Αερόσακος. Υπάρχει ημερομηνία λήξης; Ειδικοί εξηγούν τι πρέπει να προσέξουμε για την συντήρηση του

Αερόσακος. Υπάρχει ημερομηνία λήξης; Ειδικοί εξηγούν τι πρέπει να προσέξουμε για την συντήρηση του

Αερόσακος. Υπάρχει ημερομηνία λήξης; Ειδικοί εξηγούν τι πρέπει να προσέξουμε για την συντήρηση του

Ο αερόσακος αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο παθητικής ασφάλειας για όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα καθώς από τη σωστή και αποτελεσματική λειτουργία του κρίνεται η επιβίωση των επιβατών.

Kαθοριστικός είναι και ο ρόλος των αερόσακων, οι οποίοι αναπτύσσονται ακαριαία διαμορφώνοντας ένα σχεδόν αδιαπέραστο «κουκούλι» προστασίας στον θάλαμο επιβατών.

«Λήγει» ένας αερόσακος;

Ίσως να έχετε προσέξει τη φωτεινή ένδειξη η οποία ενεργοποιείται αμέσως μετά την εκκίνηση του οχήματος και στη συνέχεια σβήνει, πιστοποιώντας ότι η μονάδα του αερόσακου δεν παρουσιάζει κάποια δυσλειτουργία.

Αντιθέτως, αν η ένδειξη παραμείνει ενεργοποιημένη, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε ένα σημείο συντήρησης ώστε να προχωρήσει στους απαραίτητους ελέγχους.

Επί της ουσίας η διάρκεια ζωής ενός αερόσακου εξαρτάται από τη στεγανοποίηση της μονάδας που αναλαμβάνει την ενεργοποίησή του σε περίπτωση πρόσκρουσης, γνωστός και ως πυροκροτητής. Στην περίπτωση που ο πυροκροτητής συγκρατήσει υγρασία και διαβρωθεί τότε η πιθανότητα βλάβης αυξάνονται σημαντικά, ενώ αν η μόνωση που έχει χρησιμοποιηθεί είναι αποτελεσματική, τότε η διάρκεια ζωής του πυροκροτητή αυξάνεται και ενδέχεται να ξεπερνά ακόμα και εκείνη του ίδιου του αυτοκινήτου.

Μπορεί κάποιοι κατασκευαστές να προσφέρουν εγγύηση π.χ. 10 ετών για την ορθή λειτουργία, στην πράξη ωστόσο δεν προβλέπεται η προληπτική αντικατάσταση ενός αερόσακου αν δεν εντοπιστεί κάποια δυσλειτουργία.

Δεν είναι βέβαια σπάνιο το φαινόμενο των ανακλήσεων που αφορούν τη λειτουργία των αερόσακων, με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Takata, ενός προμηθευτή αερόσακων, τα ελαττωματικά προϊόντα του οποίου ανάγκασαν τις εταιρείες να προχωρήσουν σε εκατομμύρια επανελέγχους και αντικαταστάσεις αερόσακων.

Χρειάζεται αντικατάσταση ο αερόσακος;

Με δεδομένο ότι το κόστος των αερόσακων ενός αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά υψηλό, πολύ δύσκολα μπορεί να προβεί κανείς στην προληπτική αντικατάστασή τους. Θα μπορούσε, λοιπόν, να ισχυριστεί κανείς ότι κοινή πρακτική για τους περισσότερους κατασκευαστές αποτελεί ο περιοδικός έλεγχος των αερόσακων, το αποτέλεσμα του οποίου κρίνει αν και εφόσον είναι αναγκαία η αντικατάσταση τους.

Φυσικά σε περίπτωση σύγκρουσης, ακόμα κι αν οι αερόσακοι δεν αναπτυχθούν, ο έλεγχος που θα ακολουθήσει θα πρέπει να είναι πιο ενδελεχής, καθώς το γεγονός ότι δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα μπορεί να αποτελεί ένδειξη κάποιας «αθέατης» δυσλειτουργίας.

πηγή: carandmotor.gr

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.