Ο Τζον Σνόου ήταν ο μαιευτήρας που ασχολήθηκε με νέες τεχνικές και οδήγησε την ιατρική πολλά βήματα μπροστά. Ήταν πρωτοστάτης στην υιοθέτηση της αναισθησίας και θεωρείται ένας από τους πατέρες της σύγχρονης επιδημιολογίας, λόγω του έργου του στον εντοπισμό της πηγής της επιδημίας χολέρας στο Σόχο του Λονδίνου, το 1854.
Γεννήθηκε το 1813 στο Γιορκ της Αγγλίας και ήταν ο μεγαλύτερος από τα εννιά παιδιά της οικογένειας. Το κακό υδρευτικό σύστημα της πόλης που μεγάλωσε ήταν ο βασικός λόγος που αργότερα ασχολήθηκε με τη σημασία του καθαρού νερού για την υγεία.
Από 14 ετών άρχισε να ασχολείται με την ιατρική και ξεκίνησε μαθήματα σε μία σχολή στο Νιούκαστλ. Όταν το 1831 ξέσπασε στην περιοχή ασιατική επιδημία, ο Σνόου βοήθησε να θεραπευτούν πολλοί άρρωστοι. Η προϋπηρεσία του και οι γνώσεις του στη Λατινική και Ελληνική γλώσσα τον ενέταξαν στους πιο έμπειρους μαθητές της σχολής.
Όταν τελείωσε τη σχολή, πήγε στο Λονδίνο για πρακτική και εξειδικεύτηκε στη μαιευτική. Στα 25 του χρόνια θεωρούνταν ήδη «Ντόκτορ» και ήταν μέλος στο Βασιλικό Κολλέγιο Χειρούργων.
Το 1843 ο Σνόου άρχισε να μελετά αναισθησιογόνα στο εργαστήριο που είχε στήσει στο σπίτι του.
Καινούργια «υλικά» τα οποία ήταν άγνωστα έως τότε, δοκιμάστηκαν από τον Σνόου προκειμένου να βρει το αναισθησιογόνο, που θα διευκόλυνε τη δουλειά του. Τελικά το κατάφερε και σχεδίασε μία συσκευή εισπνοής που χορηγούσε ελεγχόμενα το αναισθησιογόνο στον ασθενή και ήταν συγχρονισμένη με τις αλλαγές θερμοκρασίας.
Παρά τις αντιδράσεις της κοινωνίας σχετικά με τη χρήση αναισθησιογόνων, ο Σνόου θεωρούνταν ο καλύτερος αναισθησιολόγος της Αγγλίας και ο πιο περιζήτητος στα χειρουργεία. Μετά τη μελέτη του αιθέρα ως αναισθησιογόνου ξεκίνησε να δοκιμάζει το χλωροφόρμιο, το οποίο ήταν πιο ισχυρό και αποτελεσματικό. Σε διάρκεια 12 ετών πρακτικής είχε μελετήσει 5.000 διαδικασίες αναισθησίας.
Εξαγωγές δοντιών, λιθοτομία και τοκετοί ήταν μόνο μερικές περιπτώσεις στις οποίες χρησιμοποιήθηκε η αναισθησία για να ανακουφίσει τον πόνο των ασθενών. Μάλιστα, ο Σνοόυ χορήγησε χλωροφόρμιο και στη Βασίλισσα Βικτωρία για τη γέννηση των παιδιών της Λεοπόλντ και Βεατρίκη.
Η χολέρα
Ο Σνόου ήταν πρωτοπόρος στην επιδημιολογία και ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη χολέρα, που την εποχή εκείνη είχε εξαπλωθεί επικίνδυνα στην βρετανική πρωτεύουσα.
Δέκα χιλιάδες άνθρωποι πέθαναν από τη θανατηφόρα αρρώστια και ο Σνόου άρχισε να παρακολουθεί από κοντά τα κρούσματα για να βρει την πηγή του κακού.
Οι περισσότεροι πίστευαν ότι η χολέρα μεταφερόταν από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω του αέρα.
Ο Σνόου αμφισβήτησε την επικρατούσα άποψη και υποστήριξε ότι μόνο με τη κατάποση ήταν δυνατό κάποιος να κολλήσει. Σύμφωνα με μελέτες του, το μολυσμένο νερό και οι βρώμικες αντλίες νερού ήταν ο τρόπος με τον οποίο μεταδιδόταν η χολέρα. Η έρευνά του έδειχνε ότι ανάλογα με την πηγή ύδρευσης ήταν και τα κρούσματα της χολέρας.
Έπειτα από πολλές καταγγελίες των κατοίκων της Μπρόαντ Στριτ για τη δυσάρεστη οσμή του νερού, συμπέρανε ότι οι περισσότεροι θάνατοι από χολέρα είχαν συμβεί κοντά σε αυτή την περιοχή.
Συγκεκριμένα, ο Σνόου παρατήρησε ότι τα περισσότερα θύματα της χολέρας είχαν προμηθευτεί νερό από την αντλία νερού στην Μπρόαντ Στριτ.
Αν και αρχικά αμφισβητήθηκε από τους συναδέλφους του, έπειτα από πιέσεις του ίδιου η αντλία σφραγίστηκε και τα κρούσματα μειώθηκαν.
Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Τα εμβόλια που εξάλειψαν τον θάνατo και τις αναπηρίες στις μεγαλύτερες επιδημίες του κόσμου. Πως νικήθηκε η ευλογιά, η χολέρα, η ιλαρά και η πολιομυελίτιδα
Ειδήσεις σήμερα:
- Πού στρέφονται οι έρευνες της Αντιτρομοκρατικής για την έκρηξη στους Αμπελόκηπους. Οι πιθανές συνδέσεις με προηγούμενα χτυπήματα
- Νεκρό 3χρονο αγοράκι στο Μαρκόπουλο μετά από πυροβολισμούς. Το σενάριο ενέδρας εξετάζουν οι αρχές
- Έρευνα. Πάνω από τους μισούς θανάτους από ζέστη το καλοκαίρι του 2022 στην Ευρώπη αποδίδονται στην υπερθέρμανση
- Εντός κατοικημένων περιοχών τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα με πεζούς στην Ελλάδα
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ