Αστείες ιστορίες με πρωταγωνιστές από το θέατρο της Επιδαύρου. Οι ντομάτες στο πρόσωπο, ο “κουφός” Οιδίποδας και η λάθος υπόκλιση

Αστείες ιστορίες με πρωταγωνιστές από το θέατρο της Επιδαύρου. Οι ντομάτες στο πρόσωπο, ο “κουφός” Οιδίποδας και η λάθος υπόκλιση

Το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου έχει ζήσει μεγάλες στιγμές. Συγκλονιστικές ερμηνείες, μοναδικές παραστάσεις, ίντριγκες και το διεθνές τζετ σετ για κοινό.

Οι ηθοποιοί είχαν να αναμετρηθούν με τους αρχαίους συγγραφείς και τις απαιτητικές πρόβες, δεν τους έλειψε όμως το χιούμορ. Ας δούμε μερικά στιγμιότυπα: 

Ο κρύος καφές

Στο Λυγουριό σε ένα καφενείο που σήμερα δεν υπάρχει, και στο οποίο δούλευε ένας καφετζής με το παράξενο όνομα Κλικ, μπαίνει ένας ηθοποιός που μάλλον είχε πρόσφατα δοκιμάσει τον φραπέ στην Αθήνα.

«Κλικ, φτιάξε έναν κρύο καφέ», και κείνος τον ετοίμασε, λέγοντας του: «Πιες τον κι άμα σ’ αρέσει να μου γράψεις». Ο άνθρωπος δεν γνώριζε τον καινούριο καφέ και είχε ρίξει σ’ ένα ποτήρι κρύο νερό, μία κουταλιά τούρκικο και ζάχαρη.

Η ντομάτα στο πρόσωπο

Η αείμνηστη Ελένη Χαλκούση, έπαιζε στο θέατρο μέχρι τα βαθιά της γεράματα , αλλά παράλληλα έγραφε άρθρα δίνοντας συμβουλές ομορφιάς. Μάλιστα για το καλοκαίρι συνιστούσε ντομάτες στο πρόσωπο, για να μην ξηραίνεται η επιδερμίδα από τον ήλιο. Πασαλειμμένη με ντομάτες στη βεράντα του ξενοδοχείου της, την είδε ένα μεσημέρι ένας συνάδελφος ηθοποιός και τη ρώτησε με φυσικότητα: «Είχατε πρεμιέρα χτες;».

Στέφανος Κυριακίδης ως Αίγιστος στην “Ηλέκτρα” το 1996. Φωτογραφία: Αρχείο του Εθνικού Θεάτρου

Το “θάψιμο”

Ο ηθοποιός  Στέφανος Κυριακίδης, στην παρθενική του εμφάνιση, μπήκε κυριολεκτικά “με τα μούτρα” στο θέατρο της Επιδαύρου, αφού είχε σκοντάψει.

Το 2002, στον ομώνυμο ρόλο από τον «Ηρακλή» του Ευριπίδη, έλεγε στη διάρκεια της γενικής δοκιμής στον Αμφιτρίωνα, που υποδυόταν ο Δημήτρης Καμπερίδης: «Πατέρα, θάψε τα παιδιά μου, εγώ πρέπει να φύγω τώρα». Κι ο Καμπερίδης συναινώντας τον ρωτούσε με τη σειρά του:

«Κι εμένα, γιε μου, ποιος θα με θάψει;». «Ο Γεωργουσόπουλος», φώναξαν όλοι μαζί οι ηθοποιοί, εννοώντας φυσικά τον γνωστό κριτικό θεάτρου.

Ο πρόθυμος Μινωτής

Αν υπάρχει κάποιος που είχε “στοιχειώσει” τα «Επιδαύρεια», αυτός ήταν ο Αλέξης Μινωτής. Ως σκηνοθέτης αλλά και ως ηθοποιός μετρούσε παρουσία δεκαετιών στο θέατρο, όπου, ανάμεσα σε άλλα, χαιρόταν και την παρέα με τις νέες ηθοποιούς.

Ένα μεσημέρι στο δρόμο προς την Παλιά Επίδαυρο, μία από αυτές έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου της. Έντρομες οι συνεπιβάτισσές της επιχειρούσαν να απεγκλωβιστούν, με μόνο ευτυχή τον Μινωτή, που είχε τη «χαρά» να τις βοηθήσει.

“Αγαμέμνων” του Αισχύλου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 1967. Στέλιος Βόκοβιτς (Κήρυκας), Κατίνα Παξινού (Κλυταιμνήστρα). Αρχείο Εθνικού Θεάτρου

Η κορυφαία Κατίνα Παξινού, γνώριζε προφανώς αυτή την “αδυναμία” του συζύγου της και την αντιμετώπιζε με χιούμορ. Παίζοντας χαρτιά με την Ελένη Χατζηαργύρη στον «Λεωνίδα» (το γνωστό ταβερνάκι της Επιδαύρου), και βλέποντας τις νέες να περνούν, είπε χαρακτηριστικά: «Συγγένισσες».

-Στον «Οιδίποδα επί Κολωνώ», το 1986, στο ρόλο της Ισμήνης εμφανιζόταν η Σοφία Κακαρελίδου, που στις πρόβες διατηρούσε ψηλά τον τόνο της φωνής της. Ο Μινωτής, αφού της ζήτησε ξανά και ξανά να μιλάει πιο χαμηλόφωνα, στο τέλος δεν άντεξε και είπε: «Κυρία Κακαρελίδου, τυφλός ήταν ο Οιδίπους, όχι κουφός!».

Καλουτά και Θυμέλη

Δύο εξαιρετικά περιστατικά αφορούν και την Άννα Καλουτά, που έπαιξε «Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία του Γιώργου Μεσσάλα. Το πρώτο συνέβη όταν ο σκηνοθέτης τής ζήτησε σε κάποια πρόβα να σταθεί κοντά στη θυμέλη (σ.σ.: στο κέντρο του θεάτρου) κι αυτή αφελέστατα ρώτησε τις κοπέλες του χορού: «Κοριτσάκια, ποια από εσάς λέγεται Θυμέλη;».

Το δεύτερο όταν, ακούγοντας πως στο θέατρο υπάρχει ορχήστρα (σ.σ.: η σκηνή), ρώτησε αν θα ήταν ζωντανή!

Άννα Καλουτά. Φωτογραφία: Wikipedia

Οι δύο υποκλίσεις

Πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Πλήθος κόσμου παρακολουθεί την παράσταση, καθώς και πρωτοκλασάτα στελέχη νεοσύστατης κυβέρνησης. Οι κριτικοί της εποχής χαρακτήρισαν την παράσταση: «Στα όρια του μετρίου και αρκούντως βαρετή»

Η πρωταγωνίστρια όμως  θεώρησε μάλλον, ότι είχε θριαμβεύσει και ενθουσιασμένη έκανε δύο υποκλίσεις, κάτι ανεπίτρεπτο για την Επίδαυρο. Στη δεύτερη γλίστρησε και έπεσε. Και τότε ακούστηκε από τις κερκίδες η φωνή γνωστού θεατράνθρωπου: «Μαντάμ, το χώμα εκδικείται»!

Πηγή: Womenonly.gr

Αρχική φωτογραφία: youtube

Δείτε επίσης:

“Γονάτισα να προσευχηθώ, να συντριβώ, να ικετέψω”. Ο Μινωτής μιλάει για την αγαπημένη του Κατίνα Παξινού και αποκαλύπτει ότι πριν πεθάνει επέμεναν να την αποχαιρετίσουν οι σπουδαστές του Εθνικού Θεάτρου που ζούσαν από το μισθό της 

Το άγνωστο ναυάγιο της Κατίνας Παξινού στον Ατλαντικό. Έφυγε από το Λονδίνο για να γλυτώσει τους βομβαρδισμούς και τορπιλίστηκε από γερμανικό υποβρύχιο. Πως σώθηκε

Χριστόφορος Νέζερ, ο αυτοδίδακτος ηθοποιός που πρωτοστάτησε στη δημιουργία του Εθνικού Θεάτρου. Καταγόταν από Βαυαρική οικογένεια, που ήρθε στην Ελλάδα με τον Όθωνα. Πέθανε ξεχασμένος στο γηροκομείο 

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.