Οι προσπάθειες για την ολοκλήρωση της διώρυγας που ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, διήρκεσαν 2.300 χρόνια! Σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα, ο τύραννος της Κορίνθου, Περίανδρος, ήταν ο πρώτος που επιχείρησε να κατασκευάσει τη διώρυγα, το 602 π.Χ….
Η διώρυγα της Κορίνθου έχει μήκος 6,4 χιλιόμετρα, πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 μέτρα, ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,5 έως 8 μέτρα.
Οι πρώτες μελετημένες προσπάθειες για να ανοιχτεί η διώρυγα της Κορίνθου έγιναν από τον Ιωάννη Καποδίστρια, αλλά λόγω έλλειψης χρημάτων το έργο εγκαταλείφθηκε και επανήλθε στο προσκήνιο από τον Χαρίλαο Τρικούπη. Οι εργασίες διάνοιξης του ισθμού ξεκίνησαν στις 23 Απριλίου του 1882.
Χρειάστηκαν 2.500 εργάτες και μηχανικοί για να ολοκληρώσουν το δύσκολο αυτό έργο μέσα σε 11 χρόνια.
Ο Ισθμός αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη της χώρας και όταν ξέσπασε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος βρέθηκε στο στόχαστρο των κατακτητών ως κομβικό σημείο για τον έλεγχο των συγκοινωνιών.
Όμως, αυτό που οι Έλληνες οραματίστηκαν στην αρχαιότητα και χρειάστηκαν περισσότερο από 2.500 χρόνια για να γίνει πραγματικότητα, το κατέστρεψαν οι γερμανοί κατακτητές μέσα σε λίγα λεπτά. Οι επιτελείς της Βέρμαχτ θεώρησαν τον Ισθμό νευραλγικό και κατά την αποχώρησή τους στις 10 Οκτωβρίου 1944 τον ανατίναξαν. Το σαμποτάζ ήταν προσχεδιασμένο και περιελάμβανε τέσσερα χτυπήματα, τα οποία διέλυσαν ολοσχερώς τη διώρυγα.
Τη σημασία που είχε για τους Γερμανούς ο Ισθμός της Κορίνθου μαρτυρούν τα φυλάκια στην περιοχή τα οποία κατέγραψε με κάμερα drone ο χρήστης haanity, ο οποίος μας προσφέρει μια άγνωστη οπτική του ιστορικού και εμβληματικού τεχνικού έργου. Απολαύστε την πτήση πάνω από τη διώρυγα και δείτε τα οχυρά.
Τα πολυβολεία και τα οχυρωματικά έργα των Γερμανών
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα πολυβολεία έχουν τριγωνική διάταξη στην κάθε πλευρά του Ισθμού, ώστε το ένα να “καλύπτει” το άλλο και κανείς να μην μπορεί να περάσει χωρίς έλεγχο.
Επίσης, η διαπλάτυνση που είναι καθαρά ορατή δίπλα στα πολυβολεία εικάζουμε ότι πιθανότατα ήταν το σημείο που είχαν χτίσει τη γέφυρα κατά την περίοδο της κατοχής.
Στα πλάνα φαίνεται ακόμη και η μπάρα που χρησιμοποιούσαν για να αποκλείουν την πρόσβαση.
Όλο το τοπίο πλαισιώνεται από μια ιδιότυπη “έρημο”, καθώς στο σημείο δεν υπάρχει βλάστηση.
Διαβάστε στη “ΜτΧ”:Δείτε πώς μετέφεραν οι αρχαίοι τις τριήρεις στην ξηρά, όταν δεν υπήρχε ο Ισθμός. Πλήρωναν διόδια ακόμη και τα πλοία
Ειδήσεις σήμερα:
- Ηλιοφάνεια, χωρίς βροχές με σταθερές θερμοκρασίες. Αναλυτική πρόγνωση
- “Όχι” της Χαμάς για σύντομη εκεχειρία στη Γάζα. Τι ζητά η οργάνωση
- Σερβία. Στους 14 οι νεκροί από κατάρρευση οροφής στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ (βίντεο)
- Απεργία πείνας ξεκινά ο πρώην πρόεδρος της Βολιβίας, Έβο Μοράλες. Οι λόγοι που τον ώθησαν
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ