Αυξήσεις 5%-5,6% έρχονται στα διόδια όλης της χώρας από την 1η Ιανουαρίου.
Για τους οδηγούς των Ι.Χ. η αύξηση αυτή «μεταφράζεται» περίπου σε 0,10-0,20 ευρώ ανά σταθμό διοδίων.
Η αύξηση προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης και αντιστοιχεί στην ετήσια αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή, προσαυξημένη για φέτος κατά επιπλέον 2%, λόγω της μεγάλης αύξησης που είχε γίνει το 2022 και «μοιράστηκε» σε τρία έτη.
Μέχρι στιγμής τις νέες τιμές των διοδίων έχουν ανακοινώσει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί της ΠΑΘΕ), η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), η Νέα Οδός (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια της ΠΑΘΕ και Ιόνια Οδός), η Κεντρική Οδός (Ε65) και ο Μορέας (Κόρινθος – Καλαμάτα – Σπάρτη). Απομένουν η Γέφυρα Α.Ε. (γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου) και η Εγνατία Οδός, ενώ η Αττική Οδός δεν θα έχει φέτος τιμαριθμικές αυξήσεις. διόδια-ακριβότερα-έως-56-από-την-πρωτοχ-563325241 Τι φταίει για την ξαφνική ασφυξία στους δρόμους της πρωτεύουσας;
Οπως προκύπτει, στις περισσότερες περιπτώσεις οι αυξήσεις για τα Ι.Χ. (κατηγορία 2) κυμαίνονται από 0,0 έως 0,0 ευρώ. Για παράδειγμα, στα διόδια Αφιδνών (Νέα Οδός) η διέλευση για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 3,5 ευρώ από 3,5 ευρώ σήμερα, ενώ στα διόδια Ελευσίνας (Ολυμπία Οδός) 2,0 ευρώ από 2,0 ευρώ σήμερα. Τα διόδια Σπαθοβουνίου (Μορέας) αυξάνονται από 2,0 ευρώ σε 2,5 ευρώ, ενώ τα διόδια Κλειδιού (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) από 2 ευρώ σε 2,10.
Ας δούμε πώς θα διαμορφωθεί το κόστος για ορισμένες διαδρομές με Ι.Χ.:
– Η διαδρομή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει 11 σταθμούς διοδίων, αυξάνεται από 30,5 ευρώ σε 32,5 ευρώ (αύξηση 5,8% ή 1,0 ευρώ), υπολογίζοντας το κόστος των διοδίων Μαλγάρων όσο σήμερα, δηλαδή 0,0 ευρώ.
Η διαδρομή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει 11 σταθμούς διοδίων, αυξάνεται από 30,45 ευρώ σε 32,15 ευρώ. – Η διαδρομή Αθήνας – Πάτρας αυξάνεται από 12,0 ευρώ σε 13,0 ευρώ (αύξηση 5,6% ή 0,0 ευρώ).
– Η διαδρομή Αθήνας – Ιωαννίνων μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου (υπολογίζοντας τη σημερινή τιμή των διοδίων της τελευταίας, δηλαδή 14,0 ευρώ) αυξάνεται από 41 ευρώ σε 42,5 ευρώ, ήτοι 3,9% (συν 1,5 ευρώ).
– Η διαδρομή Αθήνας – Τρικάλων (μέσω Ε65) αυξάνεται από 22 ευρώ σε 23,0 ευρώ (αύξηση 5%, συν 1,0 ευρώ).
– Η διαδρομή Αθήνας
– Καλαμάτας αυξάνεται από 15 ευρώ σε 15,0 ευρώ (αύξηση 4,67%, συν 0,0 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνας – Σπάρτης από 14,5 ευρώ σε 15,5 ευρώ (αύξηση 4,5% ή 0,0 ευρώ).
Κανονικά οι αυξήσεις στα διόδια ακολουθούν την αντίστοιχη αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδών είχαν έρθει σε σύγκρουση προ διετίας, καθώς ο δείκτης αυξήθηκε κατά 12% από το 2021 στο 2022.
Αρχικά η κυβέρνηση απαγόρευσε στους παραχωρησιούχους να επιβάλλουν την αύξηση, τελικά όμως ήρθαν σε συμφωνία: οι παραχωρησιούχοι δέχθηκαν να «απορροφήσουν» το 6% και το υπόλοιπο 6% αποφασίστηκε να επιβληθεί σε τρεις ισόποσες δόσεις (+2% ετησίως) το 2024, το 2025 και το 2026.
Οσον αφορά την Εγνατία, υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της παραχώρησής της για 35 χρόνια σε ιδιώτη (την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Egis) αύξησε πέρυσι τον Μάρτιο τα διόδιά της κατά 30%-35% σε 18 μετωπικούς και 19 πλευρικούς σταθμούς. Τέλος, η Αττική Οδός δεν θα έχει φέτος αυξήσεις, καθώς δεν έχει κλείσει ένα έτος από την έναρξη της νέας παραχώρησης.
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr