Ο Νταβίντ Γκερέρο Γκεβάρα θεωρείτο από τα μεγαλύτερα νέα ταλέντα της Ισπανίας στη ζωγραφική.
Το «παιδί θαύμα» της Μάλαγας είδε τα έργα του να εκτίθενται στη μεγαλύτερη γκαλερί της πόλης σε ηλικία 13 ετών. Το ταλέντο, τα χρώματα που χρησιμοποιούσε και η φαντασία του τον έκαναν να ξεχωρίζει. Στις 6 Απριλίου του 1987, ο «μικρός ζωγράφος», όπως τον αποκαλούσε ο ισπανικός τύπος, είχε προγραμματίσει να δώσει μια συνέντευξη σε δημοσιογράφο του Radio Popular.
Έφυγε βιαστικά από το σπίτι του στις 6:30 το απόγευμα και δεν επέστρεψε ποτέ.
Η εξαφάνιση
Ο Νταβίντ δεν έφτασε ποτέ στην γκαλερί για να δώσει τη συνέντευξη. Απουσίασε και από το μάθημα ζωγραφικής που είχε αμέσως μετά. Οι δικοί του δήλωσαν την εξαφάνιση το ίδιο βράδυ, όταν ο πατέρας του πήγε να τον πάρει από το καλλιτεχνικό εργαστήρι με το αυτοκίνητο και δεν τον βρήκε. Οι αρχές κινητοποιήθηκαν άμεσα.
Μέσα στο πρώτο 24ωρο κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο 13χρονος εξαφανίστηκε σε κάποιο σημείο της διαδρομής των 250 μέτρων που χώριζε το σπίτι του από την στάση του λεωφορείου. Δεν βρέθηκαν μάρτυρες που να τον είδαν στη στάση ή μέσα στο λεωφορείο. Ούτε φυσικά στη γκαλερί ή στο εργαστήριο. Οι αστυνομικοί, μην έχοντας άλλα στοιχεία, ξεκίνησαν να ανακρίνουν όλους τους φίλους και τους συγγενείς του Νταβίντ. Το μόνο που έμαθαν ήταν ότι εκείνη τη μέρα ο μικρός είχε στομαχόπονο και ήταν αρκετά αγχωμένος για τη συνέντευξη.
Εχθρούς, όπως θεωρούταν αναμενόμενο, δεν είχε. Επίσης αποκλείστηκε η πιθανότητα της απαγωγής με σκοπό τα λύτρα. Αφενός κανείς δεν επικοινώνησε με την οικογένεια. Αφετέρου οι Γκερέρο τα έβγαζαν πέρα με τον πενιχρό μισθό του πατέρα που εργαζόταν σε κλωστοϋφαντουργική βιοτεχνία.
Μετά από λίγους μήνες, παρά τις εντατικές έρευνες και τη δημοσιότητα που έλαβε η εξαφάνιση, δεν είχε προκύψει κανένα αξιοποιήσιμο στοιχείο. Έτσι, η υπόθεση μπήκε στο αρχείο
Ο Ελβετός
Η υπόθεση άνοιξε ξανά 3 χρόνια αργότερα. Η Χέμα Καλντερόν, μία συμμαθήτρια του Νταβίντ από το καλλιτεχνικό εργαστήρι θυμήθηκε ότι λίγες μέρες πριν εξαφανιστεί, ο 13χρονος της είχε χαρίσει μια ζωγραφιά. Ήταν μία προσωπογραφία ενός μεσήλικα άντρα με γαμψή μύτη. «Είναι ένας Ελβετός που γνώρισα», της είχε πει χωρίς να δώσει περαιτέρω πληροφορίες.
Οι αστυνομικοί θεώρησαν το στοιχείο αρκετά σημαντικό έτσι ώστε να ξαναρχίσουν τις έρευνες.
Έψαξαν τα αρχεία των καταλυμάτων της Μάλαγας και των περιχώρων και συγκέντρωσαν όλους τους Ελβετούς θαμώνες την εποχή της εξαφάνισης του Νταβίντ. Υπήρχε ένας που ξεχώριζε, τόσο εμφανισιακά, αλλά και λόγω μιας μαρτυρίας. Μια καμαριέρα του ξενοδοχείου που διέμενε, κατέθεσε ότι καθαρίζοντας το δωμάτιό του πριν 3 χρόνια, είχε βρει μια χαρτοπετσέτα που είχε γραμμένο πάνω το εξής:
Νταβίντ Γκερέρο. Ουελίν
Ήταν το ονοματεπώνυμο και η γειτονιά που έμενε ο 13χρονος. Αμέσως, σε συνεργασία με την Ιντερπόλ, η Ισπανική Αστυνομία κίνησε διαδικασίες για τον εντοπισμό του άντρα. Για ακόμα μια φορά έπεσαν σε τοίχο. Ο Ελβετός, του οποίου τα στοιχεία δεν δημοσιοποιήθηκαν ποτέ, είχε πεθάνει μόλις ένα χρόνο νωρίτερα. Έψαξαν βέβαια το σπίτι του στην Ελβετία, όμως δεν βρήκαν τίποτα σχετικό με την εξαφάνιση του Νταβίντ.
Έτσι, η υπόθεση μπήκε ξανά στο αρχείο, όπου και θα παρέμενε για τα επόμενα 30 χρόνια.
Ο «θάνατος» του Νταβίντ
Παρότι δεν υπήρχε πρόοδος στις έρευνες, η οικογένεια ποτέ δεν έχασε την ελπίδα ότι ο Νταβίντ ήταν ζωντανός και κάποτε θα επέστρεφε. Αποφάσισαν να τον κηρύξουν νομικά νεκρό μόλις το 2016, λίγο μετά το θάνατο του πατέρα του.
«Είναι απλώς μία γραφειοκρατική διαδικασία, για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε. Δε σημαίνει ότι δεν εξακολουθούμε να περιμένουμε την επιστροφή του Νταβίντ.»
Πράγματι, η οικογένεια συνέχιζε να ψάχνει, ανεξάρτητα από την αστυνομία. Ο αδερφός του, Χόρχε, συνεργαζόταν στενά με έναν δημοσιογράφο ονόματι Ντανιέλ Καρετέρο. Είχαν ζητήσει να τους δοθεί πρόσβαση σε όλα τα αρχεία της υπόθεσης -πέντε κούτες με έγγραφα, πρακτικά ανακρίσεων και άλλα στοιχεία. Αυτό που τους έκανε εντύπωση ήταν μία κατάθεση, η οποία δεν είχε δημοσιοποιηθεί ποτέ. Ένας γείτονας, που δεν βρισκόταν πλέον εν ζωή, είχε πει ότι εκείνο το απόγευμα είδε τον 13χρονο στο εργαστήρι ζωγραφικής.
Τότε, ο Χόρχε μαζί με τον Ντανιέλ άρχισαν να αναζητούν τους παλιούς συμμαθητές και δασκάλους του Νταβίντ για να τους ρωτήσουν και οι ίδιοι τι θυμούνταν από εκείνη την περίοδο. Σύντομα έλαβαν ένα ανώνυμο τηλεφώνημα:
«Ψάξτε τον Χερβάσιο, από το εργαστήρι.»
Η «πιο αλλόκοτη εξαφάνιση»
Η ανώνυμη πληροφορία που έλαβε ο αδερφός του Νταβίντ και ο δημοσιογράφος κρίθηκε αρκετά σοβαρή ώστε ο φάκελος της υπόθεσης να ανοίξει πάλι. Κανείς δεν θυμόταν τον “Χερβάσιο”, όμως η αστυνομία πίστευε ότι ήταν παρατσούκλι. Δεν απέκλειε το ενδεχόμενο να πρόκειται για τον ίδιο Ελβετό που απεικονιζόταν στο σκίτσο. Η Ιντερπόλ χαρακτήρισε την υπόθεση ως «μία από τις πιο αλλόκοτες εξαφανίσεις όλων των εποχών». Κι αυτό διότι, παρά την άμεση και μαζική κινητοποίηση αρχών, οικογένειας και κόσμου, τα στοιχεία ήταν σχεδόν μηδαμινά. Ήταν σαν να άνοιξε η γη και να τον κατάπιε.
Ανεπίσημα, για τις αρχές η επικρατέστερη εκδοχή είναι ότι ο Νταβίντ απήχθη από κύκλωμα παιδεραστίας. Το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και η οικογένεια.
Πάντως, από το 2016 η υπόθεση παραμένει ανοιχτή, αν και δεν γίνονται έρευνες.
Κατά καιρούς, τα έργα του εκτίθενται ακόμα και θυμίζουν το ταλέντο και την ιστορία του.
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr