιώσει την προσγείωση και να πετάξει για το αεροδρόμιο της Αθήνας.
Μια πηγή δήλωσε στη Sun: «Ο πιλότος είδε τι είχε συμβεί και αποφάσισε να γλιτώσει τους γονείς από το θέαμα του νεκρού γιου τους -ήταν φρικτό. Πέταξε σε ένα άλλο ελικοδρόμιο στην Αθήνα, όπου το ζευγάρι δέχθηκε την αναγκαία ψυχολογική στήριξη καθώς επιβεβαιώθηκε ότι ο νεαρός ήταν νεκρός. Η αιτία διερευνάται, αλλά παραμένει ασαφές γιατί συνέβη αυτό -ή επετράπη να συμβεί όταν τα πτερύγια του στροφείου αποτελούν έναν προφανή κίνδυνο». Αστυνομική πηγή πρόσθεσε: «Μιλάμε για μια τραγωδία, μια πρωτοφανή τραγωδία, μια τραγωδία που δεν θα έπρεπε ποτέ να έχει συμβεί».
Ο Γιώργος Καλλιακμάνης, επικεφαλής της Ένωσης Ελλήνων Αστυνομικών, δήλωσε ότι η έρευνα θα επικεντρωθεί στο κατά πόσον ακολουθήθηκαν οι σωστές διαδικασίες ασφαλείας.
Ο πιλότος του ελικοπτέρου θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια, εάν κριθεί ότι έφταιγε, δήλωσε ο κ. Καλλιακμάνης στο Mega.
«Θέλουμε να δούμε αν ο πιλότος ενημέρωσε τους επιβάτες να κατέβουν από το ελικόπτερο. Αυτές οι προπέλες λειτουργούν για περίπου δύο λεπτά από τη στιγμή που σβήνει τον κινητήρα, εκτός αν πατήσει ένα κουμπί που τις σταματάει στα 50 δευτερόλεπτα. Η πόρτα του ελικοπτέρου δεν έχει ασφάλεια, όποιος θέλει μπορεί να ανοίξει την πόρτα και να βγει. Η προκαταρκτική έρευνα θα εξετάσει αν ο πιλότος τους ενημέρωσε να βγουν έξω όταν σταμάτησαν οι έλικες και οι κινητήρες».
“Δεν τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας”
Συμβάντα όπως αυτό οφείλονται κυρίως στο ότι δεν τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας, τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ για το δυστύχημα με το ελικόπτερο στα Σπάτα, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
Κάνοντας μια πρώτη αποτίμηση για το τραγικό συμβάν είπε ότι «δυστυχώς έχουμε ένα παράτημα όπου έφτασε η αλυσίδα της ασφάλειας πτήσεων κι έχουμε νεκρούς. Δεν θα αναφερθώ ούτε στη συγκεκριμένη εταιρεία ούτε στο συγκεκριμένο ελικόπτερο, αλλά συμβάντα όπως αυτά οφείλονται κυρίως στο ότι δεν τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας. Οι κανόνες ασφαλείας είναι και για να μη σπάνε οι αλυσίδες της ασφάλειας των πτήσεων. Δηλαδή σε ένα ελικόπτερο η αποβίβαση και η επιβίβαση δεν γίνονται ποτέ με τα στροφεία να περιστρέφονται».
Πρόσθεσε ότι «σε πολύ έκτακτες περιπτώσεις και ειδικές συνθήκες -που εγώ δεν βλέπω να ισχύουν στην προκειμένη περίπτωση- μπορεί να γίνει αυτό, αλλά πάντα γίνεται με την επίβλεψη κυριολεκτικά από το χέρι με το προσωπικό εδάφους. Είναι εκεί για να τηρεί και να εφαρμόζει αυτούς τους κανόνες κι αν αυτοί οι κανόνες δεν εφαρμόζονται δυστυχώς έχουμε αυτά τα αποτελέσματα».
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr