Στις αρχές του 20ου αιώνα ο χώρος του «θεάματος» ήταν αμφιλεγόμενος και κατακριτέος. Η Alice Guy, μια δυναμική κοπέλα 20 ετών, έχοντας ως κίνητρο την αγάπη της για τον κινηματογράφο χάραξε τη δική της πορεία.
Εξέλιξε την 7η τέχνη πίσω από τις κάμερες ως σκηνοθέτης και παραγωγός, καταφέρνοντας να κερδίσει σεβασμό, κύρος και παγκόσμια καταξίωση.
Η γυναίκα που έγινε συνώνυμο των χολιγουντιανών παραγωγών στις αρχές του 20ου αιώνα, πρωτοπόρησε και δικαιώθηκε.
Η Alice Guy-Blaché γεννήθηκε το 1873 στο Παρίσι και ήταν η πρώτη σκηνοθέτης που ασχολήθηκε με αφηγηματικές- ομιλούσες ταινίες.
Έκανε πάνω από 1.000 φιλμ και το 1907 άνοιξε το δικό της στούντιο παραγωγής στο Νιού Τζέρσεϋ.
Ασχολήθηκε εντατικά και πειραματίστηκε με τον συγχρονισμό εικόνας και ήχου, τις χρωματικές αποχρώσεις των φιλμ, τα ειδικά εφέ και δεν επέτρεπε τις φυλετικές διακρίσεις στις ταινίες της. Γι’ αυτό και ήταν η πρώτη παραγωγός που προσέλαβε αφροαμερικανούς ηθοποιούς.
Ξεκίνησε την καριέρα της στα 21 της χρόνια ως γραμματέας στην εταιρία του μεγάλου εφευρέτη, μηχανικού και πρωτοπόρου του γαλλικού κινηματογράφου Léon Gaumont.
Δίπλα στον Gaumont κατανόησε την τέχνη της κινηματογράφησης και έμαθε μυστικά που στην πορεία την βοήθησαν να σταθεί επαγγελματικά δίπλα σε αυθεντίες, όπως ο Emile Zola και ο Gustave Eiffel.
Η επαγγελματική καταξίωση
Το 1896, ύστερα από παρότρυνση του Léon Gaumont, μαγνητοσκόπησε την πρώτη της ταινία με τίτλο «The Cabbage Fairy» ενσωματώνοντας ειδικά εφέ και τεχνικές που έμαθε από τον φωτογράφο Frédéric Dillaye.
Η Guy εξελίχθηκε γρήγορα σε επικεφαλής της ομάδας παραγωγής και έκανε δικές της δουλειές έχοντας προσλάβει δικό της προσωπικό. Έτσι γνώρισε και τον μετέπειτα σύζυγό της, εικονολήπτη Herbert Blaché. Το ζευγάρι μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου άνοιξαν το γραφείο παραγωγής «SOLAX», ενώ η Alice ήταν ήδη έγκυος στην κόρη της.
Ύστερα από ένα διάστημα αποφάσισαν να μεταφέρουν την έδρα της εταιρίας τους στο Νιού Τζέρσεϊ, ενώ είχαν γίνει για δεύτερη φορά γονείς.
Εκεί συνέχισαν να καινοτομούν με νέες σκηνοθετικές και σεναριακές απόπειρες, μένοντας πιστοί στην αρχική τους στάση κατά των φυλετικών διακρίσεων.
Η προδοσία του συζύγου της και η οικονομική καταστροφή
Η Alice έχρησε πρόεδρο της SOLAX τον σύζυγο της προκειμένου να αφοσιωθεί η ίδια επέκταση της εταιρίας. Ο Herbert όμως είχε άλλα σχέδια και μετά από ένα χρόνο παραιτήθηκε και συνεργάστηκε με ανταγωνιστική εταιρία παραγωγής! Μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο το ζευγάρι χώρισε επαγγελματικά. Η SOLAX είχε υποστεί μεγάλη οικονομική ζημιά και έκλεισε τον κύκλο της το 1920. Ο Herbert συνέχισε με μεγάλη επιτυχία την ενασχόληση του με τη βιομηχανία του θεάματος και ξαναπαντρεύτηκε. Η Alice έχοντας καταστραφεί ολοσχερώς στράφηκε στην βοήθεια της κόρης της, η οποία την συντηρούσε μέχρι το τέλος της ζωής της, το 1968.
Η μετά θάνατον αναγνώριση με πρωτοβουλία του Σκορτσέζε
Το 1953 η γαλλική κυβέρνηση την επιβράβευσε με το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής και η Επιτροπή Κινηματογράφου με συντονιστή τον Μάρτιν Σκορτσέζε εργάστηκαν σκληρά ώστε να μπει στο Πάνθεον των σκηνοθετών του Χόλυγουντ παίρνοντας τη θέση που της αξίζει στη «Λεωφόρο της Δόξας», τονίζοντας ότι πρέπει άμεσα να αναγνωριστεί ο ρόλος των πρώτων γυναικών στην ιστορία του κινηματογράφου.
Το τρέιλερ της ταινίας «Be Natural»
Μεγάλοι πρωταγωνιστές και σκηνοθέτες του Xόλυγουντ μιλούν για την πρωτοπόρο σκηνοθέτη και την τοποθετούν στην κορυφή της ελίτ του κλάδου. Εκθειάζουν την προσωπικότητα και το έργο της και επισημαίνουν το πόσο αδικήθηκε.
Πηγές: biography.com
Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Το παιδί θαύμα που έκανε καριέρα ως ηθοποιός τη δεκαετία του ’40 στο Χόλιγουντ. Βρήκε τραγικό θάνατο όταν τον χτύπησε φορτηγό, ενώ έκανε σκούτερ…
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr