Το χάος και η ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες οδηγοί στην Αττική Οδό, εν μέσω της κακοκαιρίας, φέρνει στην επιφάνεια τα όσα συμβαίνουν με το καθεστώς διαχείρισης και εκμετάλλευσης του οδικού άξονα, αλλά και τις κρίσιμες αποφάσεις που μένει να ληφθούν, καθώς σε περίπου τρία χρόνια λήγει η σύμβαση παραχώρησης.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι πρέπει να καταβληθεί αποζημίωση 2.000 ευρώ για κάθε όχημα που εγκλωβίστηκε, ενώ νωρίτερα το πρωί της Τρίτης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου είχε μιλήσει για το ενδεχόμενο να κατατεθεί από το κράτος αγωγή κατά της ιδιωτικής εταιρίας, που διαχειρίζεται την Αττική Οδό.
Από σήμερα το πρωί βοήθεια για τον απεγκλωβισμό των οχημάτων και βοήθεια στους οδηγούς ανέλαβαν στρατιώτες που έφτασαν στα σημεία που τα είχαν εγκαταλείψει οι οδηγοί τους με κομβόι στρατιωτικών οχημάτων.
Τον Σεπτέμβριο του 2019, σε μία νεροποντή, ούτε καν ωρών, η Αττική Οδός είχε μετατραπεί σε ποτάμι. Τα νερά, που σε ορισμένα σημεία δημιούργησαν λίμνες, προκάλεσαν ένα πρωτοφανές κυκλοφοριακό κομφούζιο και στα δύο ρεύματα.
Στην τωρινή κρίση με την κακοκαιρία «Ελπίς», αποδείχθηκε ότι η Αττική Οδός δεν έχει επενδύσει σε βασικές υποδομές και κυρίως σε μηχανήματα.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ δεν υπήρχε καμία υπεύθυνη ενημέρωση των οδηγών, ούτε όταν έμπαιναν στην Αττική Οδό, ούτε όταν εγκλωβίστηκαν.
Επίσης δεν υπήρξε πρόνοια για την αντιμετώπιση βασικών αναγκών, όπως παροχή φαγητού και νερού σε ανθρώπους που κινδύνευαν. Μερικοί οδηγοί ανήκαν σε ευπαθείς ομάδες ή έπρεπε να λάβουν άμεσα την φαρμακευτική τους αγωγή.
Ήταν προφανές ότι η Αττική οδός δεν είχε επαρκή μέσα ώστε να μετακινήσει τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και κυρίως τα φορτηγά. Δεν υπήρχε όμως και επάρκεια σε μηχανήματα καθαρισμού από το χιόνι. Ούτε φυσικά κάποιο σχέδιο για να μείνει ανοιχτή η ΛΕΑ για κάποιο εναλλακτικό ή υποστηρικτικό σχέδιο.
Η ασφάλεια των οδηγών ήρθε σε δεύτερη μοίρα καθώς όπως φαίνεται η προτεραιότητα της εταιρείας είναι η κερδοφορία και η διανομή υψηλών μερισμάτων. Εκ του αποτελέσματος είναι προφανές ότι δεν διατέθηκαν χρήματα για συντήρηση, υποδομές, μηχανήματα, ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας με εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Μάλιστα προ διετίας εκδηλώθηκε η πρόθεση για αύξηση της τιμής των διοδίων, κάτι που τελικά αποτράπηκε.
Η Αττική οδός το 2019, διένειμε στους μετόχους της το συνολικό ποσό των 92,6 εκατομμυρίων ευρώ. Τα τελευταία 15 χρόνια τα κέρδη ανέρχονται στα 770 εκατ. ευρώ.
Ζήτησε αποζημίωση για τα μέτρα της πανδημίας
Υπενθυμίζεται ότι την άνοιξη του 2020, η Αττική Οδός ζήτησε αποζημίωση ύψους 29,25 εκατομμύριων ευρώ, επικαλούμενη μειωμένα έσοδα λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας.
Όπως επεσήμαινε, “η πρόβλεψη του χρηματοοικονομικού μοντέλου για έσοδα από διόδια (Μάρτιος – Μάιος) ήταν 54,97 εκατ. ευρώ, ενώ τα πραγματικά έσοδα έφτασαν τα 25,72 εκατ. ευρώ. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία το τρίμηνο αυτό ήταν 117.379 διελεύσεις έναντι 234.014 που προέβλεπε το χρηματοοικονομικό μοντέλο”.
Το Δημόσιο απέρριψε το αίτημα υποστηρίζοντας ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι ασφαλισμένος και για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας.
Ειδήσεις σήμερα:
- Συνελήφθη ο ενοικιαστής της γιάφκας στο Παγκράτι. Πρόκειται για 49χρονο φιλόλογο
- Διάγγελμα Πούτιν. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο. Μας χτύπησαν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς»
- Έρχονται χιονοπτώσεις και θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Οι θερμοκρασιακές διαφορές βορρά – νότου (Χάρτης )
- Κιβωτός του Κόσμου. «Όχι» από ΣτΕ στην επιστροφή της διοίκησης στην οικογένεια του πατέρα Αντώνιου
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ