του συνεργάτη ιστορικού Κωνσταντίνου Λαγού
Το 1899 η νέα εφεύρεση του αυτοκινήτου φαινόταν ότι σύντομα θα έθετε εκτός κυκλοφορίας τα ιππήλατα οχήματα. Όμως, μέχρι να γίνει αυτό, υπήρχε ένα διάστημα όπου στους ίδιους δρόμους κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα και άλογα. Για το λόγο αυτό ένας Αμερικανός ιεροκήρυκας, ο Γιουράι Σμιθ, σχεδίασε ένα αυτοκίνητο που στο μπροστινό μέρος του είχε ένα ξύλινο κεφάλι αλόγου, ώστε να μην τρομάζει τα άλογα στο δρόμο και να συνηθίσουν όλοι τη μετάβαση από τις άμαξες στα αυτοκίνητα. Θεωρείται ως ένα από τα πιο αποτυχημένα σχέδια αυτοκινήτων στην ιστορία.
Άλογα και αυτοκίνητα
Στο τέλος του 19ου αιώνα στις ΗΠΑ υπήρχαν μόλις 3000 αυτοκίνητα και ήταν ακόμη ένα σπάνιο θέαμα στους δρόμους των αμερικανικών πόλεων. Όμως, ο Γιουράι Σμιθ, ένας αντβεντιστής ιεροκήρυκας της “Έβδομης Ημέρας”, στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ, σκέφθηκε ότι σύντομα ο αριθμός των αυτοκινήτων θα πολλαπλασιαζόταν.
Αυτό που φοβόταν ήταν τί θα γινόταν όταν άλογα σε άμαξες ή με αναβάτες συναντούσαν στο δρόμο ένα αυτοκίνητο. Ο ιεροκήρυκας ήταν βέβαιος ότι η θέα του οχήματος θα πανικόβαλε τα άλογα με αποτέλεσμα να προκαλούνται ατυχήματα. Επιπλέον, θεώρησε ότι θα δημιουργούνταν ψυχολογικά προβλήματα στους οδηγούς που από εκεί που οδηγούσαν άμαξες με άλογα θα έπρεπε να οδηγήσουν αυτοκίνητα.
Έτσι ο Σμιθ σκέφθηκε ότι έπρεπε να υπάρχει ένα όχημα που διευκολύνει τη μετάβαση από τα ιππήλατα μέσα στα μηχανοκίνητα. Με τον τόπο αυτό άνθρωποι και άλογα θα συνήθιζαν το νέο μεταφορικό μέσο.
“Αλογάκι δίχως άλογο”
Ο Γιουράι Σμιθ σχεδίασε ένα αυτοκίνητο το οποίο ονόμασε «Αλογάκι δίχως άλογο («Horsey Horseless»). Το όχημα είχε ξύλινο κεφάλι και λαιμό αλόγου, με γκέμια στο στόμα του. Ο οδηγός κρατώντας τα γκέμια θα οδηγούσε το αυτοκίνητο. Με τον τρόπο αυτό, ο Σμιθ πίστευε ότι θα βοηθούσε τους ανθρώπους ψυχολογικά να μεταβούν από τις άμαξες με άλογα ,σε αυτοκίνητα δίνοντάς τους την αίσθηση ότι τους τραβάει ένα άλογο. Επιπλέον, όταν τα άλογα θα έβλεπαν στο δρόμο το κεφάλι του αλόγου πάνω στα αυτοκίνητα θα ηρεμούσαν.
Επιπλέον, το κεφάλι αλόγου σχεδιάστηκε για να είναι κοίλο και ήταν έξτρα ντεπόζιτο βενζίνης. Το «Αλογάκι δίχως άλογο» κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1899 στις ΗΠΑ. Φαίνεται ότι δεν κατασκευάστηκε ποτέ και το σχέδιο του θεωρείται από τα πιο αποτυχημένα στην ιστορία του αυτοκινήτου.
Αποτυχημένα σχέδια
Η αποτυχία του «Αλογάκι δίχως άλογο» δεν πτόησε ένα άλλο επίδοξο εφευρέτη που ήθελε και αυτός να συνδυάσει το αυτοκίνητο με το άλογο. Το 1904, πέντε χρόνια αφού ο Σμιθ υπέβαλε την πατέντα του στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ, ένας άλλος Αμερικανός, ο Χένρι Χέιζ από το Ντένβερ έλαβε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα εξάρτημα αυτοκινήτου που ήταν ένα ξύλινο ομοίωμα άλογο. Αυτό είχε σχεδιαστεί να μπορεί να εφαρμόζεται στο μπροστινό μέρος οποιοδήποτε αυτοκινήτου.
Στο κεφάλι του αλόγου υπήρχε μία λάμπα λαδιού για να φωτίζει το δρόμο μπροστά από το όχημα. Επίσης υπήρχαν γκέμια στο στόμα του που όταν ο οδηγός τα τραβούσε έκλεινε το στόμα του αλόγου ακουγόταν μία κόρνα.
Ούτε και αυτή η καινοτομία υιοθετήθηκε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της εποχής.
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr