Τα πρώτα αντρικά εσώρουχα δεν έμοιαζαν με τα σημερινά κοντά και ελαστικά σλιπ που φορούν οι περισσότεροι άντρες.
Στη βικτωριανή εποχή οι άντρες φορούσαν ένα στενό κολάν που έφτανε μέχρι τους αστραγάλους και μέχρι τον 20ο αιώνα συνέχιζαν να φορούν ολόσωμα εσώρουχα.
Τα λευκά μακριά εσωρουχα στην Ελλάδα ήταν γνωστά ως σκελέες και τις φορούσαν κυρίως οι άντρες στον στρατό.
Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου τα αντρικά εσώρουχα χωρίστηκαν σε δύο μέρη, ώστε να φοριούνται πιο άνετα από τους στρατιώτες που πολεμούσαν.
Αργότερα έφταναν μέχρι το γόνατο αλλά συνέχιζαν να πηγαίνουν σετ με τη λευκή φανέλα. Στην Ελλάδα αυτή η εκδοχή ονομάστηκε σωβρακο-φανέλλα.
Σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου πολλοί ηθοποιοί έχουν εμφανιστεί φορώντας τα λευκά τους σώβρακα και έχουν προκαλέσει το γέλιο του κοινού.
Χαρακτηριστική είναι η σκηνή στην ταινία «Φωνάζει ο κλέφτης», στην οποία ο Παπαγιαννόπουλος εμφανίζεται με τα σώβρακα στην γκρινιάρα γυναίκα του, Ρένα Βλαχοπούλου. Όταν τον αντικρίζει του λέει ειρωνικά ότι είναι χαρούμενη που έχει το προνόμιο να βλέπει αυτή την ομορφιά κάθε μέρα.
Τα μποξεράκια
Ο πρώτος που σχεδίασε τα κοντά αντρικά εσώρουχα ήταν ο Τζέικομπ Γκόλομπ, ο οποίος διηύθυνε μια εταιρεία που κατασκεύαζε τον αθλητικό εξοπλισμό για τους μποξέρ.
Ο Τζέικομπ θεωρούσε πως η δερμάτινη ζώνη που είχαν έως τότε τα σορτσάκια των αθλητών τους δυσκόλευαν στον αγώνα και σχεδίασε το 1925 ένα φαρδύ σορτς που είχε λάστιχο στη μέση και έγινε γνωστό ως μπόξερ ή διαφορετικά «μποξεράκι».
Αυτά ήταν τα πρώτα κοντά σώβρακα. Ωστόσο έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή είκοσι χρόνια αργότερα, όταν φορέθηκαν από τους στρατιώτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τότε ήταν η πρώτη φορά που κυκλοφόρησαν εσώρουχα που δεν είχαν λευκό χρώμα, καθώς οι στρατιώτες φορούσαν γκρι και χακί εσώρουχα.
Το πρώτο στενό εσώρουχο σχεδιάστηκε τη δεκαετία του ’30, όταν ένας σχεδιαστής πήρε στα χέρια του μια καρτ ποστάλ από τη γαλλική Ριβιέρα που απεικόνιζε μερικούς κολυμβητές.
Όταν είδε τα μαγιό των αντρών σκέφτηκε πως θα ήταν καλή ιδέα να δημιουργήσει ένα παρόμοιο εσώρουχο, το οποίο διαφήμισε στην αγορά ως το πρώτο που είχε άψογη εφαρμογή στο αντρικό σώμα, δεν είχε κουμπιά ούτε λάστιχο.
Τα φαρδιά μποξεράκια και τα στενά σλιπ άρχισαν να γίνονται δημοφιλή στον αντρικό πληθυσμό μετά τη δεκαετία του ’70.
Οι διαφημίσεις εκείνης της εποχής σήμερα μοιάζουν αστείες, αλλά τότε πετύχαιναν τον σκοπό τους, την αύξηση των πωλήσεων των αντρικών εσωρούχων.
Τη δεκαετία του ‘80 οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας λάνσαραν φαρδιά και στενά εσώρουχα με φανταχτερά χρώματα και έξυπνα σχέδια και τα επόμενα χρόνια οι πιο διάσημοι αθλητές ανέλαβαν την διαφήμιση τους στον αντρικό πληθυσμό.
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Ένα άρθρο του 1893 που προσπαθεί να προβλέψει πώς θα είναι η μόδα τα επόμενα 100 χρόνια. Σκίτσα που δείχνουν πώς φαντάζονταν τότε το μέλλον της μόδας και ποιες προβλέψεις ήταν επιτυχείς
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr