Ανατριχιαστικές φωτογραφίες από σκηνές εγκλημάτων στο Παρίσι στις αρχές του 20ου αιώνα. Τότε η αστυνομία άρχισε να χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες για τη διαλεύκανση των εγκλημάτων

Ανατριχιαστικές φωτογραφίες από σκηνές εγκλημάτων στο Παρίσι στις αρχές του 20ου αιώνα. Τότε η αστυνομία άρχισε να χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες για τη διαλεύκανση των εγκλημάτων
Μέχρι και τα τέλη του 19ου αιώνα, η αστυνομία δεν γνώριζε πόσο σημαντικές μπορούσαν να γίνουν οι φωτογραφίες στον τόπο του εγκλήματος. Σε αυτό βέβαια συνέβαλε και το γεγονός ότι η φωτογραφία, γνωστή τότε ως νταγκεροτυπία, εφευρέθηκε μόλις το 1839 από τον Λουί Νταγκέρ.

Χρειάστηκαν περίπου τέσσερις δεκαετίες μέχρι η εγκληματολογία να εκτιμήσει την αξία τους και οι φωτογραφίες να χρησιμοποιηθούν στις αστυνομικές έρευνες. Δεν είχαν γίνει όμως απαραίτητες.

Οι περισσότεροι αστυνομικοί δεν έδιναν ιδιαίτερη σημασία, ούτε κρατούσαν αρχεία.

Τις μάζευαν σε στοίβες χωρίς καμία σημείωση και έτσι ουσιαστικά μετά από λίγο καιρό τις αχρήστευαν.

Σε πολλές περιπτώσεις, δεν έκαναν καν τον κόπο να ξανατραβήξουν μία φωτογραφία τον εγκληματία, ακόμα και αν η πρώτη δεν είχε βγει καλά και ήταν καμμένη ή ο θύτης είχε κουνηθεί.

Όλα αυτά άλλαξαν όταν εφαρμόστηκε το σύστημα του Αλφόνς Μπερτιγιόν, ο οποίος χρησιμοποίησε τις φωτογραφίες για την ταυτοποίηση των εγκληματιών.

Στις έρευνές του χρησιμοποίησε τα σωματικά χαρακτηριστικά, όπως το μέγεθος και το σχήμα των αυτιών, την απόσταση μεταξύ των ματιών, το μέγεθος της μύτης.

Οι φωτογραφίες ταυτοποίησης του Αλφόνς Μπερτιγιόν

Οι φωτογραφίες ταυτοποίησης του Αλφόνς Μπερτιγιόν

Εκτός όμως από την ταυτοποίηση εγκληματιών, οι φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν και για τη διαλεύκανση των εγκλημάτων.

Αποκάλυπταν σημαντικά στοιχεία σχετικά με το πώς διαπράχθηκε ένας φόνος, από τον τρόπο που είχε πέσει το σώμα του θύματος, μέχρι και τις πιθανές ζημιές που είχαν γίνει στον χώρο.

Οι παρακάτω φωτογραφίες προέρχονται από τα αστυνομικά αρχεία του Παρισιού, από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Ο τρόπος που έστηναν τα πτώματα, για να φωτογραφήσουν το προφίλ τους

Ο τρόπος που έστηναν τα πτώματα, για να φωτογραφήσουν το προφίλ τους

Ειδική μέθοδος φωτογράφησης πτωμάτων. Τοποθετούσαν την κάμερα ακριβώς πάνω απ' το πτώμα, έτσι ώστε το κέντρο να βρίσκεται ανάμεσα στα μάτια του. Τους βοηθούσε να υπολογίσουν τις ακριβείς σωματικές διαστάσεις του

Ειδική μέθοδος φωτογράφησης πτωμάτων. Τοποθετούσαν την κάμερα ακριβώς πάνω απ’ το πτώμα, έτσι ώστε το κέντρο να βρίσκεται ανάμεσα στα μάτια του. Τους βοηθούσε να υπολογίσουν τις ακριβείς σωματικές διαστάσεις του

Φωτογραφία πτώματος, που έχει τραβηχτεί από πάνω.

Φωτογραφία πτώματος, που έχει τραβηχτεί από ύψος.

Φωτογραφία πτώματος, που έχει τραβηχτεί από πάνω.

Φωτογραφία πτώματος, που έχει τραβηχτεί από πάνω.

Φωτογραφία πτώματος, με την ίδια μέθοδο λήψης.

Η Μαντάμ Debeinche βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της στην οδό Chalgrin, στις 8 Μαΐου του 1903. Το σκούρο χρώμα στις πατούσες της δείχνει ότι έχει αρχίσει η διαδικασία της αποσύνθεσης.

Η Μαντάμ Debeinche βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της στην οδό Chalgrin, στις 8 Μαΐου του 1903. Το σκούρο χρώμα στις πατούσες της δείχνει ότι έχει αρχίσει η διαδικασία της αποσύνθεσης.

Αρχικά οι αστυνομικοί θεώρησαν ότι το θύμα, η δεσποινίς Φεραρί, αυτοκτόνησε. Περαιτέρω έρευνες των δαχτυλικών αποτυπωμάτων, μίας πρακτικής που άρχισε τότε να χρησιμοποιείται, αποκαλύφθηκε πως τη δολοφόνησε ο εραστής της, κος. Γκαρνιέ

Αρχικά οι αστυνομικοί θεώρησαν ότι το θύμα, αυτοκτόνησε. Περαιτέρω έρευνες των δαχτυλικών αποτυπωμάτων, μίας πρακτικής που άρχισε τότε να χρησιμοποιείται, αποκάλυψε πως τη δολοφόνησε ο εραστής της, κ.Γκαρνιέ

Τα σεντόνια και το πάτωμα ήταν καλυμμένα με αίμα, ενώ κάποιο οξύ είχε κάψει τμήμα του σεντονιού. Πτώμα όμως δεν βρέθηκε ποτέ.

Τα σεντόνια και το πάτωμα ήταν καλυμμένα με αίμα, ενώ το σεντόνι είχε καεί από οξύ. Πτώμα όμως δεν βρέθηκε ποτέ.

Το πτώμα της ηλικιωμένης κυρίας βρέθηκε στις 9 Αυγούστου του 1913 στην οδό Rosiers στο Παρίσι. Ο δράστης δεν βρέθηκε ποτέ.

Το πτώμα της ηλικιωμένης κυρίας βρέθηκε στις 9 Αυγούστου του 1913 στην οδό Rosiers στο Παρίσι. Ο δράστης δεν εντοπίστηκε ποτέ.

Το πτώμα της Κλεμεντίν Πινσόν, κατά τη διάρκεια ιατροδικαστικής εξέτασης

Το πτώμα της Κλεμεντίν Πινσόν, κατά τη διάρκεια ιατροδικαστικής εξέτασης

Ο 6χρονος Ζουλς Σένεν βρέθηκε νεκρός στις 25 Φεβρουαρίου του 1881. Δολοφόνος ήταν ένας 16χρονος. Το θύμα βρέθηκε με δεμένα τα χέρια, το παλτό του τρύπιο και το πουκάμισό λερωμένο με αίμα. Ήταν η πρώτη υπόθεση που χρησιμοποιήθηκε η φωτογραφία.

Ο 6χρονος Ζουλς Σένεν βρέθηκε νεκρός στις 25 Φεβρουαρίου του 1881. Δολοφόνος ήταν ένας 16χρονος.

Το θύμα βρέθηκε με δεμένα τα χέρια, το παλτό του τρύπιο και το πουκάμισό λερωμένο με αίμα. Ήταν η πρώτη υπόθεση που χρησιμοποιήθηκε η φωτογραφία κατά τις έρευνες για τον εντοπισμό του δράστη.

Δολοφονία στην οδό Martyrs.

Δολοφονία στην οδό Martyrs.

Δολοφονία στην οδό Martyrs.

Φωτογραφία από την ίδια δολοφονία στην οδό Martyrs.

Δολοφονία στην οδό Turenne.

Δολοφονία στην οδό Turenne.

Δολοφονία στην οδό Turenne.

Το ίδιο έγκλημα από άλλη γωνία λήψης.

Δολοφονία στην οδό Boulet.

Δολοφονία στην οδό Boulet

francois-700x520

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Για ποιο «αδίκημα» συνελήφθη ο μπόμπιρας που στη φωτογραφία της σήμανσης είναι 23 μηνών;

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.