To 1906 ο επιχειρηματίας Κλάους Φος, ο τραπεζίτης Άλφρεντ Νιεμίας και ο μηχανικός Αύγουστος Μπερνστάιν, αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν τις τεχνολογικές εξελίξεις για να δημιουργήσουν μία πένα αξεπέραστης ποιότητας.
Για αιώνες, όποιος έγραφε έπρεπε να έχει πάντα μαζί του ένα μελανοδοχείο, στο οποίο κάθε λίγα γράμματα, βουτούσε την άκρη της πένας για να “γεμίσει” με μελάνι.
Με τη δημιουργία όμως των «στυλογράφων», μία αμπούλα με μελάνι τοποθετούνταν στο εσωτερικό τους, με αποτέλεσμα η πένα να αυτοτροφοδοτείται.
Οι πρώτες εκδοχές του στυλογράφου εμφανίστηκαν στη Γαλλία τον 18ο αιώνα, αλλά τελειοποιήθηκε στα τέλη του 19ου.
Το «Λευκό Όρος»
Το 1906, οι Φος, Νιεμίας και Μπενστάιν ίδρυσαν την εταιρεία «Simplo Filler Pen Company», στο Αμβούργο της Γερμανίας.
Το 1908 κυκλοφόρησε το πρώτο τους μοντέλο, με το όνομα «Rouge et Noir», δηλαδή κόκκινο και μαύρο.
Ένα χρόνο αργότερα, άρχισαν να προωθούν το νεότερο, πιο εξελιγμένο μοντέλο, το οποίο αποκάλεσαν «Montblanc».
Το όνομα, που σημαίνει «Λευκό Όρος» προερχόταν από την ψηλότερη κορυφή των Άλπεων, που φτάνει τα 4.810 μέτρα σε ύψος και είναι πάντοτε χιονισμένη.
Την ιδέα έδωσε στον Κλάους Φος ένας φίλος του κατά τη διάρκεια μίας παρτίδας πόκερ.
Η νέα πένα αντιπροσώπευε την απόλυτη κορυφή της τεχνολογίας, όπως ήταν και η Montblanc για τις Άλπεις.
Το ιδιοφυΐες marketing
Ως σύμβολο της εταιρείας επιλέχθηκε ένα εξάστερο λευκό αστέρι, το οποίο έγινε αναγνωρίσιμο παγκοσμίως με τη βοήθεια της διαφημίστριας Γκρέτα Γκρος.
Η Γκρος, γνωστή και ως «Γκρο-Γκρο» ξεκίνησε μία διαφημιστική καμπάνια που έγινε σημείο αναφοράς στις μελλοντικές διαφημιστικές εκστρατείες.
Διαφήμιζε τη Montblanc παντού, σε τοιχοκολλημένες αφίσες, σε περιοδικά, σε πινακίδες, σε τεράστια πανό σε πολυώροφα κτίρια.
Χρησιμοποίησε ακόμα και ένα αεροπλάνο, πάνω στο οποίο ήταν ζωγραφισμένο το logo της εταιρείας και πέταξε πάνω από την έκθεση της Λειψίας το 1922, όπου χιλιάδες παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν το χάπενιγκ έκθαμβοι.
Ήταν μία από τις πρώτες εναέριες διαφημίσεις.
Άλλη μία πρωτοποριακή ιδέα της Γκρος ήταν η χρήση έξι αυτοκινήτων, που ήταν καλυμμένα με το logo της εταιρείας και στην οροφή έφεραν μία τεράστια πένα Montblanc.
Τα αυτοκίνητα περιφέρονταν στους δρόμους του Αμβούργου και προκαλούσαν θετική εντύπωση.
Το «Αριστούργημα»
Το 1924, όταν κυκλοφόρησε την πένα «Meisterstuck», που σημαίνει «Αριστούργημα», η Montblanc ήταν ήδη διάσημη.
Η εξαιρετική ποιότητα της πένας προώθησε κι άλλο την εταιρεία.
Μέχρι σήμερα, αποτελεί ένα από τα διασημότερα προϊόντα της.
Οι πωλήσεις συνέχισαν ακάθεκτες στη Γερμανία, ακόμα και κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, όταν η οικονομία της χώρας είχε καταρρεύσει.
Η Montblanc παρήγαγε μια σειρά πιο φθηνών πενών, τις οποίες οι αγοραστές μπορούσαν να ανταλλάξουν με μία «Meisterstuck» μετά από ένα χρόνο χρήσης.
Στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Montblanc σταμάτησε να παράγει πένες και ασχολήθηκε μόνο με τον πολεμικό εξοπλισμό, όπως έκαναν όλες οι γερμανικές εταιρείες.
Το κτίριο καταστράφηκε το 1944 από μία βόμβα, αλλά τα μηχανήματα σώθηκαν, καθώς είχαν μεταφερθεί σε ασφαλές σημείο.
Μετά το τέλος του πολέμου, το εργοστάσιο ξαναχτίστηκε και η παραγωγή συνεχίστηκε.
Πλέον, η Monblanc έχει επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως δερμάτινα προϊόντα, κοσμήματα και ρολόγια.
Είναι συνώνυμη της πολυτέλειας, της άριστης ποιότητας και της κομψότητας.
Στην Ελλάδα έγινε γνωστή τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης, κυρίως από τους τηλεπαρουσιαστές ενημερωτικών εκπομπών.
Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Διαμάντια, μία από τις μεγαλύτερες απάτες του μάρκετινγκ που γέννησε μια παράδοση κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το σλόγκαν που έγινε ταινία...
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr