Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος αποτελούν τους μήνες αιχμής της τουριστικής περιόδου στη Σαντορίνη, αλλά τα κέντρα των οικισμών είναι έρημα μετά τις 09:00 μ.μ., και τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία δεν έχουν πολλές κρατήσεις, ισχυρίζεται.
Οι επιβάτες των κρουαζιεροποίων είναι ευπρόσδεκτοι, όπως και οι επισκέπτες μεγαλύτερης διάρκειας που έρχονται με πλοίο ή αεροπλάνο, αλλά ο ίδιος επισημαίνει ότι μεταξύ των ντόπιων επικρατεί ολοένα και μεγαλύτερη απογοήτευση για τις συνθήκες ζωής.
Έως τα τέλη του 20ου αιώνα, η Σαντορίνη εξακολουθούσε να διαθέτει ένα ειδυλλιακό και βουκολικό σχεδόν τοπίο, όπου οι κάτοικοι κυκλοφορούσαν με γαϊδούρια και καλλιεργούσαν ντομάτες και αμπελώνες για κρασί. Τώρα οι απαρχαιωμένες υποδομές του νησιού δέχονται σοβαρές πιέσεις, με το κύριο λιμάνι των Φηρών να είναι ασφυκτικά γεμάτο.
Το τελεφερίκ είναι η μόνη επιλογή για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων να φτάσουν από το Παλιό Λιμάνι στο κέντρο της πόλης, επισημαίνει ο Chimenti, αναφέροντας πως «είναι απολύτως φυσιολογικό να υπάρχει ατέλειωτη αναμονή όταν τα κρουαζιερόπλοια έρχονται όλα μαζί».
Το πρόβλημα των social mediamtx στη Σαντορίνη
Ωστόσο, όταν τα πλήθη φεύγουν, «τα ξενοδοχεία αυτή τη στιγμή είναι λίγο πολύ κάτω από το 30% μιας κανονικής σεζόν» ισχυρίζεται και λέει ότι και άλλες επιχειρήσεις στο νησί δέχονται παρόμοιο πλήγμα.
«Το πρόβλημα είναι ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που ισχύει στην πραγματικότητα» συμπληρώνει σχετικά.
Ενώ πολλοί, πολλοί τουρίστες θα το επισκεφτούν φέτος, υπάρχουν, επίσης, πολλοί άλλοι που δεν το θεωρούν προορισμό για μεγαλύτερη διαμονή, καθώς έχουν επηρεαστεί από την κυρίαρχη εικόνα που έχει διαμορφωθεί ενός κορεσμένου νησιού.
Η Cruise Lines International Association (CLIA), ένας παγκόσμιος εμπορικός οργανισμός, ανακοίνωσε την 1η Αυγούστου ότι συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλιακών Υποθέσεων της Ελλάδας, Χρήστο Στυλιανίδη, για να συζητήσουν για την κρίση, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης και της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών.
Η «τουριστική μηχανή» της Ελλάδας δεν εντοπίζεται μόνο στη Σαντορίνη. Τα έσοδα του τουρισμού αυξήθηκαν 16% τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, αναφέρει το Reuters, και το 2024 αναμένεται να ξεπεραστεί το περσινό ρεκόρ των 33 εκατομμυρίων αφίξεων.
«Πρόσφατα, η ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα έχει συγκεντρώσει σημαντική προσοχή, ιδιαίτερα όσον αφορά τα νησιά της Σαντορίνης και της Μυκόνου» είπε η Μαρία Δεληγιάννη, περιφερειακή διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο.
Επιβεβαίωσε τη δέσμευση των γραμμών κρουαζιέρας για διατήρηση του ανώτατου ορίου επισκεπτών των 8.000 επιβατών και είπε ότι επικρατεί ενδιαφέρον για τη διαφοροποίηση των ελληνικών δρομολογίων, ώστε να «αποσυμφορηθούν» τα πιο δημοφιλή σημεία. Επί του παρόντος, σχεδόν τα δύο τρίτα του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα πραγματοποιούνται στον Πειραιά, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, σύμφωνα με την CLIA.
«Η Σαντορίνη έχει έναν από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη» λέει ο Chimenti.
«Γιατί τα κρουαζιερόπλοια δεν οργανώνουν ξεναγήσεις στους αρχαιολογικούς χώρους; Αν χωρίσεις τους ανθρώπους σε τρία μέρη του νησιού, σε διαφορετικές στιγμές θα κάνουν πολλά πράγματα».
«Θα έχουν χρόνο να απολαύσουν τη Σαντορίνη και δεν θα έχουμε ποτέ συνωστισμό σε συγκεκριμένα σημεία του νησιού» καταλήγει.
Πηγή: Reader
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ